T. word over 6 weken (ja ik weet het duurt nog lang) 5 jaar.... Nu willen we graag een verjaardagsfeestje geven.... hij is er 1 x naar toe geweest bij een vriendje....en die gingen naar een speel/koeien/kaasboerderij. Ik zit e nu al af te vragen: WAT GAAN WE DOEN??? wat doen de meeste mensen?? thuis blijven en met de kindjes spelletjes doen? naar een speeltuin (al dan niet overdekt?) ik heb echt geen idee.... ik dacht om 4 kindjes uit te nodigen, is dat "normaal" of te veel/weinig? jeetje zeg.....denk ik nu zo moeilijk of wat????
Herkenbaar.....Mijn dochter wordt eind september 5 en is tot nu toe naar 1 feestje geweest dat naar Ballorig ging. Ik wil eigenlijk gewoon thuis blijven. Wat te doen en hoeveel kindjes? Ik lees even mee... Even off topic...grappig, mijn jongste dochter is van 6-1-2010........onze kindjes schelen niet veel!
idd mamanama....ze schelen idd niet veel!! ik wil het ook grag thuis doen.... zit alleen met 2 maren: 1 onze tuin is wel ruim , maar nog een bende (van de verbouwing) en 2 ik heb net heel mijn huis verbouwd, is allemaal mooi en netjes (en ondanks de aanbouw nog niet bijzonder groot) en ik wil het graag netjes en heel houden....dus het partijtje zal zowiezo buiten plaatsvinden....zeg maar....
4 kinderen is mooi hoor. Het hoeft allemaal niet ingewikkeld of duur. Het feit dat ze samen iets leuks doen is al een feest op zich! Er zijn boeken in de bieb vol met ideeën. - Een leuk idee is een themafeestje, bijv piratenfeest: knutsel samen met de kinderen een piratenhoed en ga schatzoeken in een zandbak. maak van tevoren een schatkaart. - Speurtochten doen het ook altijd goed. hang lintjes op in een bos of park met kaartjes er aan. op de kaartjes staan dan keline opdrachten en/of vragen. - Ik ben ook erg fan van de ouderwetse kinderfeestjes met koekhappen, spijkerpoepen, stoelendans etc. - Een estafette of doespelletjes zijn ook erg leuk.
Mja ik heb toevallig vandeweek aan dochterlief gevraagd wat ze het liefst zou willen doen.. (ook hier was het enige feestje op de kinderboerderij.. Superleuk, danwel!) Maar ze wil graag cakejes bakken en versieren. Dus tja.. Klinkt als een prima plan. Themakleur roze. En dat klinkt al bijna als een plan *grin* Gelukkig nog geen september dus we kunnen er even over nadenken nog.
hier gaan we altijd met feestjes naar de ballorig. kunnen ze zowel binnen als buiten spelen. hebben jullie niet ook zoiets in de buurt?
Mijn zoontje heeft het afgelopen schooljaar deze partijtjes gehad: - spelletjes thuis - themafeestje cowboys/indianen thuis (zijn eigen feestje) - overdekte speeltuin -speeltuin buiten -overdekte speeltuin - bioscoop en thuis gezellig cadeautjes, snoepjes en eten - buitenspeeltuin -spelletjes thuis Dus de speeltuin word het meest gekozen, maar ik vond het heel erg leuk om thuis een themafeestje te geven
ik zit er aan te denken om het gewoon thuis te doen.... we moeten dan wel de verbouwingsrommel in de tuin nog opruimen....maar dat lukt nog wel...we hebben nog tijd! ik zit aan een speurtocht te denken, en verder ....????? frietjes of pannenkoeken eten????
Ik heb net afgelopen woensdag het eerste kinderfeestje achter de rug. Mijn dochter wilde graag spelletjes doen. Knutselen is tegenwoordig helemaal in, maar dat vind zij niet zo leuk op een verjaardag. Ik had van te voren al pannenkoeken gebakken en heb de kinderen uit school gelijk meegenomen. 4 kindjes uit de klas en haar neefje. Ze hebben heerlijk aan de grote tafel de pannenkoeken opgegeten. Ik ben er niet bij gaan zitten, maar heb ze lekker zelf laten knoeien. Ijsje erna en toen gingen we de kadootjes verstoppen. Dat vinden de kids echt helemaal geweldig. Dochter moest even op de gang en de andere kinderen gingen hun kadootje verstoppen. Ik heb een trampoline in de tuin staan en toen wilde ze daar op. Kookwekker erbij en om de 5 minuten mochten de volgende 2 springen. Ondertussen heb ik de koeken aan een touw geregen voor het koekhappen. Daarna wilde ze weer springen. Weer een spelletje gedaan en weer springen. Tussendoor wat drinken gegeven en gelijk snoepiehappen gedaan, hadden ze dat ook gelijk binnen. De tijd ging best wel snel. Ik had van kwart over 12 tot half 4. Vond ik lang zat en voor de kids ook. Ik heb wel gemerkt, dat kinderen graag ook even "vrije" tijd willen om zelf wat te spelen of wat dan ook. Hier waren de meiden aan het stoelendansen en de jongens zaten op de bank te lezen. Die hadden even geen zin om mee te doen.
@stroopie....fijn dat je je ervaringen deelt!!! ik had idd ook zoiets in gedachten! ik ga effe op internet zoeken naar zulk soor spelletjes! bedankt!
Dat is zo geinig om te zien. Ze moeten dan warm of koud zeggen, maar ondertussen wijzen ze het kadootje aan. Mijn dochter moest dan op de stoel gaan zitten en het kadootje uitpakken. Zo krijgt diegene van wie het kadootje was ook even de aandacht. Ik vind het nooit zo leuk als ze gritsgrits kadootje uitpakken, kijken....ow leuk zeggen en dan hup naar de volgende. Nu was er echt even ruimte om het kadootje te bekijken en dank je wel te zeggen. Wat ik als afsluitspelletje deed, was een zakje chips onder een pan stoppen. Een kindje blinddoeken en een pollepel in de hand geven. Dan moeten ze op de knieën kruipen en met die pollopel op de grond tikken om zo de pan te vinden. Als ze te ver afdwaalde riep ik koud of warm. Zakje chips namen ze dan mee naar huis.
Wij ook net het 5de verjaarsfeestje van onze dochter achter de rug. We hebben een springkussen gehuurd voor in de tuin met glijbaan er aan vast, een super hit! ze waren er lang zoet mee. We begonnen met een kado uitpakspel. 7 ballonnen (we waren met 8) voor alle kinderen die een kadootje gingen geven. Een kaartje met naam van een van de 7 kinderen in de ballon en dan gevuld met confetti, toen opgeblazen. Dochter begon met ballon leegprikken en de naam die op het kaartje stond mocht het cadeautje geven. Dan mocht die persoon de volgende ballon lek prikken. Groot gegil natuurlijk en spanning met al die dwarrelende confetti en het geknal. Echt een succes. Daarna taart aangesneden. Toen weer op het springkussen. Na een uur een rustmoment ingelast door de knutselen aan tafel. Toverstafjes gemaakt van een breinaald naar een idee van de Hema. Was ook leuk. Verder kwam er ook iemand schminken, heel gaaf. Aan het einde pannenkoeken (kant en klaar ). Veel succes en plezier! Charlie
Alvast heel veel succes! Hieronder nog wat ideeën; * Naar 't bos, ... speurtocht als je wat mensen kunt ronselen om te helpen. * Naar 't strand... spelletjes daar doen, schatgraven * Naar de Ster- of Wachtebeke? ( of doen ze dat al met school? ) * Of idd de ouderwetse spelletjes thuis,... tot slot frietjes in een filterzakje.. hahaha... jeugdsentiment... ( en even tussendoor, de kids vinden normaal gesproken alles leuk! Als jij maar lekker enthousiast bent! ) Ben benieuwd wat het gaat worden, maar zal 't vast wel volgen op FB.
dank je libelle!! hihi hoe vergaat het jou? al met zwangerschapsverlof of toch nog een beetje werken??
Nog aan t werk, maar wordt zwaar nu. Officieel tot 4 aug. Maar zet zelf in op half juli dan al meer dan mijn best gedaan dacht ik zo.
hier een echt ridder en jonkvrouwen feestje. we hadden in totaal 8 kindjes (incl mijn 2 kids) we begonnen met zwaarden en toverstaffen knutselen. ondertussen werden alle kindjes die het wilden gesminckt na het smincken mochten de kinderen 1 voor 1 een ballon kapot prikken en de naam die uit de ballon viel mocht zijn/haar cadeau geven. en dan moest dat kindje prikken hierna hebben we taart gegeten na de taart hebben we het drakenei spel gedaan. ik had van papiermachee een drakenei gemaakt. hierin zat een aanwijzing om andere kaartjes te zoeken waar nog meer aanwijzingen inzaten voor de schat. ze moesten allemaal een blinddoek om en met hun zwaarden en toverstaffen moesten ze het ei zoeken. degene die het ei vond mocht samen met de jarige het ei kapot maken voor de aanwijzing. na 5 aanwijzingen die ze door het hele huis moesten zoeken kwamen ze op zolder uit voor de schatkist. op zolder had ik wat sleutelhangers verstopt en als alle ridders en prinsessen er 1 gevonden hadden mocht de kist open. hierin zaten schuimrubber zwaarden en setjes engelenvleugels. kost geen drol bij cranenbroek en action. hierna hebben de kids zelf gespeeld en ben ik pannenkoeken gaan bakken. Hierna zijn de kids naar huis gegaan. allemaal super enthousiast.
Wij hebben zaterdag het feestje gehouden, maar voor een driejarige, dus daar zitten nog niet veel eisen aan. Ze mochten zelf hun taartjes versieren. Dat was wel erg populair. Verder hebben wij zelf een auto waar je op kan krijten, dus ze hebben uitgebreid gekliederd op de auto. Dat doet het ook erg goed.