Gewicht en lengte (kleine) peuter 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missym, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mamasuusentessa volgens mij is het gewoon who.com en anders op google who groeicurve dan komt hij direct

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, hij is bijna 2 toch?;)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

4. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

mijn zoontje was net na de 2 jaar 87 cm en bijna 14 kilo. beiden gemiddeld volgens de curve.

5. Martje1979

Martje1979 Actief lid

6 okt 2008
    119
    0
    0
    Ik denk zeker van niet. Toen ik 2 was, was ik 92 cm en ik ben nu 1.78. Mijn dochtertje van 2 is nu 95 cm en zal iets van 1.80 worden ongeveer schatten ze, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.

6. Martje1979

Martje1979 Actief lid

6 okt 2008
    119
    0
    0
    Ik begrijp je wel. Mijn broer is in tegenstelling tot ikzelf 'een kleintje' gebleven altijd, bijna 1.60 geloof ik. Hij heeft er altijd last van gehad. Zijn verlegen karakter heeft zeker een rol gespeeld hierin. Daarentegen hebben kennissen een zoontje dat ook klein is en dat is zo'n grappig, mondig kereltje, die zal er weinig problemen van ondervinden waarschijnlijk. Heb maar veel vertrouwen in je mannetje dan komt hij er zeker wel!

7. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Vorige week ook naar het cb geweest met onze zoon en hij was 83,5 cm en 11 kg ook kleiner dan gemiddeld. Op deze site kan je zien hoe groot ze schatten dat hij wordt en dat is 176 cm dat is nog best lang vind ik.

TNO Preventie & Zorg - Groeicalculator

Wij lopen al bij een ka (niet voor zijn lengte) maar die vind het niets zorgwekkends en ja wij zijn ook niet megagroot

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Even geheel offtopic, ik lees dat er veel over meisjes gezegd wordt dat het niet of minder erg is als ze klein zijn.
    Nou ik kan je vertellen ik vind het helemaal niet leuk en heb het nooit leuk gevonden!!
    Ik ben zelf maar 1.50m en mijn hele leven gepest omdat ik klein ben en nu nog word ik gepest door familie en vrienden:(
    Had zo gehoopt dat ik 5 of 10 cm langer zou zijn zodat mensen mij gewoon serieus zouden nemen ipv altijd maar grappen te maken of me te behandelen als een klein kind. Ben inmiddels 24 maar leuk is het echt niet.

Ontopic mijn zoontje is nu 81 cm en weegt ongeveer 9700 dus net geen 10 kilo, hij heeft dus ook nu zijn lengte van mij. Onze k.a zei dat ze verwacht dat hij tussen de 1.70 en 1.90 wordt omdat mijn vriend 1.86 is.

9. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik ben met mijn dochtertje afgelopen week bij het CB geweest en ondanks dat ze goed eet en drinkt was ze nog geen 200gr aangekomen.
    Ze maakte zich er zorgen over en nu moet ik morgen met haar bloedprikken en vrijdag of maandag belt ze met de uitslag....

Ze was 83cm en 10,4 kg, dat is toch niet zo heel erg dramatisch?

10. LovelyDK

@buffy maar zo kan ik ook wel schatten toch? Tussen 1.70 en 1.90 zit heel veel!

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    ja maar ik hecht er verder geen waarde aan hoor...ik zie het wel.
    Bij mij hebben ze ooit een foto laten maken van mijn hand in het ziekenhuis en daar kwam uit dat ik ongeveer 1.50 zou worden en dat klopte ook:D

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Die foto's kunnen pas gemaakt worden met 12 jaar.

Wij hebben hem gister extra opgemeten (de KA was verplaatst naar 25 maart) en hij is nu gewoon 83,5! (in het begin van mijn post dus iets van 82) Nu zit hij niet eens meer op min2, ben er zo blij mee!

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Groeispurtje dus? :)

nouja blij dat je weer wat geruster bent.
    Mama's hebben het maar druk met druk maken :)
    (ja ook ik!)

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn zoontje was 1 dag voor zijn 2de verjaardag 13,25 kilo en hij was 90 cm lang. Overigens is hij geboren met 41 cm en 1650 gram, dus ik ben erg trots. Maar het is nu een grote kerel, met handen als kolenschoppen.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat kan wel ik weet het niet precies meer:)

Fijn dat hij gegroeid is!! Het is nooit leuk om je zo druk te maken.

16. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Trouwens die foto van de hand maken ze ook als ze jonger zijn als 12 jaar. Ze kijken hoever de groeischijven gesloten zijn en aan de hand daarvan proberen ze een schatting van de lengte te maken.

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    het word wel gedaan, maar het is niet betrouwbaar onder de 12. Dat is mij verteld door de huisarts en de kinderarts.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bij mij klopte het anders precies:D;) en ach het hoeft toch ook niet precies te kloppen?

19. LovelyDK

Ja maar zo grof schatten is makkelijk! Ik gok dat je dochter ( bijv ) tussen de 1.60 en 1.80 wordt! Ik denk dat ik dan in 75% vd gevallen gelijk heb! Idemdito bij mannen tussen 1.70 en 1.90

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Lijkt me niet, mijn dochter is ook een uk en was met 2jaar en 1 week bij CB: 82cm en 10.045gr.
    En ze maken zich daar echt geen zorgen en ik ook niet. Ze doet het hartstikke goed, eet goed, slaapt (meestal) goed, is actief, beweeglijk en kletst de oren van ons hoofd dus maak me echt niet druk.

Deel Deze Pagina