help, baby 2 weken oud badwater ingeslikt

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Juul84, May 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Net ons zoontje in bad gedaan en hij 'gooide' ineens zijn hoofd opzij waardoor hij even onder water kwam en water binnen kreeg. Daarna direct uit badje gehaald en rechtop gehouden en op zijn ruggetje geklopt. Hij was even aan het hoesten en proesten en naar adem aan het happen maar nu is er verder niks meer aan de hand.

Zou dit nog kwaad kunnen, dat er vocht in zijn longetjes zit ofzo? Ik dacht trouwens dat kleine baby's een reflex hadden waardoor ze geen water inslikken als ze onder water komen, is het wel normaa; dat mijn zoontje dat reflex blijkbaar niet heeft?

Het is dan wel de tweede maar je kan je toch nog aardig onzeker voelen...:)

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Maakt niet uit hoor, kan gebeuren, snap dat je ervan schrok, maar geen zorgen maken hoor!

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik dacht even dat het om badwater ging dat 2 weken oud is :)
    Hij zal vrijwel niks hebben binnen gekregen, ongelukjes gebeuren, hij houdt er echt niks aan over.

Wat ik belangrijker vindt is dat je zelf dan niet reageert alsof er iets heel ergs is gebeurd, want dat is namelijk niet zo. Gewoon rustig blijven dus, je wil niet dat je zoontje op die manier bang voor water wordt. Maar volgens mij heb je het prima gedaan!

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat reflex is er nog wel hoor waarschijnlijk, maar zelfs dan kan je kind zich nog wel eens verslikken (al is het maar een druppeltje wat nét verkeerd schiet) .

Maar nee, dat kan geen kwaad verder, ik ga er vanuit dat het maar een klein slokje was?
    Bij badolie in bad moet je altijd wel uitkijken, dat is wel troep om binnen te krijgen (als het op het water drijft) .

Hier is het ook weleens gebeurd, bij de oudste. En bij de zwemles dronk ze later het halve bad leeg, want 1 uur na de zwemles klapte ze altijd bijna uit haar luier...

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

oh dat is mij ook een keer gebeurt, je schrikt je rot, maar het zal maar een klein slokje zijn geweest. Hier leverde het in ieder geval geen problemen op. Alleen als er inderdaad badolie in het water zat, zou ik misschien even de HA bellen voor overleg. Anders zou ik me geen zorgen maken.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het geen probleem is. Kan me indenken dat je schrok! Volgens mij maakt iedereen dat wel eens mee. :)

7. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Er zat geen olie in het water gelukkig.
    Het was gewoon even schrikken maar ik heb niet gemerkt dat hij er nog last van heeft gehad.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Idd zal hij het reflex nog wel hebben.
    Snap dat je blij bent dat er geen olie in het bad zat, maar met badolie voor baby's kan dat zelfs geen kwaad (wel met gewone babyolie!).

9. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Die van mij drinks wekelijks een half zwembad leeg volgens mij en nooit niks aan over gehouden....dus kan geen kwaad hoor.

10. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ben je inmiddels weer een beetje van de schrik bekomen?
    Dit gebeurde mijn man ook met onze zoon, mn man trok gelijk wit weg.
    Vaak als ze hoesten hoesten ze zelf de longetjes schoon dus het komt goed hoor :)

11. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
  12. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ben wel bekomen van de schrik ja. Denk dat ik ook erg schrok omdat ons zoontje erg slecht ter wereld kwam, huilde niet en ademde slecht. Had een apgarscore van 2...Toen hebben ze hem met zuurstof beademd en gelukkig scoorde hij daarna een 6 en een 8 en heeft hij er niks aan over gehouden. Maar gisteren toen hij zo naar adem hapte, kwam alles van de geboorte wel weer naar boven...

13. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Ik weet nog hoe opgelucht ik was dat Simone huilde bij de geboorte, juist omdat ze prematuur was waren de longen wel een punt van zorg.....

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oeh.. even offtopic verder, maar dat was mijn grootste geluksgevoel bij de jongste toen die geboren werd: Ze huilde gelijk, was mooi roze! En mocht bij me blijven liggen!
    Terwijl de oudste niet huilde, blauw werd, meegenomen werd en op gang geholpen moest worden - de meest vreselijke minuten uit m'n leven!
    Dus ook ik kan me voorstellen dat dat even terugkwam...

15. fafa

fafa Niet meer actief

Is dat niet superslecht? :$ Met dat chloor in het water?

@TS: Gewoon badwater kan volgens mij inderdaad geen kwaad.
    En de reflexen van je kindje doen het volgens mij prima, aangezien hij het er zelf weer uitgehoest heeft. ;)

16. misa

misa Niet meer actief

@mamavansimone: Wahahahaha! Wat een mooi filmpje! Ik zat met de handen bij mijn ogen omdat ik niet wilde schrikken... Maar ik moest eigenlijk alleen maar lachen!

Hier in het zwembad. Simon verslikt zich eigenlijk bijna nooit als we onder water gaan:

17. misa

misa Niet meer actief

Ooh, jeetje.. Ik krijg er kippenvel van..! Hebben ze enig idee hoe dat kwam? (off topic)

18. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ze denken dat het een combinatie van 2 factoren was. Ten eerste heb ik een pethidine prik gehad en ging het laatste stuk van de bevalling onverwachts een stuk sneller en dan heeft de baby vaak een beetje hulp nodig bij de ademhaling na de geboorte.
    Ten tweede zat de navelstreng zo strak om zjn nekje dat ze die al moesten doorknippen voordat zijn lijfje geboren was. Dus toen alleen zijn hoofdje eruit was, probeerde ze de navelstreng over zijn hoofdje te schuiven, maar dat lukte niet en toen hebben ze het heel snel doorgeknipt en toen werd hij pas helemaal geboren.

Ze hebben het bloed uit de navelstreng nagekeken en gelukkig heeft hij geen zuurstoftekort gehad. Hij heeft zich gelukkig ook snel hersteld, want de laatste apgarscore was 8 en dat is goed. Hij moest nog wel een dagje in de couveuse aan de monitor maar gelukkig heeft hij er dus niks aan over gehouden.

Mooie foto trouwens van je kindje onder water!

Share This Page