Gewicht dreumes 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rojin, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ik heb het niet specifiek over opvolgmelk.
    Mijn dochter krijgt gewoon een flesje met halfvolle melk en bambix erdoor heen om 19u. En omdat zij nu 15 mnd is en al te "oud" is voor flesjes. Vind ik niet dat iemand anders kan bepalen of het kind het nodig heeft of niet. Mijn dochter heeft het gewoon bog nodig ondanks haar leeftijd.

2. Onje

Onje Niet meer actief

Ik ben van mening dat een kind dat niet meer nodig heeft.
    En qua voeding groei etc etc is het niet nodig, en dan ga ik voor het gemak even uit van een goed gezond kind.
    Het gaat hier niet om de flesjes, hoewel ik zelf vind dat dat ook niet nodig is op die leeftijd kunnen ze vaak prima uit een (tuit/rietjes) beker drinken.
    Mijn mening is dat het vanaf een bepaalde leeftijd vooral gewenning is van ouder en kind.

Ik zou niet durven te bepalen wat jij nodig vindt voor jouw kind.
    Als jouw kind hier goed op gaat dan is het goed toch!

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Mijn dochter krijgt nog steeds opvolgmelk. ( 2 flesjes)
    Sochtends met brood en in de avond. Is ze daarna helemaal relaxt en gaat ze lekker slapen

Mijn dochter woog met 15 maanden 10 kilo.
    Ik zou me er niet te druk om maken joh...komt vanzelf wel. Ze beweegt toch lekker en haar schema ziet er goed uit wat mij betreft.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nu 11,8 kg en 80 cm. Prima in verhouding.
    Oudste woog toen 9,2 kg en 76 cm. Die was wat te licht.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Mijn dochter is ruim 14 maanden en "slechts" 8,4 kilo. Ook niet heel lang, alles naar verhouding zeg maar. Mij hebben ze geadviseerd om de avondfles nog lekker door te geven. En ik merk ook dat ze 'm gewoon echt nog nodig heeft. Niet ieder kindje is hetzelfde (gelukkig :)) en ik vind het dan ook heel lastig om te zeggen of jouw kindje dan zo zwaar is of niet. Maar als het CB de alarmbel niet luid, dan zal het echt wel meevallen denk ik.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Mijn dochter is goed gezond maar erg hongerig. En alleen dr pap krijgt ze uit een fles, uit een bord wilt ze het niet en verder drinkt ze alles uit een open beker of rietjes beker.

Maar het ging ook niet om jou maar om tuc geloof ik.
    Wij kunnen voor niemand bepalen of zijn kind nog melk uit een fles moet krijgen en welke tijden het kind het krijgt.

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Zoontje hier woog met 15 maanden 10,6 kilo en was 79,5 cm lang. Precies op de middellijn.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook nog een papflesje voor de nacht (met afgekolfde melk) en 's nachts ook nog een nachtvoeding. Momenteel 2, maar als ze dat niet zelf weer afbouwt, ga ik het wel sturen. Hiervoor kwam ze of 's avonds laat of 's morgens vroeg rond 5 uur maar er rommelt weer een tandje.
    Ik geef hier geen koemelk. Alleen wat yoghurt en soms kaas.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind het een goed schema. Misschien kun je de avondfles iets afbouwen.

Mijn dochter van 17 maanden krijgt ook nog flessen. 's Ochtends opvolgmelk met pap en na het eten nog 120 Cc. Ik geef principieel geen koemelk en mijn dochter lust geen yoghurt en kaas dus geef nog gewoon nutrilon. Ik vind het ook niet nodig om perse aan tafel te zitten met een bord pap. De dag begint hier lekker rustig ;)

Ik snap de aanval op pap in de ochtend nooit zo goed. Wat is er beter aan boterhammen dan gewone bambix? Echt onzin. Verder vind ik het onzinnig om een kind van 14 maanden te oud te vinden voor een fles. Overdag wordt er genoeg gedronken uit bekers.

Meid, je schema is prima. Ik zie niets geks, zou alleen de laatste fles afbouwen naar 120 of 90 Cc misschien?
    Verder niet bang zijn voor een verkeerde ontwikkeling ; mijn dochter drinkt zonder knoeien uit een open beker, eet heel goed aan tafel en kan met een vork eten (wil ze graag). Ondanks die twee flesjes :D

Op je vraag: dochter weegt ongeveer 11 kilo bij 79 cm.

10. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nogmaals bedankt voor de reacties; )

Zo te lezen hoef ik mij geen zorgen te maken ...
    Fijn om te horen.
    Ik blijf het in de gaten houden ;)

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Mijn jongste woog met 14,5 mnd 9,4kg en 78cm
    nu met bijna 21mnd 10,7kg en 84cm

Ze at toen met 14/15mnd

ontbijt: 1 broodje met thee
    tussendoor: Fruit met water
    middag: 1 broodje met flesje melk
    tussendoor: koekje/rozijntje/rijstwafel etc met limonade
    avond: met de pot mee + toetje

vanaf 9/10mnd al geen avond fles meer ze dronk heel slecht melk al vanaf 7mnd

Nu eet ze trouwens nog hetzelfde vaak qua brood en avond eten is op het moment bar en boos maar die fase gaat wel weer over.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geef hier juist 's morgens wat yoghurt met pap naast een boterham om te voorkomen dat ze 2 boterhammen eet. 's Middags eet ze 1-2 boterhammen en 4 boterhammen vind ik wel een hoop zout op een dag.
    Ik geef hier geen kv of koemelk maar anders leek mij een papflesje in de ochtend ook nog lekker praktisch. Zeker op werkdagen.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou me geen zorgen maken hoor. Hier met 12 mnd 11,5 kg en met 15 mnd 12,5kg. Nu is ze net 2 geworden en weegt ze 12,9 kg. Kortom in in 9 mnd maar 4 ons aangekomen en al haar vetjes gaan er nu af. Ze gaat nu alleen de lengte in.

14. misa

misa Niet meer actief

Hier ook twee dikkertjes..! Mijn zoontje is nu ruim 2,5 en is op zn buikje na helemaal in proporties. Mijn dochtertje van 15 maanden moet bijna naar het cb voor de check en prikjes. Maar op de weegschaal thuis woog ze van de week 11,4 kilo. Lengte weet ik niet, ze zit in maat 86.
    Als je op het voedingsschema en soort voeding en drinken let, dan komt het wel goed!

15. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

ohw dan is mijn dochter ook een dikkerd..:D
    nu al 10 kg..en nog maar 9,5 maand.

en idd 79 cm is best lang ! , ik ken een meisje die is net 8 kg met 1 jaar maar dan ook maar 68 cm..

mijn dochter is nu ongeveer 75 cm , dus qua lengte past dat prima bij haar gewicht.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Nou nou nou dame ..ff dimmen he!!!!

Vanaf een jaar is de richtlijn 300cc zuivel, dus inclusief kaas, yoghurt e.d. daarbij eet een kindje van een jaar gewoon een volledige maaltijd mee en hoeft die daarna geen melk meer. En ook voor kindjes die niet goed groente eten is de melk niet verstandig want zij gaan hun biik s avonds met die fles vullen.

een fles op die leeftijd is een gewoonte en nergens voor nodig. Ze hebben het niet nodig voor de zuivel en niet om te groeien. Flessen zijn sowieso niet meer nodig want alles kan uit een open beker

17. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb 2 totaal verschillende kids.
    De oudste (meid) is 3 jaar (juli) en weegt 13 kilo
    mijn jongste (jongen) is 20 maanden en weegt 12.7 :$

ja ik maak me ook wel eens zorgen.
    mijn zoon eet graag en moet ik veel remmen anders eet hij de hele dag, mijn dochter eet slecht en moet ik altijd blijven stimuleren om te eten en te drinken... ik kan je zeggen het is allebei niets :D;):p

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Gadverdamme pap uit een gewone beker moet er niet aan denken! Pap gaat in de fles of in een bord. Uit een bord wordt het hier niet gegeten. Dus dan maar fles.
    En inderdaad vanaf een jaar 300cc zuivel minimaal en de zogenaamde max is 500cc. Daar komt ts haar kindje niet aan en mijne ook niet.

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier hebben we een stevige knul woog met 14 maanden 11,7 kg en nu met 18 maanden 11,9. Het gaat ineens een stuk minder hard.

Mijn dochter woog op die leeftijd nog geen 9 kilo.

Twee totaal verschillende kinderen, maar wel met hetzelfde voedingsschema. (op die leeftijd).

20. tuc

tuc Niet meer actief

En een boterham met beker melk is te ingewikkeld voor je;)

Deel Deze Pagina