Twee kinderen van 3,5 en bijna 6. Ze mogen op woensdagmiddag tijdens de lunch televisie kijken. Verder kijken ze op zaterdagochtend graag naar Telekids en zaterdagavond is bij ons patat-voor-de-televisie-avond met het hele gezin. Jongste kijkt op woensdagochtend soms wel eens Teletubbies, als we eraan denken en thuis zijn, maar dat gebeurt niet vaak. En soms eventjes als ik aan het koken ben, het regent en ze moe zijn, misschien 2x per week. Als mijn man een wedstrijd heeft op vrijdagavond, maken we thuis altijd een feestje, met een DVD en een bakje chips. Over het algemeen kijken ze dus vooral op woensdag, zaterdag en soms op vrijdag televisie. Verder hebben ze er geen tijd voor, haha. Hij staat bij ons ook niet zomaar aan, terwijl er niemand kijkt.
Hier meestal smorgens op bed ff een kwatiertje, zodat mama nu ff goed wakker kan worden. En dan overdag verder eigenlijk niet of als ik aan t koken ben en papa is nog niet thuis dan ook wel. En nu heb ik laatst k3 concert opgenomen en dat vind ze helemaal geweldig. Dus die zet ik wel eens op, maar dan is ze eigenlijk meer aan t spelen en luisten.
Hier zoals het uitkomt voor een 5-jarige. De ene dag niet, de andere dag 2 uur ( film). Vaak even 5 minuten voordat we naar school gaan. En tijdens het koken soms. Maar hij speelt liever..
Soms niet, soms wel, en als ze kijkt dan niet langer dan 3 kwartier ongeveer. Meestal een half uurtje. Ligt er ook aan of het PSZ-dag is of dat het regent en we zitten de hele dag binnen. In het weekend kijkt ze bijna nooit!
Hier twee kindjes (2,5 en 4 jaar) en er wordt niet dagelijks tv gekeken en als er gekeken wordt is dat meestal aan het einde van de dag een half uur, soms een klein uurtje. Af en toe kijken we TV in de ochtend en dan max 45 minuten. Een enkele keer wordt een hele (Disney) film gekeken maar dat houden ze meestal niet vol en dan wordt er weer gespeeld. Wordt er niet gekeken? Dan gaat ie uit en dan gaat er wel een muziekje of verhaaltje op.
Mijn dochter van 2,5 is momenteel 's morgens erg vroeg wakker en mag dan (op de dagen dat ik vrij ben en in het weekend) bij ons in bed nog 30 tot 45 minuten tv kijken. En 's avonds als ik ga koken kijken ze Woezel & Pip en Sesamstraat. Verder staat de tv hier eigenlijk nooit aan overdag.
Hmm hier is 1x per week veel denk ik... Als we kijken is het meestal op zaterdagochtend een film terwijl papa lekker uitslaapt. En soms als ze echt moe is... Mag ze kijken terwijl ik kook. Vaak een aflevering van "Er was eens..." Of Donald Duck in Rekenwonderland. En ook weleens als er een klasgenootje komt spelen... Vaak beginnen ze dan tegen 5 uur nukkig en moe te worden dus dan zet ik het laatste alf uurtje even my little pony op of iets dergelijks... Als het klasgenootje naar huis is blijft de tv meestal aan tot het is afgelopen of dat we gaan eten. Stiekem lees ik liever voor dan dat we tv kijken. Heerlijk samen in een hoekje van de bank met een goed verhaal. Heerlijk! Dat doen wij dan ong net zo vaak als veel mensen tv kijken Elke dag in ieder geval 's avonds maar evt ook gewoon overdag of 's ochtends als het zo uitkomt. (Vandeweek op een schooldag te vroeg wakker... Dus terwijl papa douchte hebben wij lekker in bed Repelsteeltje gelezen. Minstens zo leuk als tv kijken EN je hoeft er niet voor uit bed )
Ik heb een zoontje van 3 en een dochtertje van bijna 7 maand en ik moet zeggen dat de televisie veel aan staat. De oudste is ook aan het spelen onder tijd ik ben me nu ook aan het aanwennen dat ik de radio aanzet zodat hij niet de hele tijd kijkt. De radio zit ook op de tv, daardoor staat die eigenlijk de hele dag wel aan. Komt ook door het weer, want toen het mooi weer was, was hij ook veel buiten en wij ook.
S ochtends niet hier, geen tijd voor met,naar school gaan haha. Om een,uur of 5 mag tie aan tot het eten. Na het eten af en toe.
Ligt aan de dag planning en het weer. Zomers wordt hier nauwelijks tv gekeken. Met slecht weer of in de winter uur per dag. Ik doe er zeker niet zo moeilijk over dat vind ik zo overdreven Lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Mijn zoontje leert er ook van
Wat we wel erg vaak doen... Is muziekclips afspelen 's ochtends. Als we op tijd klaar zijn hebben we vaak precies tijd voor nog 1 keertje "hallo wereld" of iets anders naar keuze.
Als de oudste moe is, mag hij onder het eten koken tv kijken... Soms sochtends als hij vroeg wakker is, bij ons in bed. De jongste van 14 mnd kijkt nog geen tv, helemaal niet interessant.
Hier kijkt de oudste elke dag wel een uur tv. Ik doe er niet moeilijk over. Ze vindt het geweldig en ze pikt er heel veel van op, neemt het ook weer vaak mee in haar spel. Bovendien gaat ze niet naar het kdv en nog niet naar de psz dus ze verveelt zich soms echt wel momenteel. In ieder geval kijkt ze hier standaard 's ochtends 1 aflevering van Dora en 's avonds na het eten 1 aflevering Pepee. Als ze 's middags niet slaapt kijkt ze dan ook meestal nog 1 keer Dora.
hier staat ned 3 en baby tv er vanaf smorgen tot 5 uur op... ik zap soms voor bumba en nijntje en da gaat hij weer op baby tv... maar hij kijk hooguit maar een uurtje maar soms komen er dingen voorbij en dan is die aan het spelen en zeg hij het na..
tja heel wisselend. Soms dagen niet en nu is ze ziek en kijkt ze zeker wel een uur. Vaak in het weekeinde tegen etenstijd als ik aan het koken ben of wij nog even lekker wat drinken samen. Verder soms als ze een hele dag naar het kdv geweest is en ze is moe. En op zondag soms als ze vroeg wakker is bij ons in bed. Ze kijkt trouwens alleen maar naar Dora of Nijntje. Andere dingen vind ze niet leuk op het moment.
In de ochtend en als ik ga koken een half uurtje. In de middag een uur denk ik. Verplicht rustmoment voor haar.
's ochtends in bed een uurtje voordat we naar beneden gaan en soms als ik aan het koken ben maar dat is alleen als hij zich geen raad meer weet met zichzelf omdat hij te moe is..x