oudere kinderen en zwanger worden

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mireille74, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mireille74

Mireille74 Niet meer actief

weet niet of ik dit onderwerp goed plaats hier...

ik heb drie oudere kinderen uit een eerdere relatie. nu proberen we nog een kindje samen te krijgen. mijn oudere kinderen weten ervan. ze reageren er zo onwijs leuk op en ik vraag me weleens af of dit vaker voorkomt.

zo zei m'n oudste van 18 in eerste instantie "gatver ik wil er niks over horen hoor, het idee dat m'n moeder regelmatig seks heeft is teveel informatie"... maar een paar weken terug, toen ik weer ongesteld werd zei hij "maar mam, ik gun het jullie heus nog hoor. jullie houden zoveel van elkaar en zo'n baby is voor mij een broertje of zusje, maar ook een goede voorbereiding op later" :)

m'n dochter (bijna 16) was helemaal enthousiast in het begin, ze wil ook met kinderen gaan werken als ze uitgeleerd is. ze vroeg me gisteren of ik dacht dat het misschien raak was deze keer, met van die grote verwachtingsvolle ogen...

en m'n jongste is er dan niet zoveel mee bezig, maar een paar maand terug hoorde ik hem tegen z'n oudste stiefzus zeggen dat "zij geen baby's mocht krijgen voordat mama en herald er eentje hadden, hoor" smelt!

hoe reageerden jullie oudere kinderen?

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn man heeft een 16 jaar jongere broer. Hij en zijn andere broer (14 jaar ouder) zijn vanaf dag 1 ontzettend beschermend naar hun jongste broer toe. Ze waren vanaf dag 1 betrokken bij de verzorging (ideaal: mijn man kon prima luiers verschonen, voeden, wist wat ie moest doen met boertjes en zo).
    Ze vinden hun jongste broer helemaal geweldig.

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier waren ze 14, 12 en 9 toen de jongste werd geboren. Ook hier vanaf dag 1 helemaal in de wolken met hun jongere broertje. De oudste twee kunnen luiers verschonen, fles voeding konden ze klaarmaken, aan en uitkleden en in bad stoppen. Ze vinden het allemaal prachtig!

Daarvoor een paar miskramen gehad en dan hadden ze ook verdriet en teleurstelling!

4. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Mijn oudste zoon,(uit mijn eerste huwelijk) was 11 toen mijn middelste zoon werd geboren. En 13 toen de jongste werd geboren. Beide keren was hij dolblij toen hij hoorde dat ik zwanger was. We hebben er 4 jaar over gedaan om een broertje of zusje voor hem te maken, uiteindelijk is dit met behulp van icsi gelukt:).
    Een jaar na de geboorte van de middelste was ik spontaan zwanger van de jongste, ook dat vond hij super leuk!.
    Nu past hij 1 avond in de 2 weken op als ik een paar uurtjes werk, dat gaat heel goed!, handig ook hoor, zo'n grote broer.;)

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier gescheiden ouders en vader kreeg nog twee kinderen (nu 6 en 9) Ik vond dat erg leuk en merkte met mijn eigen zoon dat ik veel heb meegekregen wbt verzorging en opvoeding. Wel vind ik het nu soms jammer dat mijn vader geen echte opa kan zijn, hij is immers ook gewoon vader van jonge kinderen. Wellicht heeft dat ook wat met de scheiding en zou de band anders zijn als ik daar ook permanent gewoond had in mijn tienerjaren.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik ben in afwachting deze week of het raak is :D
    Mijn oudste zoon van bijna 14 zei: als je zwanger bent mam, dan wel een zusje graag want ik heb al een vervelend broertje.

Mijn middelste zoon is 6, 4 jaar en die wilt ook graag een zusje.

Mijn jongste meisje die net als broerlief regenboog kind is kwam ineens vertellen tegen haar pappa dat ze een zusje krijgt genaamd Sarah.

Ik schrok me rot want we hebben het nog niet over de naam gehad als het een meisje zal worden maar Sarah stond bij mij in de top 3.
    En zij weet gewoon de naam die ik zal willen geven terwijl die naam nog niet is gevallen.

Ben benieuwd of zij meer weet omdat ze helder voelend is en dingen ziet die anderen niet zien.

Mijn vriend reageerde met: is mama zwanger dan? Heb mama een baby in haar buik?

Hij vind de naam Sarah ook leuk dus nu 9 januari afwachten :p

Mijn kids vinden het wel leuk.

7. SiSi38

SiSi38 Lid

8 jan 2014
    6
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Flevoland
    Hallo,

Zoek zoek op het forum kom in jullie praatgroepen terecht rustig nog maar misschien gezellig om toch met lotgenoten te gaan kletsen???

Ik heb ook twee kids uit een eerdere relatie de oudste is 14 en de jongste 10 mijn vriend heeft zelf nog geen kids en dus wel een kinderwens en ik dus inmiddels ook weer:)) stiekem altijd nog wel gehad ook denk ik....
    Hier vond de oudste het eerst niets nee das raar mam terwijl de jongste liep te stuiteren omdat die het nog liever gister dan vandaag wilde.... Na er over gepraat te hebben met de oudste zei die van zal raar blijven mam maar ook wel leuk denk ik.... En ach nu......nu zijn ze er al niet meer mee bezig.....maar misschien rare vraag maar zijn jullie ook al wat ouder zocht namelijk eerst leeftijdgenoten maar die zijn hier moeilijk te vinden.... Ik ben zelf 38 jaar en was met de Andere 2 zwangerschappen gelijk zwanger..... En tja nu ouder en vraag me dus af....zou het nog zo makkelijk gaan??? Verschillende verhalen lees je op internet maar ja geen enkel mens is hetzelfde we zullen moeten afwachten......

Ik ben in november gestopt en moet nog een goede week wachten om te kijken of het raak is....

Groetjes sisi

8. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Wij hebben twee kinderen van 11 en 7 jaar en gaan nu ook nog voor een derde. Ik heb wel even mijn twijfels gehad hoor. Ze zijn nu zo zelfstandig, ik kan weer uitslapen :D en even de deur uit voor een boodschapje zonder van alles voor te moeten bereiden.

Maar goed, de wens is bij ons toch groter dan alle eventuele nadelen.

Ik ben 37 (april 38) en ook dat is wel een puntje. Hoelang gaan we nog door met proberen??? We zijn nu zo'n 3 jaar bezig. We hebben eerder gezegd dat we door gaan tot mijn 38e verjaardag, maar nu dat steeds dichterbij komt, wil ik eigenlijk de deadline wel wat opschuiven hahaha.

Ik hoop dat onze wensen maar snel in vervulling mogen gaan.

9. SiSi38

SiSi38 Lid

8 jan 2014
    6
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Flevoland
    tja herkenbaar puntje....hoe lang ga je door.....ergens moet er een keer een streep komen en dan stoppen als het niet zo mag zijn.....slik.....nee nog maar niet aan denken....ik ben dus de 38 gepasseerd en tja hoop toch ook stiekem wel dat het snel gaat lukken......en tja inderdaad uitslapen en even snel een boodschapje doen....dat zal er dan niet meer inzitten.....alhoewel....als de baby zou slapen en de oudste zou thuis zijn.......(supermarkt is aan het eind van de straat :) )
    Spannend hoor.....

Deel Deze Pagina