Zweetvoeten baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inez01, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Een paar keer per week heeft mijn zoontje enorme zweetvoetjes. Ik merk dat dan als ik hem uit zijn bedje haal. Sokjes zijn helemaal doorweekt en ook het hoesje om het matras is zelfs nat van het zweet. Verder is hij dan niet bezweet.

Hij ligt niet onder een andere deken als normaal. Dat is al vanaf geboorte hetzelfde: een lakentje en een wiegdekentje. Sokjes uitdoen in bed lijkt me ook geen goede optie; hij heeft nl. al snel koude voetjes.

Wie herkent dit bij zijn kind?

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    onze dochter heeft het ook ze is bijna 1½,
    Waarom doe je sokjes aan?
    Als je een keerjte zonder sokjes naar bed doe heefthij het dan ook?

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Sokjes aandoen in bed is juist helemaal niet goed voor de doorbloeding. Ik zou ze dus uitlaten.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zou de sokjes uitlaten, voetjes die wat koel aanvoelen maken niet zoveel uit, als het nekje maar op de juiste temperatuur is.

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Voeten en handen zijn het uiteinde vanhet lichaam, dus die zijn eerder koud dan de rest van het lichaam, heel normaal dus ;) .

6. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai heeft ook altijd zweetvoetjes als ik m uit zn slaapzak haal, ik doe hem nooit sokken aan in bed...vind t maar niks...moet er zelf ook niet aan denken sokken aan te hebben in bed...

7. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb mn dochtertje wel altijd sokjes aan... had juist te horen gekregen dat ik die absoluut niet uit mocht doen...

maarja daarintegen heeft ze ook altijd kouwe handjes en ik ga haar ook niet met handschoenen aan in bed leggen...

echt last heeft ze er niet van...

8. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Mijn zoontje heeft dat ook...
    Ik hoorde laatst dat iemand zei dat het zweet gewoon via de voetjes naar buiten komt (?!)
    Ik trek hem ook nog wel eens sokjes aan naar bed, maar meestal heeft hij pyamaatjes aan me voetjes eraan.....

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hier ook zweetvoetjes. Ik doe geen sokken aan in bed. Volgens het cb is het trouwens beter het wel te doen, omdat koude voetjes vervelend zijn en een kindje akker kan worden. Anders dus dan handjes die koud horen te zijn. Voeten moeten warm blijven blijkbaar.

Maar ik merk geen verschil met/zonder sokken.

Als je sokken trouwens doornat zijn van zweet krijg je juist koude voeten. Dat is een beetje lastig.

Deel Deze Pagina