Gewicht en lengte (kleine) peuter 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missym, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Groeihormonen zijn echt geen pretje hoor! Als ik de groeicurve 2 jaar = 82 cm doortrek dan wordt je zoon 170. Niet groot, maar ook niet belachelijk klein. Ik denk dat dit ook geen indicatie is voor groeihormonen.

Hoe lang zijn jullie? Dat is echt doorslaggevend. En ook of jullie vroeg of laat zijn gaan puberen (fysiek dus: menstruatie, haargroei, etc). Als jullie laat waren, dan kan het zijn dat je zoon pas heel laat een groeispurt gaat doormaken.

M (meisje) was met 2 jaar 10,5 kilo (oid) en 86 cm, nu 12,5 kilo en 95 cm (3 jaar en 2 maanden).
    T (jongen) is nu zo'n 78 cm en 9,6 kilo (maar wel net ziek geweest, ruim 700 gram kwijt geraakt én er weer bij, ik denk dus ook stagnatie in lengtegroei)

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38

Ik heb de groeicurve ook bekeken en hij zou, als hij de lijn blijft volgen, 172/173 worden (nog niet groot) maar dat zou ik oke vinden.
    Ik vraag mij alleen af of die lijn echt heel betrouwbaar is?!

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik denk niet heel gemakkelijk over groeihormonen hoor, maar ik maak mij wel zorgen. En ik wens gewoon echt niet dat hij maar 150 wordt, zeker niet als daar iets aan gedaan kan worden.

4. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    met 24mnd was thijs 85 cm en 11,3 kilo.

wat komt eruit als je de lengte intypt bij www.tno.nl/groei?

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    hier kom ik uit op 174 en bij de cb curve kom ik uit op 170

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Zoals ik al eerder zei kan je denk ik dit het beste met de kinderarts of huisarts overleggen.

7. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    onze dochter was met 24 maanden 84 cm en 11,2 kilo. Dus ook niet een van de grootste/ zwaartse. Was ik vroeger ook niet maar is ook helemaal goed gekomen zeg maar.:D Ik heb niet alles gelezen maar zag iets over groeihormonen langs komen. Lijkt mij een beetje overdreven voor een kind van 2. Er komen nog zoveel groeimomenten. En al wordt je zoon maar 1.72 wat maakt het uit je heb nou eenmaal kleine en grote mensen. Ik vind het een beetje te ver gaan om aan groeihormonen te denken. Maar goed ik zeg eerlijk ik heb niet alles gelezen dus misschien spelen er ook andere dingen mee. Zo niet dan zou ik me niet zo druk maken hij is nog zo klein als hij verder maar gezond is.

8. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik zie nu trouwens dat je zoontje nog geen 2 is. met 18 mnd was mijn zoontje 81 cm en 10,6 kilo. hij is in dat half jaar dus nog best veel gegroeid.
    mijn schoonmoeder vertelde dat mijn man ook altijd heel klein was (de kleinste van de klas) en pas in de pubertijd is gaan groeien. nu is hij 183.
    mijn zoontje zou volgens tno 1.76 worden geloof ik maar dat kan dus nog helemaal veranderen.

ik heb niet alles gelezen dus weet niet of het al gevraagd is maar heb je niet een arts of kinderarts waar je terecht kunt als het bij het cb niet lekker loopt. als je je echt zorgen maakt is het wel handig om het even zeker te weten want in vergelijking met mijn zoontje vindt ik hem niet heel klein en in anderhalve maand kan hij nog best wat groeien.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ga a.s. vrijdag naar de huisarts (voor de 2e, ben alleen een x bij de huisarts in opleiding geweest) en 14 maart naar de kinderarts (waar hij dus liep ivm kma).

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

ben nog wel benieuwd naar jullie eigen lengte, dat zegt ook echt een hoop.
    dan weet je ook wat beter of je uberhaupt wel aan groeihormonen moet gaan denken.

ergens snap ik het wel, ik wordt soms ook echt gek van het commentaar op onze jongens, maar aan de andere kant ik doe er echt niets aan .
    kan er dus wel wakker van gaan liggen maar daar groeien ze niet van.

vraag een verwijzing naar de ka, en dan nu verder niet te druk proberen te maken joh.
    wacht het rustig af, en daarbij kan een ka je ook geen zekerheid geven over hoe lang je kindje gaat worden..

net ook die meting gedaan, maar onze kinderen zouden rond de 176 worden, nou als dat zo is dan zet ik er nu mijn handtekening onder!!
    wij zijn beide maar 167, dus dan zou 176 cm erg mooi zijn!!

joyce

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik 172, man 175

12. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    sem 21 maanden = 94cm en weegt 14 kilo.

13. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, dan kan je verwachten dat je zoontje ook niet echt een lange jongen wordt! En de lengte die hij nu heeft, vind ik echt niet absurd klein ofzo! Hij kan zo binnen een paar maanden opeens een groeispurt krijgen. Mijn oudste broer was ook altijd klein. Ik was op een gegeven moment gewoon langer als hem. Nou, hij is op een gegeven moment gaan groeien en loopt nu tegen de 1.90m. Dus om nu gelijk al over groeihormonen te praten vind ik persoonlijk een beetje ver gaan!

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hihi dat waren de cijfertjes op de 3e verjaardag :)

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier is hij nu (2 jaar en bijna 4 mnd) 88cm en 11.5 kg!
    Zou bij je zoon niet echt aan groeihormonen denken... hoe kom je daarbij? Hoe groot zijn jullie zelf?

16. LovelyDK

Oh lees het al.. Ja wat verwacht je bij 1.72 en 1.75? Dat zal geen reus worden nee!

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Heey meid,

de groei van je kindje nu zegt echt niets over later hoor.

En zo klein zijn jullie ook niet,
    ik ben zelf 1m63 en de vader van Mika is 1m86.

Mika was met 24 maanden 1m01 en 23 kilo.
    Nu is hij inmiddels 3,5 jaar en is 1m17 lang.

Hier dus kleine ouders en een groot kind.

Nu zijn allebei mijn kids wel lang,
    maar je weet nooit hoe het later zal zijn en of ze eerder uitgegroeit zullen zijn.

Ik maak wel vaak mee dat kleine kindjes in de kindertijd juist grote pubers worden en dan hun groei spurten gaan maken.

Ik zou zeggen hou het gewoon eens in de gaten meid,en laat je kindje eens doorverwijzen en laat eens een hand/polsfoto maken,vaak kunnen ze aan de hand daarvan zien of hij een jongere botleeftijd heeft.

Ik hoop dat je zoon binnenkort een goeie groeispurt krijgt,zodat je je minder zorgen maakt.

Ikzelf was trouwens 74 cm lang en 8 kilo met 2 jaar oud,
    nu dus 1m63.
    Ik had ook wel iets langer willen zijn,maar ik ben een vrouw dus heb hier niet zo'n last van.

Groetjes Bianca

18. LovelyDK

Maar je blijft terugvallen op 'ik wil niet dat hij 1.50 wordt'
    Hoe kom je in godsnaam bij 1.50? Helemaal niets wijst erop..?
    En is zijn lijn gaan afbuigen tijdens die 14 poepluiers per dag dan? Of volgt hij zn lijn?

19. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    @Bianca,ik meen me te herinneren dat jouw zoontje(s) een ziekte heeft.En dat jezelf altijd erg onzeker bent over hun lengte en zeker hun gewicht.Dus met jouw kindjes zijn maar weinig kindjes te vergelijken.

@LovelyDk,wat zit je zo dwars?Vind je reacties een beetje overdreven.

20. LovelyDK

Hoezo overdreven? Ik vraag me gewoon oprecht af hoe ze bij die 1.50 komt en waarom ze daar blijft hangen? Kijk als hij nu een sterk afbuigende groeilijn zou hebben, of hij zou 70cm zijn ofzo zou ik het begrijpen.. nu kan ik er echter geen touw aan vast knopen.

Deel Deze Pagina