17 maanden, niet willen slapen 's avonds

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloempjuh23, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjuh23

    Bloempjuh23 Bekend lid

    25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hallo dames,

    Mijn dochtertje is bijna 17 maanden en het is vast weer 1 of andere fase/sprongentje iets maar heb jullie raad nodig.

    Normaal gesproken ging ze na het eten nog even spelen, in bad en na een klein flesje warme melk ging ze om half 8 ongeveer naar bed toe. We zingen dan altijd nog slaap kindje slaap en dan is ze lekker rustig. Dan kon ik haar gewoon in bed neerleggen en dan ging ze lekker slapen tot de volgende dag tussen half 8 en half 9 zoiets. Echt ideaal!

    Tot vorige week want nu wil ze ‘s avonds absoluut niet meer gaan slapen en tevens het flesje warme melk niet meer.
    Het gaat nu zo’n beetje als volgt: Na het badderen gaat ze nog even in slaapzak mee naar beneden. Waar ik dan evengoed maar het flesje melk aanbiedt. Waar ze dan een beetje aan zit te klooien en dan uiteindelijk op de grond gooit. Dan begint de ellende want ze moet naar bed. Zodra ik haar in haar bedje leg begint ze meteen te huilen en wil weer gaan staan. Ik ga dan naar beneden en dan schreeuwt ze echt alles bij elkaar! Ik schrok me de eerste keer rot. Dus er weer naar toe troosten en weer opnieuw in bed maar ja daar werd het niet beter van. Uiteindelijk maar weer naar beneden en om half 9 weer naar bed. En zo ging het verhaal maar door.

    Zondag met zomertijd werd ze pas om kwart voor 10 wakker. Maar toen lag ze wel pas om half 11 erin. ’s Avonds wilde ze toen ook pas rond half 11 gaan slapen. Maar maandagochtend werd ze wel weer om half 8 wakker. Dat is wel een erg korte nacht!

    Gister waren mijn man en ik er zo klaar mee dat we de 5 minuten, 10 minuten, 15 minuten truuk gingen proberen. Hier werd ze juist alleen maar bozer van. Nu was het kwart voor 8 erin, 10 voor 8 stond ik weer bij haar, even getroost, weer neer gelegd en weer naar beneden.. En ga zo door. Elke keer is als ik weer bij haar was geweest werd ze weer woest! Om half 9 was ze echt helemaal hysterisch en niet meer te troosten dus toch maar weer naar beneden gehaald. Toen heeft ze een kwartiertje moeten bijkomen en om kwart voor 9 ging ze weer naar bed toe. Tegen wil en dank toch maar laten huilen en na een kwartier (wat wel een uur leek te duren!) werd het pas stil.

    Echt vreselijk dit! Overdag slaapt ze trouwens net als altijd gewoon haar middagslaapje van 12 tot 15.00 uur.
    Ik kan niet zeggen dat ze nu eerder moe is ofzo. Ze is wel erg aan het uit proberen wat de grenzen zijn.

    Hebben jullie nog tips of ideeen hoe ik het aan kan pakken? Ik weet het niet meer..

    Liefs Bloempjuh
     
  2. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hoi,

    Mijn zoon van 17 maanden maakt er ook wel eens een potje van. Herkenbaar is ook dat hij dan zijn fles al niet drinkt en ik zie aan zijn uitdrukking dan al dat hij iets gaat uitspoken. Het gekke is dat dit juist voorkomt wanneer hij echt moe is en overdag bijvoorbeeld ook weinig geslapen heeft. Op een dag met regelmaat slaapt hij 's avonds meteen in zeg maar.

    Wat wij doen is hem in bed leggen, als hij dan inderdaad na een tijdje nog huilt gaat hij er nog even uit, dan lezen we samen een boekje, drinkt hij meestal zijn melk wel op en gaat hij weer naar bed. Dan is het nog even huilen en dan geeft hij het toch op.

    Mits je zeker weet dat er geen medische oorzaak is, zou ik het zo blijven doen zoals je het nu doet, maar misschien iets minder vaak toegeven aan het huilen. Dus 1x kijken na een tijdje en daarna, als er niets is, lekker in bed laten. Zo weet ze na een tijdje zelf ook weer waar ze aan toe is.
     
  3. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dat had ik vorige week ook, mijn zoon is ruim 16 maanden. Maar ja dat had ik wel door natuurlijk (nr 3). Dus gewoon laten huilen tot hij er bij neervalt, hij had het snel door en het is alweer over. Als je idd steeds naar je kind toe gaat geef je hem valse hoop en dan zijn ze natuurlijk wéér helemaal woest. Niet doen dus, je moet even een paar avonden doorbijten. Het is hier een machtsstrijd nl. Dit is mijn man zijn 1e kind en die maakte er een potje van die eerste nacht dat hij niet wilde slapen, haalde hij hem eruit, troosten, uiteindelijk bij ons in bed, en uiteindelijk gewoon weer terug in zijn eigen bed en laten huilen, toen ging hij slapen. Tja moest het mijn man ook zelf laten ervaren natuurlijk..
     

Deel Deze Pagina