Hallo allemaal! Mijn dochter gaat 2 halve dagen in week naar het kdv, donderdag en vrijdag. En dat vind ze ontzettend leuk, zo met die andere kindjes! Ikzelf vind het ook altijd erg leuk die 5 minuutjes 'spieken' als ik haar ophaal, om te zien! Maar ik zou ook graag ergens anders met haar spelen, waar andere kinderen zijn. Probleem is alleen, waar? Ze loopt nog niet. Zwemmen doen we 1x per week, maar dan zijn er toch vaak maar weinig kleintjes, behalve tijdens de zwemles, maar dat ligt stil nu. Vanaf volgend jaar gaan we meedoen (is de planning) met muziek op schoot. Maar ik wil zo graag nu wat doen met haar, met andere kindjes. Wat doen jullie? Ik zoek eigenlijk iets binnen, juist omdat ze nog niet loopt en alles nog opeet .. maar wat?? groetjes Athina
En heb je al eens een kinderboerderij geprobeerd ofzo? Bij ons in de buurt zit dat en die van ons vindt het al prachtig om naar de konijnen te kijken, hoe jong ze ook is. En daar zijn ook andere kindjes.
wel andere kindjes, maar geen echte mogelijkheid om met ze te spelen omdat het allemaal buiten is (speeltuintje is er wel, maar de grond is daar bedekt met van die kleine houtbrokjes) en ze dus alles opeet, waardoor ik nog continue op haar lip sta
Misschien ballorig, daar hebben ze een speciale plek voor kinderen tot 4 jaar. Er zitten vaak ook kleintjes bij.
Daar wil ik ook zeker naartoe . Ik heb gezien dat ze bij veel binnenspeeltuinen speciale peuterochtendjes hebben, dus dat wil ik echt een keer gaan doen. Ik zal zo eens kijken wat de dichtbijzijnde is hier. Maar zeker nu ze gaat klimmen ook, lijkt me dit superleuk voor haar.
Wij hebben het geluk dat we veel kindjes van dezelfde leeftijd in de vriendengroep hebben. Van augustus 2007 tot juli 2008 7 stuks! Dus die zitten veel bij elkaar terwijl de mama's en papa's koffie drinken... Zijn er veel kindjes bij jou in de buurt? Misschien kun je bij het kinderdagverblijf /supermarkt eens een briefje ophangen? Vergt misschien wat lef, maar misschien zijn er wel andere mama's die het ook leuk vinden om eens wat langer te spieken naar hun kindje dat gezellig aan het spelen is.
Hier in de stad zijn allerlei ontmoetingsgroepen. Ook wel kruipgroepen genoemd. Voor kinderen van 0-4 en hun ouders. In praktijk zitten we dus elke donderdagochtend met de moeders koffie te drinken, terwijl de kinderen lekker spelen. Dat is nu ook even vakantie. Maar misschien kun jij ook eens rondkijken. Hier is het geregeld via een welzijnsorganisatie. Of inderdaad een peuterochtend bij een (binnen)speeltuin..
Ben ook deze richting aan het denken. Een vriendinnetje hebben we al gemaakt - ik heb gewoon een keer tijdens wandeling bij de deur gebeld van de buren waarvan ik wist dat ze een kleintje van bijna onze leeftijd hadden - vond deze mama ook gezellig.
Of een peuterspeelzaal? Misschien is dat ook nog wat? Inderdaad, niet handig een kinderboerderij met een liggend kind sorry!
Vind dit zelf ook heel moeilijk hoor. Wij hebben in onze omgeving ook geen mensen met kids van deze leeftijd. De kinderen zijn allemaal een flink stuk ouder of ze hebben geen kinderen. Ik zou ook graag leuke dingen doen met andere mama's en kindjes. Helaas ben ik zelf ook niet echt voorzien van een dosis lef dus ik zal niet zo makkelijk op iemand afstappen.
Of je plaatst een berichtje hier ergens op het forum? Waarschijnlijk zijn er nog veel meer moeders die dit leuk vinden hoor!
ja idd lijkt mij ook super dat mn kleine wat meer met andere kindjes speelt al gaat hij vanaf volgende maand 3 dagen naar het kdv is het altijd leuk om met andere te spelen. je hebt toch ook van die babygroepen.. heb t maar ff opgezocht Babygym - Vind hier alle centra voor hun optimale ontwikkeling!
Informeer eens bij de buurthuizen/wijkcentra. Hier hebben ze namelijk speciale 'inloopspeelochtenden', speciaal voor kindjes van 0 tot 4 jaar. Bij ons heeft elk wijkcentrum een eigen ochtend en die is vrij toegankelijk, ook als je niet in de wijk woont. Dus als een bepaalde dag niet uit komt, ga ik gewoon een andere dag Wegens de vakantie zijn de ochtenden nu gestopt, maar eind augustus beginnen ze weer, gezellig.
Nou ik ben gaan zoeken naar aanleiding van de tips , thx allemaal! Peutergym bestaat hier bij de gym verenigingen, maar dat is echt sporten voor kleintjes vanaf 2/3 jaar, zonder mama en dat was niet de bedoeling. Die inloopochtenden kennen ze hier wel in de gemeente hiernaast, maar dat is alleen voor inwoners van die gemeente. Schijnbaar zijn ze hier wél bezig (geweest) om het op te zetten, dat wisten ze bij het cb te vertellen. Maar het is er dus nog niet. Dus ik hou dat maar even in de gaten. In de supermarkt een briefje hangen, heb ik al eerder overwogen, maarja, daar heb ik toch te weinig lef voor hihi. De tip van de gym was ik in elk geval zelf nog niet opgekomen, maar jammer dat dat net nog niets bleek te zijn