hoelang doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Makkie, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Jee, ik lees op het internet zoveel verschillende verhalen! Dus ik ga het hier maar eens even vragen....

    Hoeveel uur mag een baby snachts achterelkaar doorslapen? En vanaf welke gewicht is dit verantwoord?

    Ons mannetje slaapt eigelijk al weken door snachts, in het begin vanaf 00.00 tot 06.00 maar dit wordt nu al makkelijk 08.00 uur. Hij krijgt rond middennacht (23.00-01.00, ligt aan hoe de dag verlopen is) zijn laatste flesje en slaapt dan echt goed door.
    Hij is (morgen) 11 weken, 58 cm en +/- 4800 gram.

    Wat denken jullie? mag dit en is het verantwoord? Of wakker maken voor een fles rond 06.00 uur? (met het risico dat hij dus echt weinig drinkt) Vind het moeilijk, je leest verhalen over kans op flauwvallen als ze te lang niet drinken, dat het bloedsuiker te veel daalt) Hij wordt overigens echt wakker van de honger, heeft dan ook meteen berehonger, maar is wel vrolijk en allert (niet slapjes of duf ofzo)

    Mijn gevoel zegt, prima zo! Maar of het echt al mag.... graag jullie verhalen! (sorry van het lange verhaal trouwens :oops: )

    (oja, overdag krijgt hij 6 flessen van 130cc)
     
  2. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    hier iemand 3 weken. ook elf uur de laatste fles en als ik ze niet wakker maak om 6 uur ronkt ze denk ik tot 10 uur haha. dus ik lees even mee
     
  3. astra

    astra Lid

    22 mei 2008
    93
    0
    0
    zelfstandige
    lummen
    mijn zoontje krijgt om 23.00 zijn laatste fles en slaapt dan door tot 8.30 s'morgens .vond het ook wat eng en heb het nagevraagt bij de KA en het kan absoluut geen kwaad dat hij doorslaapt zolang. ik moest me bij de gelukkige prijzen volgens haar.dus ik zou me niet al te ongerust maken als ik jou was zolang je babytje het goed doet is er niks aan de hand .ik zou ook niet zijn ritme omgooien en hem wakker maken voor een fles zolang alles goed gaat

    grtjs

    ps : mijn zoontje zit ook aan 6 flessen perdag van 150cc
    hij weegt 5270kg en is 58 cm
     
  4. Chipske

    Chipske Fanatiek lid

    13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Volgens mij kan het, gezien zijn gewicht en lengte geen kwaad hoor om hem lekker te laten slapen. Hij meldt zich vanzelf wel weer als hij honger heeft. Ik zou hem dan wel op een vast tijdstip, bv 7.00 uur iedere ochtend de voeding geven.

    Die verhalen over kans op flauwvallen en te weinig bloedsuiker en zo gaan toch vooral op voor piepjonge babytjes, van laag geboortegewicht en meestal ook nog te vroeg geboren.
    Vertrouw gewoon op je moedergevoel!
    Als hij verder goed alert is, goede plas en poepluiers heeft en zich lekker in zijn velletje lijkt te voelen is het volgens mij prima zo.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.489
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij was er ook zo'n richtlijn die zei: 2 uur per kilo gewicht mogen ze doorslapen.
    Fae slaapt vanaf 10 weken door van 7 tot 7... (inmiddels is ze aan het rommelen hoor, wat dit betreft, doordat ze ziek si geweest denk ik) Ik wist niet beter omdat ik voedde op verzoek. Later hoorde ik dat verhaal over de bloedsuiker etc. Toen schrok ik even met terugwerkende kracht haha, maar eigenlijk deed ze het altijd gewoon goed erop.
     
  6. bengel

    bengel Niet meer actief

    Finn slaapt ook gewoon door, en hij heeft 'slechts' 5 flessen van 180 cc per dag. Hij krijgt om half 11 s avonds de laatste (bij ons in bed) en half 7 als zijn papa op staat, wordt hij zelf ook wakker (soms uitschieter richting half 8)
    hij is fit, vrolijk, goede ontlasting enz enz...daaraan merk je denk ik ook wel of het goed gaat met Seth..

    gr bengel
     
  7. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    bedankt voor jullie antwoorden meiden! Ja, Seth doet het verder harstikke goed, dus ik laat hem gewoon lekker slapen. Overdag slaapt hij wel moeilijk, dus wellicht haalt ie dat snachts in.
     
  8. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Makkie, ik heb Mike eigenlijk nooit wakkergemaakt voor een voeding.
    Hij was goed van gewicht en alert dus mochten hem al gauw zelf laten komen..
    Dus je bent goed bezig hoor! :)

    Hoeveel slaapt jouw zoontje trouwens overdag?
    (Want lees steeds meer babies die al vroeg weinig slapen overdag, maar dan wel de avond/nacht lekker goed slapen!)
    Mijn zoontje slaapt steeds maar 45 min. en in de middag als we geluk hebben 1,5 uur maar meer ook niet.. En dan wel van 20 tot 07 uur met tussendoor nog een flesje om 23 uur.
     
  9. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    MissyZuilen, is heel verschillend. Maar echt in diepe slaap hooguit 45 minuten... hij ligt soms wel eens 2 uurtjes op bed, maar wordt dan meerdere keren wakker (zonder te huilen) en valt even later weer in slaap. Denk dat jou jochie ook zijn slaap dan inhaalt snachts!
     

Deel Deze Pagina