Onze kleine lag afgelopen dinsdag in stuit. Morgen hebben we een echo om te kijken of hij dan nog steeds zo ligt en dan willen ze eventueel volgende week een draaipoging doen. Ik lees er veel verschillende verhalen over. Dus vandaar even een polletje voor wat meer duidelijkheid. Het schijnt ook nog een verschil te zijn of het het eerste kindje is of niet, vandaar ook die optie. Ben benieuwd naar de antwoorden, maar wil ook meteen vragen om je ervaring op te schrijven. Was het onprettig, pijnlijk of viel het erg mee???
Eerste kindje, weineig vruchtwater, geen pijn gehad, was heel snel achter de rug. Van te voren en na het draaien een CTG gehad (en ook een echo meen ik) om te kijken hoe de kleine het maakt, stelde me erg gerust. Vantevoren had ik met de gyn afgesproken dat als het te veel pijn zou doen of onprettig werd ik aan kon geven om te stoppen. Ik zag in één van de topics een link naar een youtube fimpje over draaien. Erg interessant om te zien. Succes alvast.
Ik heb dus bij Aiden een draaipoging gehad, maar mocht ik zwanger raken van een tweede en ze stellen weer een draaipoging voor, doe ik het echt niet weer! Dan maar meteen een keizersnee. Het is me zwaar tegengevallen. Ik ben absoluut niet kleinzerig. (Word zelfs een harde tante genoemd). Ik vond het erg pijnlijk. De gynaecoloog heeft tot 3x toe geprobeerd te draaien en zette zijn volle gewicht op mij. Het leek net alsof hij alle organen via de voorkant naar de achterkant eruit wilde duwen. Vre-se-lijk. En dan lukt het draaien ook nog eens niet. Maar misschien was het bij mij ook wel extra pijnlijk, omdat ik nogal klein van stuk ben (1.55 m) en er al weinig ruimte was om te draaien (was ook al 37 weken zwanger). Vanwege mijn kleine lengte (en dito bekken) durfden ze een stuitbevalling bij mij ook niet aan, vandaar dus een keizersnee.
Hier ook een draaipoging gehad. Is me reuze mee gevallen. Bij mij waren ze met tweeen. Assistent gynacoloog vroeg zelfs of ik er wel iets van voelde omdat ik er zo rustig bij lag. Kan het niet prettig noemen maar ook absoluut niet pijnlijk. (hele hoge pijngrens)
M'n eerste lag in stuit. Met 36 weken een draaipoging gehad maar niet gelukt. Hij lag al te veel met z'n billen in m'n bekken. Ik vond het vrij pijnlijk maar wel de moeite waard. Zowel voor als na de poging is er een echo gemaakt en een CTG. De gyn had mij gewaarschuwd dat er 1% kans was dat de bevalling spontaan op gang zou komen. Succes! (de keizersnee was trouwens prima te doen)
Bedankt meiden voor jullie antwoorden. Gelukkig heeft onze kleine jongen zelf nog even besloten om met zijn koppie naar beneden te gaan, dus ik hoop dat dat zo blijft en dat ik een 'gewone' bevalling krijg en er dus niet meer gedraaid hoeft te worden!