Maar zo werkt het vaak gewoon wel! Wat de k.a bij ons deed was kijken naar de lengte van mij en mn vriend en daar nam ze het gemiddelde van. Ik vind het knap hoor als je precies kan voorspellen hoe lang iemand word... En daarbij komt, hoe belangrijk is het nou helemaal? Ik kan er niet echt wakker van liggen hoor hoe lang mijn zoontje word, ik zie het wel, hij heeft wat dat betreft of de genen van mijn vriend of van mij...
Buffy maar dat snap ik ook uberhaupt niet hoor.. Maar ik bedoel om zo grof te schatten hoef je geen ka te zijn lijkt me..
Nope klopt, bij onze zoon deed ze eigenlijk ook alleen maar de schatting omdat ik dat vroeg en omdat hij altijd erg klein en tenger is geweest.
Misschien is dat ook anders voor jongens dan voor meisjes? Omdat bij meisjes de groei op een eerder moment stagneert dan bij jongens? Ik heb dus ook dat hele proces van handfoto's gehad enzo en volgens mij was ik toen 10 a 11. Met m'n 12e was ik al uitgegroeid, dus toen had t geen nut meer
Heb alleen eerste pagina gelezen, maar mijn zoontje was: 84 cm en 10 kilo Nu is hij 3 jaar en 8 maanden en hij is 96 cm en 12,5 kilo. Een kleintje dus, en vooral dun. Maar ik kan er weinig aan doen en hij is kerngezond en vrolijk!
Ik zie dat er nog schattingfen worden gedaan en dat daar zorgen over zijn: Mijn man had dezelfde groeicurve en is nu 1.83 cm met heel normaal gewicht. Ik geloof dus niet in schattingen en zie het wel gebeuren.... Ik ben altijd heel groot en fors geweest, maar ik ben nu 'gewoon' 1.78 cm en 66 kilo..... Tsja...
Wat een onnodige paniek. Zie mijn verhaal hierboven. En hij is nog steeds kerngezond en bijna nooit ziek. Enige probleem: als hij ziek is, heeft hij weinig reserve en als er dan een kilo afgaat, duurt het gewoon even voor het er weer aan zit. Gelukkig gebeurt dat laatste nagenoeg nooit (deze winter 3 dagen ziek). Maar nogmaals: ik vind het niet zorgewekkend! Succes!
Bij mijn zoon van 3,5 jaar hebben ze ook een hand/pols foto gemaakt,en dat was om te kijken hoe oud zijn botleeftijd was. Ze hebben hem ook op groeihormonen geprikt omdat hij nog steeds te hard groeit. Toen ze niet wisten welke stofwisselingziekte hij had dachten ze dat daar de groei zo van af kwam,maar dat kan dus niet. Hij heeft FH dat is familieair hypercholesterollemie. Hij heeft daar nu medicatie voor. Hij maakt heel veel groeihormonen aan,en heeft een lange vader. Hij moet steeds om de 3 maanden terug komen voor zijn groei en loop nu bij 3 kinderartsen. Is niet leuk steeds ziekenhuis in en uit lopen hoor Hij vind het zelf ook niet leuk om steeds bloed te moeten laten prikken en al die onderzoeken. Langzijn voor je leeftijd geeft dus ook veel problemen met zich mee. Zo heeft hij erg veel last van groeipijnen,en van zijn gewrichten. Hij word ook vaak erg overschat ivm zijn lange lengte Hij is nu 1m18 en ik hoop dat het niet al te hard doorschiet met zijn lengte. Ik ben erg blij voor topicopenster dat haar zoontje een groeispurt heeft gehad Is toch in een korte tijd 1,5 cm gegroeit En ik ben blij dat ze niet meer ongerust is,want ik weet hoe het voelt om ongerust om je kind te zijn. Groetjes Bianca
Met 2 jaar was Bas: 82 cm en 11.9 kilo. Hij is wel slank, maar in verhouding is het allemaal goed. Nu is hij 2 jaar en 3 maanden en is hij 85 cm en 12.4 kilo
Dat was Siem ook rond zijn derde verjaardag. Hij is de afgelopen 8 maanden wel in lengte gegroeid, maar zijn gewicht is nog hetzelfde als in augustus... Ach....
Hoe groot mijn dame met precies 2 jaar was weet ik zo niet uit mijn hoofd. Maar nu met 2,5 jaar is ze 95 cm en 10.5 kg. Ze heeft heel lang op het -3 lijntje gezeten qua lengte en gewicht (was ook maar bijna 45 cm bij haar geboorte) en de afgelopen paar maand is ze ontzettend de lengte in geschoten.
Hier een meisje die in mei 2 jaar wordt. Ze weegt 10,5 en is 82 cm. Geen zorgen maken hoor! En al helemaal niet nu al beginnen met groeihormonen oid. Ze krijgen vanzelf een groeispurt. Als hij met 10 jaar nog steeds zo klein is kun je er misschien een sover denken, maar nu al over groeihormonen beginnen......das een beetje voorbarig hoor! Elke groei is heel anders. de een groeit in het begin heel hard en staat dan een tijdje stil en de ander groeit langzaam door en weer een ander begint langzaam en krijgt dan ineens een groeispurt. Daar is nu nog helemaal niks van te zeggen!!!!
Ik heb ook een kleintje hoor... Mijn zoon was met 2 jaar 86cm en 12.6 kilo. Denk dat je je over die lengte niet zo druk hoeft te maken. Maar dat gewicht zou mij wel zorgen baren... Mijn zoontje woog 10kilo toen hij 1 was. Plus, je gaat een klein kind toch geen groeihormonen geven?? Wat nou als hij in de puberteit een groeispurt krijgt en straks gewoon lekker 1,75 is.
nee ik zou hem nu geen groeihormonen geven, hij is pas 2 het gewicht is nu 11,5kg, dat is de normale lijn bij zijn lengte, baart mij niet echt zorgen eigenlijk.
Die groeihormonen vind ik ook veel te overdreven op zo'n jonge leeftijd. Zeker als je ziet hoe mijn man enorm is gegroeid, maar dus ook altijd een klein opdondertje was. Maar wat wil je aan dat gewicht doen dan? Mijn zoontje woog 9 kilo toen hij één was, 10 kilo toen hij twee was en hij is nu bijna 4 en weegt slechts 12,5 kilo. Ik geef hem echt genoeg hoor en hoef dus ook echt niet altijd op vet en hoeveelheid te letten. Maar hij lijkt het gewoon weer te verbranden. Doe je niks aan. Zolang kinderen gezond en actief zijn, hoef je je er echt geen zorgen om te maken.
Ik zeg ook niet dat ts zich er zorgen over moet maken... Maar als je dan toch 1 van die 2 dingen moet noemen, dan zou ik me eerder zorgen maken om gewicht dan lengte.