Romper aan en uit trekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wishtobe, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ondertussen weten bijna alle dames dat je een vieze poepromper via beneden uit kan trekken door de enveloppe schoudertjes van de romper. Handig, zo hoef je de rest van het lijfje en hoofdje van je kindje niet vies te maken.

Maar waarom doen zo weinig ouders (of vrijwel geen), de romper via onder aan? Beentjes door het hoofdgat, beneden goed doen, en dan verder naar boven trekken (dus gewoon andersom van hoe je het normaal doet).
    Veel babys vinden kleding over het hoofd aan verschrikkelijk. Op deze manier heb je al een kledingstuk minder dat over het hoofd heen moet. Scheelt je al wat gekrijs.

Onze dame vindt het allemaal wel best, iets over het hoofd heen trekken, maar toch doe ik de romper op die manier aan. Vind het minder gedoe :)

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Nou die romper naar beneden uittrekken vind ik met een mollige baby/dreumes nog heel niet zo makkelijk. Dat doe ik wel om de haren schoon te houden, maar verder echt nooit. En als de romper niet heel vies is rol ik hem vaak zo op dat de vieze plek naar binnen zit. Dan kan hij alsnog gewoon over het hoofd uit.
    En hem zo aantrekken al helemaal niet. Lijkt mij juist weer een heel gewurm.
    En dat ze iets over hun hoofd niet fijn vinden is hier altijd maar een hele korte periode geweest.
    Dus ga ik toch voor de 'gewone' manier.

Fuddey, Rodaina, Love1990 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ook de gewone manier. Went ie maar aan.

Rebelleflower en Roos12 vinden dit leuk.
  4. Grietjenb

Idd!

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Dit inderdaad, rest van z'n leven gaat zijn hemd en shirt ook over zijn hoofd dus hij doet het er maar mee

jessy77 vindt dit leuk.
  6. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Eraan wennen doen ze sowieso wel, er gaat meestal namelijk ook nog een shirt over hun hoofd ;)
    Hier had mijn zoontje in de eerste paar weken ook een hekel aan iets wat over zijn hoofd getrokken werd, dus ik deed de romper toen ook op die manier aan. Voor baby fijner, zo hoeft er maar 1x iets over zijn hoofd en voor mij een kleine moeite.
    Nu vind hij het al lang geen probleem meer, dus nu gaat de romper wel gewoon weer via zijn hoofd aan :)

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik heb beide kinderen de eerste maanden alleen rompers met knoopjes aan voorzijde gebruikt(em boxpakjes met zelfde). Genoeg gespuug al zonder ingewikkelde kleding:o:

8. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Nou ja, dit dus :)

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.149
    23.233
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier
    Hier hetzelfde inderdaad!

10. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Waarom??? Omdat het volgens mij een heel gedoe is om een heel lichaam door het hoofdgat te wurmen.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Inderdaad

12. Grietjenb

Haha inderdaad. Ik ga het toch eens proberen. Gewoon om te kijken hoe dat gaat. Voor de lol. Ik kan me niet voorstellen dat het heel makkelijk gaat.

13. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik ben benieuwd. Laat je het even weten hihi

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik maak er een kiekeboe spelletje. Vind hij prachtig. Hij moet er toch aan wennen.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik doe dat weleens hoor haha. Hij speelt vaak tijdens het verschonen kiekeboe met de oudste. Hij vindt verschonen vreselijk, hij speelt liever :D maar hij is redelijk smal, dus past prima. Als zn romper vies is van zn luier, doe ik zn armpjes uit zn shirt, maar niet over zn hoofd. Dan via zn benen een schone romper aan. Dan is het zo klaar. Maar dat doe ik alleen als de randjes wat vies zijn. Als het echt te erg is dan gaat hij onder de douche.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Lijkt mij juist veel meer gedoe... Hier gewoon hoofd door het hoofdgat en dat gaat prima. Nooit gekrijs gehad. Zou nu ook alleen maar ingewikkelder worden, want hij wil zitten en probeer dan maar eens een romper over de beentjes heen te krijgen ;) En gelukkig ook nooit poeprompers gehad, dus naar beneden uittrekken was tot nu toe ook niet nodig :D

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hier ook altijd op de gewone manier aankleden. Waarom? Omdat het hoofdgat helemaal oprekt als het hele lijfje er eerst doorheen moet

18. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Omdat mijn kleine man het vreselijk ligt om op de mat te liggen. Dus ik laat hem eerst zitten: shirt uit, romper uit en halverwege de buik laten zitten, schone romper vast over zijn hoofd en armen vast in mouwen van de slaapzak steken. Hierna neerleggen (dan accepteert hij het wel): romper aan onderkant uittrekken; luier verschonen en nieuwe romper dichtknopen en slaapzak dicht doen.

Op deze manier scheelt het een hoop gedoe en gaat het vrij snel. Als je het zo leest, lijkt het een eeuwigheid te duren, maar gaat echt sneller haha.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik doe het alleen als meneer zijn romper weer compleet onder de stront zit.
    Anders gaat ie gewoon over zijn hoofd.
    Het is een smal mannetje maar de romper gaat toch makkelijker aan via zijn hoofd.

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Dit ja. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat m'n dochter er echt helemaal geen probleem mee heeft...

Naar beneden uit doe ik alleen als ie door spugen/poepen vies is.

Deel Deze Pagina