Zo´n pijn reeds na 1 uurtje werken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pooh7605, 21 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Hoi meiden,

Voordat ik zwanger werd heb ik een autoongeluk gehad waarna ik ca. een half jaar later mijn klachten terug kreeg en myalgie (soort chronische spierpijn) in mijn rug heb. Nu ben ik dus in mijn 16e week en mijn rugproblemen worden alleen maar erger. Gister na maar één uurtje werken veel buigen en staan kreeg ik me toch een pijn in mijn kont sorry hoor op twee plekken die beide uitstralen naar mijn benen. Ik werk maar 15 uur per week ca. 5 uur per dag en kon dus die resterende 4 uurtjes bijna niet lopen, staan zitten en kon absoluut niet meer bukken. Moest gewoon paracetamol innemen toen ik thuis kwam, autorijden deed ook pijn en nu de dag erna heb ik nog steeds pijn.
    Denk dat ik maar geheel de ziektewet in moet zo bah.

Het is zo stijf rond het einde van mijn rug en mijn heupen en daarbij krijg ik ook nog pijn in onderin mijn buik van al dat gebuk en lange staan.

Weet iemand wat dit is of zon pijn heeft of meegemaakt?

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb het zelf niet gehad, maar het klinkt volgens mij als ischias.

Ff gegoogled: "Ischias ontstaat door 'druk' op de zenuw. Dit kan komen door een zwangerschap of bevalling, door zwaar tillen, een verkeerde lichaamshouding of een verkrampte bilspier. Vaak is de oorzaak onduidelijk en gaat de pijn vanzelf weer weg."

Als ik jou was, zou ik naar de huisarts of arboarts. die verwijzen je waarschijnlijk door naar de fysio.

3. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ik weet dat er veel vastzittende spieren zitten ook in mijn billen en heb er een half jaar massage voor gekregen en dat werd niet beter. Is ischias te behandelen met alleen fysio? Heb van andere zwangere gehoord dat dat helaas pas over gaat na de bevalling. Veel lopen heeft bij ook geen zin dat doet pijn. Rusten misschien?

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Nog een stukje van die site:
    Wat kan helpen?
    Mensen kunnen zelf veel doen aan ischias. Sommige mensen hebben baat bij het koelen, verwarmen of masseren van het pijnlijke gebied. Het is daarnaast belangrijk om te proberen in beweging te blijven, een beetje pijn kan daarbij geen kwaad maar bij ernstige pijn kan de huisarts advies geven. Verder is het verstandig om niet te zwaar te tillen.

Een pijnstiller kan helpen tegen de pijn. Zo nodig geeft de de huisarts een verwijzing voor oefentherapie door een fysio- of oefentherapeut. Als de ischias wordt veroorzaakt door een hernia en er geen behandeling is die helpt, kan een herniaoperatie nodig zijn. Zie hiervoor ook herniaoperatie.

Maar ehhh, ik ben natuurlijk geen dokter he... Misschien geef ik je wel heel verkeerde info nu.

5. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Nee dat denk ik niet hoor, woensdag heb ik een afspraak bij de dokter. Het zal waarschijnlijk zwangerschapishias zijn of iets maar zo werken gaat echt niet.

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Dan moet je het ook zeker niet doen hoor! Ik las ook al dat je waarschijnlijk last hebt van harde buiken. Dat is ook een teken wat rustiger aan te doen. Goed dat je naar de dokter gaat.

Deel Deze Pagina