Graag zou ik van jullie willen weten hoe groot/klein jullie peuter was met 2 jaar. Ik maak mij namelijk wat zorgen om mijn jongste zoon, van bijna 2. Hij is bijna 2 jaar, staand gemeten net 82cm en weegt 10kg.
Onze meid was met 2 jaar en 3 maanden 14,4 kg en 94 cm. Maar haar gewicht zit altijd boven de curve en de lengte er ietsjes onder.
Hij is niet groot maar wat wilde je er aan doen? Pokon geven? Pak op z'n broek? Je hebt grote en kleine mensen... Mijn zoontje was 80 cm en 11 kilo met 1 jaar... dus tja, dat is een groot verschil. Als het CB er niets van zegt...
Nou geen pokon, maar er zijn wel groeihormonen. Je wilt ook niet dat je kind maar 1,50 word, toch?! Ik bedoel 1,75 ofzo oke, hij hoeft geen 2 meter te worden, maar 1,50 gaat wel erg ver.
Overigens is er hier weinig contact met het cb. Het cb heeft mij namelijk nog 3 weken laten doorlopen met hem terwijl hij 14 poepluiers op een dag had met KMA! Ik heb zelf toen stappen moeten ondernemen omdat hun het nog wel aan wilde kijken, zo werkt dat dus niet.
Kylian was met 2 jaar 94 cm en 14.6 kilo (beide +2 lijn) Kinley is nu 1.5 en zal nu zo rond de 88 cm zijn en 12,5 kilo. Wat betreft lengte gewicht is je kleine goed in evenwicht. Mijn buurjongetje is ook klein (hij is bijna 5 jaar en 99 cm) bij hem zijn ze nu aan het onderzoeken wat de reden is dat hij zo langzaam groeit.
Mijn dochter was met 2j3mnd 82cm en 11 kg. Maar wat doet zijn groeilijntje, gaat die netjes/regelmatig omhoog of grillig naar beneden? Die van mijn dochter gaat netjes omhoog, ze is gewoon klein. Nu met 3 jaar is ze 90 cm en 12 kg. met haar geborte was ze 48 cm en 2890 gram.
timo was 88cm en 11kilo, maar hij volgt zijn eigen curve, ik maak me niet zo'n zorgen, hij zal nog wel een keer een groeispurt krijgen
hier bij 2jaar 15kg en 95cm wel boven de lijn maar hij houd zijn eiegenlijn aan zou me er niet zo druk om maken zijn jullie groot zoontje van mijn vriendin is 9maanden ouder en net zo groot als mijn zoon dus zit toch bij kinderen behoorlijk verschil in
met 2 jaar is hij 86 cm en is hij z'n 13 kilo maar waar het zit ik zou het niet weten. maat 86 past hem goed maar is te wijd
het cb heeft mij verteld dat wanneer je kindje 2 is je de lengte moet verdubbelen, vaak is dit de uitkomst van de lengte wat je kindje uiteindelijk word. mijn zoon is nu net 2 jaar, en is 90 cm en 13 kilo. ze hebben mij verteld dat hij rond de 180 zal worden.
groeihormonen is wel iets heel serieus, dat gaat echt niet zomaar. onze jongens zijn beide ook erg klein, de oudste is in verhouding nog kleiner dan jou jongen. onze oudste is nu 3 en een half en schat ik op 94 cm en 12 kilo, de jongste is nu rond de 82 cm en ook 12 kilo. ( weet het niet precies) allebei dus erg klein, de oudste valt zelfs onder de -2 lijn. maar tja ik ben 167 en papa is ook 167, dus dan kan je niet verwachten dat ze lang worden. groeihormonen zouden bij onze kinderen bv geen nut hebben omdat er medisch gewoon niets mis is ( gelukkig) met ze, ze zijn alleen klein, maar dan zonder "ziekte". ik heb het al heel lang naast me neer gelegd, tuurlijk zie ik liever dat ze boven de 170cm komen, maar de oudste zal rond de 165cm uitkomen en de jongste wel 170. nou prima toch? soms is het wel irri als je voor de zoveelste keer commentaar krijgt bij de kassa en de andere keer is het weer handig, de oudste kan bv nog steeds gratis de dierentuin in, broeken en kleren gaan ook lang mee. ik zo me er niet te druk om maken, als jullie nu beide wel lang zijn dan kan je vragen aan het cb of ze de gegevens een keer door willen faxen naar een kinderarts zodat hij of zij er een keer naar kan kijken. succes!! joyce
thijmen was met 2 jaar ongeveer 11 kilo. en nu nog steeds haha zn lengte weet ik niet, ik dacht 90 cm, maar kan zo gauw zn groeiboekje niet vinden. nu de laatste tijd merk ik dat broeken wat korter worden (maat 98 sloeg ik steeds om, maar nu dus niet meer met alle broeken), hij is nu overigens ruim 2,5 jaar... (in mei 3 jaar)
Malou 23.5 maanden 9450 & 81 cm Ruben 23.5 maanden 9180 gram & 80 cm Benthe 22 maanden 9010 gram & 80 cm Hier drie kleine kindjes, kinderarts heeft ooit al eens 'gegrapt' jullie kunnen gewoon geen grote kinderen maken . Nee, ze groeien hier prima hun eigen lijntje, ontwikkelen zicht goed, kortom geen zorgen. Liefs Hanneke.
Mijn meissie word vrijdag 2 en is nu 80 cm en weeg 9 kilo. Ze is een klein popje en zit onder de lijn maar wel in een mooie stijgende lijn. Ze was ook klein en ligt bij der geboorte. Papa en mama zijn ook niet groot (164 en 166) dus ze zal ook niet groot worden. Sorry vind het een beetje stom dat je zegt dat je niet wilt dat je kind maar 150 word....wat maakt het nou uit, het is je kind je houd van hem, maakt toch nie uit hoe groot of klein die uiteindelijk word?
Nou een jongen die uiteindelijk 1.50 is, zal best wel tegen het een en ander aanlopen hoor. Kan me echt wel voorstellen waarom ze dat niet liever niet wil voor hem dan. Niet voor dr zelf lijkt me he