1e echo gehad nu heel erg onzeker

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door wendy424, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Vandaag hebben wij de eerste echo gehad en daarop een kloppend hartje gezien.

De echoscopist zei dat als we voor het weekend gekomen waren we nog niets hadden kunnen zien.

Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger en weet dit vrij zeker omdat ik ovulatietesten heb gebruikt.

Het embryo was nu 4.3mm en dat baart mij een beetje zorgen. Bij de eerste echo van mijn zoontje (hij werd toen geschat op 6weken en 4 dagen) staat er 7.2mm bij dat vind ik wel een erg groot verschil en daarom ben ik nu ook heel erg onzeker.

Wie heeft er ook vroege echo's gehad en kan mij geruststellen?

2. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Volgens mij is een meetfout snel gemaakt. Het gaat namelijk om millimeters! Het hartje klopte en het zag er goed uit verder, dus ik zou proberen er lekker van te genieten. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd even de verloskundige bellen om je vraag te stellen.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Volgens mij is het zowat onmogelijk om precies te kunnen meten rond dit termijn. Daarom dat de termijnecho ook pas later wordt gedaan en niet al met 6+.. weken.

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Met alleen ovulatietesten kun je niet 100% zeker zijn van je eisprong. Dat kan alleen als je ook temperatuurt. Mogelijk is je ei gewoon toch een paar dagen later gesprongen en ben je bv. pas 6,2 ofzo. Of heb je een latere innesteling gehad dan bij je zoontje. Wat zij de echoscopist over de termijn?

5. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    De vraag is hoe ze hebben gemeten? Met of zonder de dooierzak? Ik dacht namelijk bij mijn tweede zwangerschap dat mijn zoon al best groot was met dat termijn. Bij de tweede echo kreeg ik een heel ander getal. Bleek dat de eerste keer inclusief de dooierzak was gemeten.

6. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Daarom mag je over een aantal weken terugkomen voor de termijnecho ;)
    Deze echo is meer om te kijken of je inderdaad zwanger bent en dat het op de juiste plek zit. De termijnecho is om te kijken op welke termijn je precies zit. Dan is het meten meestal wat nauwkeuriger. Wat was volgens de vk de termijn?

Bij onze vk is het zelfs zo dat als je precies weet hoe lang je zwanger bent, je pas een eerste echo krijgt rond 11/12 weken.

7. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    De vk zei tussen de 6/7 weken.

Ben toch wat geruster na jullie reacties dank je wel

8. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Bij mij was het 6.9mm en termijn toen 6.3 weken.

9. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    heb net gebeld met de verloskundige en die heeft me proberen gerust te stellen, ze zei dat het embryo ook misschien net bewoog met meten en dat het op deze termijn heel moeilijk meten is. Ik mag nu aankomende maandag terug komen voor echo, daar ben ik wel heel erg blij mee.

10. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    #10 Appelsientje89, 11 okt 2016
    Laatst bewerkt: 11 okt 2016
    Wees blij met het kloppende hartje op de echo.
    Probeer er van te genieten.
    Fijn dat de verloskundige je wat gerust heeft kunnen stellen.

11. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Bij mij was met 6+5 de meting 5mm, en het gaat nog steeds super goed. Dus maak je geen zorgen, het is nog te klein om precies te meten. Daarom termijn echo ook pas later in de zwangerschap. Geniet ervan!

12. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Zorgen zijn echt nergens voor nodig, ik kwam met zo'n 7 weken bij de verloskundige en ik was volgens hun nog maar net 5 weken. Volgens mijn eigen berekening klopte dit voor geen meter, en jawel, bij de termijnecho een paar weken later werd ik dan ook flink vooruit gezet. Met andere woorden kan dit ook heel goed bij jou gebeuren. Bij mijn eerste had ik trouwens een soortgelijk verhaal en je hoort dit soort dingen veel om je heen. Het is te vroeg voor een concrete datum etc.

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Het belangrijkste nu is dat t hartje klopt! En de termijn tussen 6&7 weken is prima! Dan heb je een goede echo hoor.

14. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Bedankt voor alle geruststellende berichtjes, ik heb gister contact opgenomen met de verloskundige en me verhaal gedaan, zij gaf inderdaad ook aan dat het met deze termijn heel moeilijk is om precies te meten maar om me onzekerheid weg te nemen mag ik maandag komen voor een extra echo.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    hier met de eerste echo uitgerekend op de 17e (wat zou kunnen gezien mn onregelmatige cyclus) en met de termijn echo op de 11e (wat ook goed kan afgaande op cyclus) en nu met de 20weken echo kwamen ze op de 10e uit ;)

Het is zo'n precisiewerkje dat ze er al snel een paar dagen naast zitten. Wel fijn dat je een nieuwe echo kan krijgen, maar hou er rekening mee dat met de termijnecho de datum alsnog kan veranderen

16. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Bij mij was het op 6.3 weken ook 4 mm met kloppend hartje en met 9 weken perfect op schema.

17. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    wat ben ik blij om dit te lezen, ik voel me eindelijk iets minder onzeker.

18. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Tis idd en millimeterwerk en dan is een meetfoutje zo gemaakt.. Probeer je niet te druk te maken, het hartje klopt! Dat is al een heel goed teken :)

19. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ik was 3.3 mm met 6+4... nu keurig op 'schema'. Klein meetfoutje lijkt heel veel bij zo'n klein wurmpje. Geen zorgen dus!

Oh en trouwens ook toen een kloppend hartje!

20. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik heb net de echo gehad en het embryo was wel iets gegroeid maar is klein voor de termijn wat het moet zijn, zat nu op 6.2mm.

De echoscopiste gaf aan dat het klein is voor de termijn maar dat het nog alle kanten op kan, het embryo moet nu gaan groeien en de snelle hartslag oppakken.

Ik kreeg nu ook een inwendige echo omdat het heel erg diep zat en ze het met een gewone echo bijna niet in beeld kregen.

het is heel erg spannend allemaal, maar heb er niet echt een goed gevoel over. Me afspraak die ik over 3 weken had is een week vervroegd, zodat ik iets minder lang in de zenuwen hoef te zitten.

Deel Deze Pagina