gewicht en aankomen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door boni, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    Goedenavond. Ik ben 25 weken zwanger en lig in een 2 strijd met mezelf. Ik wil veel eten maar houd mezelf tegen om niet onnodig aan te komen. Ik Let enorm op mijn voeding. Ik eet veel groenten en bijna tot geen brood of aardappel of pasta. Omdat ik daarvan snel aankom. In een dag bv:

1 kom low calorieën ontbijtgranen / magere melk
    1 chocomel + koekje
    Bord bloemkool en erwten ( bloemkool ipv aardappelen of pasta) 1 stuk vlees.
    4 stuks fruit per dag
    Magere Griekse yoghurt met vers fruit
    2 liter water.

Ik blijf sinds week 20 mooi op gewicht. Maar ergens toch ook bang dat ik de baby iets tekort doe. Tuurlijk eet ik wel 1x per week es brood voor granen. Nu in 25 weken 3.3 kilo aangekomen. Met 21 weken echo groeide de baby goed. Doe ik het goed? Mag ik blijven opletten? Of doe ik de kleine iets te kort? Ik vind het zo moeilijk.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Boni,

is het de manier waarop je normaal ook eet? Want lijnen mag niet in de zwangerschap. Dan komen er verkeerde stoffen vrij. Als je lijf gewend is om dit voedingspatroon te hebben is het in orde. Maar probeer wel uit de schijf van vijf te eten. Ik denk dat je niet voldoende van alle categorieën neemt als ik het zo lees.
    3,3 kilo aangekomen tot nu toe is niet heel veel. Probeer het aankomen een beetje los te laten. Je doet het goed, maar je mag best iets losser als je daar dus zin in hebt. Je kindje pakt wat hij nodig heeft, maar ik weet niet wat je reserves zijn. Liever iets te veel voor die kleine dan te weinig.

Groetjes Brigitte

3. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    Dank je wel. Ja ik at precies zo. Maar dan ook elke dag chocolade en of koekjes 😂 dus het slecht snacken heb ik achterwege gelaten. Ik heb toch wel wat reserves denken ik. Mijn gewicht was 60.8 met 160cm op 4 weken zwangerschap.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    nee, dan is je BMI in ieder geval prima inderdaad. Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina