Gewicht en lengte (kleine) peuter 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missym, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zijn jullie of is een van jullie dan ook langer en zwaarder dan gemiddeld?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het vergelijk of de ouders nu te zwaar zouden zijn en het kind met 2 jaar gaat natuurlijk niet op behalve wanneer je over voedingspatronen zou spreken maar dan zou mijn zoontje zwaar moeten zijn en dat is ie niet.

Ik ben 1.80 en dus ruim bovengemiddeld lang
    Manlief is dezelfde lengte en dat zal voor een man van zijn generatie wel ongeveer gemiddeld zijn?

Dochterlief is +1 lengte en gemiddeld gewicht.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja dat dacht ik ook al..

Ik vind 91 cm best aan de kleinere kant eigenlijk voor 2,5 jaar en 17 kilo is aan de hoge kant. Dan is het denk ik gewoon een stevig kindje en geen groot kindje?

Mijn zoontje is op dit moment 95/96 cm en 15,7 kilo.

Hij is ietsjes groter dan gemiddeld geloof ik, maar niet noemenswaardig. Mensen verwachten echter altijd dat hij veel groter is dan andere kindjes omdat mijn vriend lang is (2.02) maar tot nu toe valt het reuze mee. Schoonmoeder vertelde echter dat mijn vriend altijd keurig gemiddeld is geweest en dat hij pas in de pubertijd (brugklas) ineens verschrikkelijk begon te groeien. Hij was op de basisschool nog "gemiddeld" en in de brugklas was hij ineens 1.85 en binnen een paar maanden stak hij dus ineens met kop en schouders boven iedereen uit (inclusief de leraren).

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Inderdaad..

===

Mijn zoontje is gisteren gewogen/gemeten en is nu bij 2 jaar en 3 maanden: 88 cm lang, en 10,9 kg.
    Hij zit met zijn gewicht al zijn hele leventje op de -2 lijn van het cb, en met zijn lengte tussen -1 en -2.
    Ik heb me er ook vaak druk over gemaakt, maar hij volgt zijn lijntje perfect en het is ook wel te verklaren als je kijkt naar hoe wij zijn.
    Mijn dochtertje zit bij allebei net boven het gemiddelde... ik weet niet wat ik zie ha ha ha wat een verschil!!

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoon is heel gemiddeld geboren en is nog steeds exact gemiddeld, al krijg ik de laatste tijd vaak de opmerking dat hij zo iel is...

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er is altijd wel iets aan te merken he? Hier dus een vrij groot kind en er zijn dus serieus mensen die verwachten dat hij al naar school gaat (2 jaar 8 maanden)!! Maar goed, lekkere mannetjes zijn het gewoon!

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Het is idd toch altijd iets! Het lijkt me voor kinderen vervelender om ouder geschat te worden, omdat de verwachtingen dan hoger liggen..

Deel Deze Pagina