Gewicht en lengte (kleine) peuter 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missym, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Is je zoontje in een halve maand 1,5 kilo aangekomen???? Aangezien je in je openingspost zegt dat hij 10 kilo weegt??

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mijn zoontje is na ziekte wel eens een kilo in een week aangekomen, dus het kan wellicht...

Of de eerste meting was een schatting van thuis...

Maar als hij nu ca 82 cm en 11,5 kilo is, dan is ie iig zwaarder dan die van mij was en een tikkie kleiner. Maar die groei gaat in spurten, dus er is inderdaad geen reden tot paniek!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nouja na ziekte kan natuurlijk.
    Maar het cb zei de laatste x tegen mij dat er rond de 2-3 jaar per half jaar 1 kilo bij komt, gemiddeld genomen.

Maar daarom zeg ik, zou mijn kindje 2 zijn en 10 kilo wegen, zou ik me zorgen gaan maken. dat zou IK doen. Maar als je kindje in proportie is en gewoon wat fijner gebouwd, is er toch geen reden voor paniek??

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou ja, die van mij is niet echt in proportie hoor. Hij is gewoon mager.

Maar ik bedoelde ook eigenlijk: je kunt je wel zorgen maken (ja, heb ik ook gedaan) maar het leidt tot niets, want die zorgen maken hem niet zwaarder. En een kind heeft het door als papa en mama proberen het eten wat te stimuleren (hebben we in het begin wel gedaan). Dan gaan ze juist tegendraads doen en ben je verder van huis. Nu eet hij weer goed, maar het helpt niet. Dus waarom dan nog zorgen. Ik heb het helemaal los gelaten. Tuurlijk, tis moeilijk, als hij ziek is, maar bijvoorbeeld ook lastig met kleding kopen. Maar ja, als dat mijn zorgen zijn.....

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Trouwens, toen hij met twee jaar 10 kilo woog, maakte ik me nog geen zorgen hoor. Zie onderstaande foto.

Nu, met bijna 4 en 12,5 zou ik dat dus wel kunnen doen, maar ik doe het dus niet meer

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik denk het wel, die 10kg was wel een schatting, dus het kon ook 10,5 zijn, maar echt niet veel meer.

En dus 1,5 cm!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hmm ja daar heb je natuurlijk wel een punt.

Nou heb ik een kind dat gewoon goed op gewicht is, of hij nou eet of niet... Dus ik ken het verder niet.
    Maar ik persoonlijk zou bij een kindje dat in verhouding te licht(en dus te mager)is toch naar de huisarts gaan en vragen om een verwijzing naar een dietiste.
    Wellicht dat die tips heeft qua voeding die extra aanzet??

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Nou meid, dan zou ik me niet eens zorgen maken!!
    Het ene kindje groeit anders als het andere kindje.
    En het valt mij op dat vooral de kleintjes groeien met grote spurten. Zo hoppa 2cm en 1kg erbij! en dan een hele poos weer niks...En dan weer een groeispurt.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Vandaar de paniek over zijn lengte, omdat ze tussen de 2-3 jaar minder groeien, maar mijn HA heeft aangegeven dat dit dus bij hem niet 'geld' of iig anders kan zijn, omdat hij wel een deuk heeft opgelopen door de KMA!

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier eet hij trouwens ook extreem goed hoor, dus daar ligt t niet aan (denk ik).

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Hier zie je idd niks aan af.
    Maar 12,5 kilo met 4 jaar???
    Heb je al wel eens geprobeerd met de ha te praten ipv het cb??? OF straks op school met de schoolarts.
    Want dat is volgens mij wel echt heel licht!
    Of is hij ook erg klein??

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig hij KMA heeft gehad, maar misschien is hij daardoor toendertijd al wel wat achter op schema komen te liggen qua groei en gewicht en is het geen probleem van nu??

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Maar hij is toch kerngezond? En op die foto ziet hij er volgens mij niet echt te dun uit, maar hij was dus echt maar 10 kilo... Misschien 10 komma nogwat, maar zeker geen 11. Dat was hij pas bij 2,5 jaar...

Ik wil niet met mijn kind naar een diëtist, als hij alles eet (brood, fruit, aardappelen, vlees, zuivel en weinig groente, maar daar wordt je ook niet dik van, en daar is hij niet de enige in) en ook nog van koek en ijs houdt....

Ik snap dat jij er anders over denkt, want je kent het inderdaad niet. Maar ik hoor zoooooo vaak: oh, da's ook een kleintje, of: da's ook een magere..... Ja, maar ik doe niets verkeerd hoor!

Sorry, is mijn frustratie naar die opmerkingen. Hij wordt dus ook steevast 2,5 geschat, terwijl hij al bijna naar school gaat. Is ook niet erg, maar soms gewoon niet leuk. Net als dat te oud schatten van Mika van Bianca. Da's niet heel erg, maar niet altijd leuk....

Dit is hem nu: ik vind hem perfect!:D

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hij is inderdaad ook heel klein: 96/98 cm.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Je hoeft je niet te verdedigen hoor.
    Ik vind dat je aan de foto's niks raars afziet ofzo.
    Hij ziet er gezond uit.
    En je hebt nou eenmaal grote,kleine,zware en lichte kindjes.

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Missym, hij was dus bijna 84 cm en 11,5 kilo? Waarom zo'n zorgen over de lengte? Ik ken hier in het dorp ten minste 3 andere kindejes van de leeftijd van mijn zoontje, die allemaal net zo klein zijn. Het is dus echt geen dikke uitzondering. En die ouders zijn ook niet allemaal klein, net als wij dat ook niet zijn.

CB en HA zeggen hier wat ik denk: het zal wel loslopen, zolang hij zich verder goed ontwikkelt.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oh en van dat te jong schatten..Dat ken ik ook wel.
    Tygho word ook vaak jonger geschat (net 2 ofzo) omdat hij wat "compact" is ;)

Edit: totdat hij begint te praten hahahahah...

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ja, maar je geeft wel aan dat ik misschien eens naar het CB of de HA moet, want hij is wel heel licht... Dat weet ik, maar wat doe je eraan? Maar bovenal: waarom?

Ik kom misschien wat verdedigend en fel over, maar dat komt omdat ik er zooooooo vaak op wordt aangesproken, dat ik soms bijna denk dat ik het fout doe. En zo wil ik niet denken.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee absoluut niet!
    Maar aangezien hij wel goed eet(stukken beter dan mijn zoon!) Zou ik het persoonlijk vreemd vinden als het gewicht over zo'n lange tijd maar zoweinig gestegen is...Maar als jij vind dat het prima gaat zo. Dan is het toch goed?

20. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Je hebt toch ook volwassenen die alles lijken te kunnen eten, terwijl jij maar naar chocola hoeft te kijken om aan te komen?

Hij zal wel snel verbranden... En ik zie wel meer dunne kinderen hoor, ook als ze 6 zijn of ouder. Daarom maak ik me er geen zorgen om. En eerlijk gezegd liever dit, dan straks een kind op dieet, wat de trend zou zijn...

Ik wilde jou persoonlijk niet aanvallen of te fel zijn tegen jou, al kwam dat misschien zo over. Ik merkte dat mijn frustratie even begon te leven. Misschien wilde ik even duidelijk maken hoe het is als mensen dat steeds over je kind blijven zeggen (en maar met vreten aan komen zetten, terwijl het kind gewoon vol zit en goed heeft gegeten).

Hoop dat je het begrijpt.

Deel Deze Pagina