goedemorgen dames.. Lenn is al een week verkouden en hoest af en toe flink.. Afgelopen nacht heeft hij al zijn eten van gisteren uitgespuugd.. Begon rond 23.00 uur en heeft tot 4 uur vannacht gespuugd.. Vanaf een uur of 2 was het alleen kokhalzen en slijm uitspugen, omdat zijn maagje helemaal leeg was.. Er kwam dus nagenoeg niks meer uit, maar wel flink overstuur (logisch).. Nu heb ik hem vanmorgen een kale cracker gegeven i.p.v. brood, maar ook dat kwam er na een flinke hoestbui weer uit.. Nu heb ik net de ha gebeld en ze wil het overleggen met de huisarts omdat ik alle tips van de assistente al heb gedaan vannacht.. Nu kan ik tussen 14.00 en 17.00 uur pas bellen, maar misschien hebben jullie nog tips? hij heeft verder geen koorts, wel iets verhoging (37.8 vannacht) Plast en poept ook prima.. Nu gebruik ik al een paar dagen thijmsiroop, maar ook dat komt er nu uit.. Hij drinkt ook prima, maarja, zolang hij dat ook uitspuugt, heeft dat ook weinig nut.. anyway, iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Drinken blijven aanbieden eten hoeft niet maar hij moet blijven drinken. Je kunt ors met smaakje geven dit word supersnel door het lichaam op genomen. Veel succes, groetjes kim
Oja, ORS heb ik wel in huis idd.. kan die zo wel geven.. voor het slapen heeft hij een cracker gehad en die zit er nog in, wel veel slijm opgehoest tijdens het slapen (lekker op schoot op de bank).. Nu weer een cracker en vooralsnog gaat het goed.. Geef steeds kleine beetjes.. zit alleen nog te dubben over het avondeten maar heb nog kippensoep in huis dus denk dat ik die even warm maak voor vanavond.. Volle maaltijd lijkt me niet zo'n goed idee..
Ik zou echt proberen zoveel mogelijk ors eten is in principe niet belangrijk erg he als ze zo ziek zijn. Hoe oud is je dreumes?
wat ik doe als hij moet spugen.. hem vragen wat hij wil..... als hij zegt ik heb zin in een frikandel.... dan krijgt hij als avond eten een frikandel... juist omdat het geen wat ze benoemen waar ze zin in hebben... de maag dan vaak wel aan kan, hoe gek het ook is, als ze geen zin hebben in een cracker, en ze eten het met tegenzin.... dan moeten ze spugen..... drinken zoveel mogelijk aanbieden, al is het in de vorm van een waterijsje.
hij is 17 maanden.. Hij is eigenlijk nooit ziek.. wel eens een nacht spugen als het eten verkeerd is gevallen en eens verkouden, maar nog nooit zo erg.. tot nu toe blijft alles er in gelukkig..
Waarom? Als dat ventje al zoveel uur aan het spugen is dan is ORS echt niet erg hoor! Wbt avondeten, nieuwe inzichten zijn dat je alles mag eten als je ziek bent en spuugt. Dus inderdaad, waar je kindje trek in heeft. Ik zou zelf bv geen soep binnen krijgen als ik ziek ben maar wel boterhammen.
Even ter info ors mag in principe altijd dus kan absoluut geen kwaad !!!!!!!! Bij twijfel over of je genoeg vocht binnen krijgt altijd ors geven. Ik zou het niet als dagelijkse drank drinken maar zo lekker is het niet dus..... groetjes kim
Nou hij eet alles wat je hem voor zet hoor. en zelf benoemen wat hij wil eten is hij nog te jong voor.. Heb de ha teruggebeld vanmiddag en heb bij de apotheek een hoestdrank gehaald.. Dat elke avond kwartier voor het slapen geven en dan moet het met een paar dagen beter zijn.. Het spugen komt voornamelijk door het vele hoesten.. Advies gekregen om vanavond idd niet te zwaar te eten.. Soepje en een cracker/boterham is prima.. Kijk nog wel even wat ik precies doe.. Hebben net heerlijk samen op de bank geslapen, vandaar de late reactie
hmm mijn zoon deed het al wel met die leeftijd kon goed aangeven wat hij wou, maarja elk kind is weer anders hé fijn dat je iig nu wat voorgeschreven hebt gekregen en hopelijk gaat het gauw beter
mijn zoon praat nog niet.. Veel verder dan bumba en bal komt hij niet Oja, daag, bah, ja, nee.. dat zegt hij ook.. Als ik vraag wat hij wil eten wijst hij wel standaard naar de la waar de rijstwafels in liggen.. maar goed, dat doet hij altijd en is nou niet echt maaltijdwaardig hij heeft twee boterhammen gehad met gestampte muisjes.. lijkt nu redelijk te gaan.. hoest nog wel heel veel maar komt voornamelijk slijm uit dus eten blijft er nog in.. maar goed, vannacht nog even afwachten.. straks zn drankje even geven en hopen dat die snel zn werk gaat doen.. Wel is hij heel moe, slaapt veel en is wat hangerig dus echt fit is hij niet..