Gewicht dreumes 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rojin, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Misschien wilt ze dat ook niet 's ochtends ;). Ze word 6 uur hongerig wakker en heeft dan echt geen geduld om een boterham te eten.
    En om 19 u brood geven nee ook niet. Zoveel brood is ook niet bepaald goed he.

Vind het op opvang dagen dan erg vreemd lopen.
    Wakker worden 2 boterhammen
    09:30 fruit op de opvang
    11:30 warme hap
    14:30 tussendoortje
    16:30 2 boterhammen
    17:30/18:00 warme hap
    19:00/19:30 2 boterhammen

Snap niet wat er mis is met pap. En ja ik heb ook een periode gebaald dat ze het niet uit een bord eet en nog steeds die fles heeft. Maar ik heb me erbij neergelegd ze heeft op 1 of andere manier ook nog best veel zuigbehoefte. En ik vind het inderdaad ook makkelijk. Op werkdagen ga ik snel onder de douche terwijl zij haar pap drinkt en op vrije dagen knuffelen we lekker na op bed. En in de avond is dat ook even haar/ons rust/knuffelmomentje.
    Tussendoor probeer ik anders aan te bieden maar dat gaat vaak de ton in/gootsteen.

En in de avonden inderdaad soms geen melk/pap aanbieden. Maar dan heb ik eind van de avond een heel erg hongerig kindje. En dan ? Laten huilen, dat doe ik niet :).

Snap niet eens hoezo ik me verdedig. Ik en mijn kind zijn tevreden en het ging ook niet om mij.

Het ging erom dat niemand kan bepalen hoe een ouder zijn kind melk/pap geeft.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sylvano was met 14 maanden 79 cm en woog 9620 kg wel iets aan de lichte kant maar had een echte groeispurt gemaakt in de lengte.

3. carry27

carry27 Lid

9 mrt 2013
    91
    0
    6
    Zuid-holland
    Hier een lekker bolletje van 10 mnd en bijna 11kg. (77cm) Niks mis mee vlgs het cb, hij volgt mooi zn eigen lijntje. Zijn broers en zussen waren trouwens rondt deze leeftijd zelfs nog bijna een kilo zwaarder. (en nu zijn het alle 3 magere pannelatjes, dus dat zegt echt niet zo veel)

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier is mijn jongste rond de 9 kilo en nu bijna 14 maanden, wat lengte betreft zit ze rond de 78 cm denk ik.
    Ze zaten hier allemaal rond de 10 kilo met die leeftijd.
    Mijn derde weegt met 3 jaar 12,5 kilo en is 91 cm, dus in mijn ogen is het een flink mannetje, maar ieder volgt zijn eigen lijntje en mijn kids zijn allemaal gemiddeld.
    Zolang het cb niet aan de bel trekt zit het echt wel goed hoor!!

Trouwens ik ga hier helemaal over mijn haren krijgen denk ik als ik het eetschema van mijn dochter neer schrijf.

6.30 uur een fles 180cc water +6 scheppen en een broodje
    9.30 uur fruithap
    12.00 een broodje en een fles 180cc+6
    15.15 uur koekje of rozijntjes
    17.30 warme hap 3 halve aardappeltjes en een schep groente
    19.00 uur 180cc+6

Vaak komt ze rond 11 uur ook nog en dan geef ik haar water met een schepje poeder voor de smaak.
    Ik probeer het af te bouwen, maar het lukt nog niet zo heel erg en het is ook niet dat ze er erg hard op groeit, want met 11 maanden woog ze 8,7 kilo en nu zit ze rond de 9 kilo schat ik.

5. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    12 kilo is toch mooi? Emma was met ongeveer 14 maanden 11,200 gr met 82 cm, en dit was perfect. Nu heb ik geen idee hoeveel ze is, ze is nu 17 maanden maar we hoeven pas 23 sep weer naar t CB.

Ik vind haar er goed,mooi,lang en slank uit zien, krijgt gewoon normaal te eten en drinken.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nee het gimg erom dat je na een jaar niet zoveel opvolgmelk moet geven. Ik heb alleen gezegd dat een kind dat niet nodig heeft en dat is ook zo. En jij reageert zo hysterisch....

oxbow je gaat helemaal niemand over je heen krijgen..het is heel onverstandig wat je doet, maar dat moet je zelf weten. En ik lees bij jou bv 3 halve aardappeltjes en een schep groente...ik neem aan een opscheplepel. Ik zou dan idd daarna niks meer geven om te zorgen dat ze daar meer van gaat eten. Ieder kind heeft zn eigen hoeveelheden, maar zelfs mijn zoontje van 7 maanden eet een stuk meer. Op de groente ed moeten ze groeien.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Maar nogmaals jij bent niemand om te bepalen om te zeggen wat ze wel of niet nodig heeft. Dat 300 cc zuivel minimale is wat ze nodig hebben is een feit.
    Maar het is ook een feit dat er geen echte max er aan is en dat 500cc de max is bij kindjes die niet goed eten.
    Kind van ts krijgt 360 cc aan zuivel in ieder geval zoveel is dat niet. Het is niet de zogenaamde max in iedergeval.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier vandaag naar het cb geweest. Mevrouw weegt 9,5 kilo en is 75,5 cm lang. Ze is gemiddeld qua gewicht, maar elk kindje volgt een eigen lijntje.

Hier eet'schema' wat overigens prima was volgens het cb:
    8.00: 2-3 boterhammen
    10.00: 2 stuks fruit
    12.00: 2-3 boterhammen met beker melk
    15.30: rijstwafel/soepstengel/biscuit oid
    17.30: warm eten en yoghurt.

Qua drinken is het verder water. Wil binnenkort eens thee proberen in een beker 's morgens.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Tuc: voor mijn gevoel eet ze al heel veel hoor, ik heb kinderen die niet eten en onze jongste eet in onze ogen juist heel erg goed, maar blijkbaar dus niet.

Zo en zo wil ik de flessen gaan afbouwen want ze is een jaar geweest, dus 's morgens wil ik haar thee gaan geven.
    Eerst die fles maar afbouwen.
    We hadden haar op vrijwel geen fles meer 's avonds, maar naar haar operatie kregen we die er niet meer af, omdat ze dan niet doorslaapt. Ik heb haar nu afgelopen 2 dagen pyamapapje gegeven en afgelopen nacht heeft ze daarop doorgeslapen en dat wil ik nu weer proberen.
    weet dat ze nog teveel fv krijgt, maar daar zijn we wel mee bezig nu.

10. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

ieder kindje is anders en volgt zn eigen lijntje..
    mensen kunnen vreselijk dramatische doen als ze of te weinig melk krijgen of te veel melk.

mijn dochter zit standaard op 465 cc melk , ohjee geen 500 ..nou van die 35 cc ligt deze mama echt niet wakker..en al helemaal niet omdat ze gewoon goed groeit, ontwikkeld enz.
    net als met dat het ene kindje met 9 maanden nog maar op 2 flessen zit en de ander pas met ruim 1,5 jaar ...

ik vind elk kindje is anders, tuurlijk volg je de richtlijnen ongeveer..maar wat niet gaat gaat niet.

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0

Mee eens! Ik hou het ook niet zo precies bij hoor. Dochter kreeg ook nog 's avonds melk tot 14 maanden, rond die tijd wel mee gestopt. Nu is ze twee en drinkt nog steeds veel melk. Aangezien ze meestal slecht ontbijt vind ik het ook niet erg als ze dan twee bekers melk wil.

Ze was met 14 maanden 10,2 kg en 81 cm.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Tuurlijk die richtlijnen zijn er echt om dramatisch te kunnen doen en als geef je je kind met 1,5 nog 6 flessen geen probleem joh.....

ik vind dat zinnetje zo grappig: ik volg mijn kind...das echt een syandaardzinnetje om te zeggen als je iets niet afgeleerd krijgt en daar een smoesje voor verzint. Voor baby's kan ik mij er iets bij viorstellen: ik volg mn kind, maar voor kindjes van ruim 1 is het eet en drink schema gewoon precies hetzelfde als van jezelf...en is: ik volg mn kind gewoon: ik geef mijn kind graag de zin omdat ik geen gedoe wil

13. AlwaysHappy

Idd dat is ook zeker waar maar vergeet niet sommige kinderen zijn moeilijke eters ,
    Hebben eet problemen , slechte start enz enz waardoor het allemaal anders kan lopen.
    Hier gelukkig geen moeilijke eter maar ik kan begrijpen als je kind niks anders eet je toch maar melk aanbied ..ze moeten tenslotte iets eten/drinken

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat snap ik natuurlijk, maar bij degenen die zo aangebrand reageren us daar geen sprake van in de schema's die ze tonen. En een slechte start lijkt mij geen geen reden voor een avondfles na 1 jaar. En zeker niet voor een fles om 23.00 uur zeg.

15. AlwaysHappy

Op die manier..nee idd om 23u zeker niet...die is er hier al maanden af als ouder is dat ook heerlijk toch die late fles niet meer!
    En om die van 19-20u te laten vervallen zou ik meer groente geven.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is dus precies wat ik bedoel

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje krijgt ook nog steeds avondfles hoor.

Eerder valt ze gewoon niet in slaap.
    Het ene kindje heeft het wel nodig en het andere kindje niet.
    Mijn meisje is 20 mnd en gisteren bij de ka in het zh zeiden ze ook dat zolang ze het nodig heeft ze het mag krijgen.

Wel was ze gisteren bij de meting tegen de 1 m aan en afgevallen naar ruim 11,5 kilo.
    Ze wilden haar weer aan de groeidrank zetten maar ik heb dat afgewezen.
    Ze is gewoon erg lang en slank en ik geef haar mooi haar flesje warme melk savonds.
    Ze is niet ziek maar eet gewoon minder goed nu.

Groente en fruit en avondeten gaat goed maar pap of brood is nu een ramp.

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hier was ze met 15 maanden iets van 9.5 kilo bij 77.5 cm :)

19. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Hier een dame van 10.1 kg bij 83 cm. Lang en goed op gewicht volgens cb.

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik wens je veel succes om mijn dochter het netjes volgens de regels te laten doen... Ik zou er een moord voor doen dat ze gewoon ging eten en dit heeft echt niks met gedoe en toegeven te maken... Richtlijnen zijn mooi, maar soms werken ze gewoon niet !!

Ondanks slecht eten 10,82 kg en 77,5 cm met 14 maanden

Deel Deze Pagina