hoi allemaal, ik heb een vraagje, hoeveel weegt jullie peuter van 2 jaar? ons meisje is 8 januari net 2 geworden. vorige week bij cb zeuren dat ze overgewicht heeft.. toen dacht ik ach ze zeuren daar wel meer echter.. net belde de kinderarts van cb op dat ze haar over 3 maanden extra willen zien, want hij vind dat ze toch wel echt overgewicht heeft en dat hij er van schok.. :x ons meisje is nu 87,5 en weegt 14.3 kg.. volgens richtlijnen op internet idd te zwaar, maar om er nu zo drama van te maken? is ze dan echt zo dik? op kdv moesten ze eerst hard lachen, ze is een gezonde meid en hun vinden het zeker meevallen.. als ik mn kind nou elke dag zakken snoep gaf snap ik het.. maar ze lust niet eens spekjes of danoontjes want madam vind het te zoet.. ze weet niet eens wat suiker is.. ze neemt liever magere yogurt zonder iets erin.. kan dr mama wat van leren hihi..
Hier 15 kilo mrt 2 jr. wel een jongen.. Hij is gemiddeld omdat ze gewicht naar lengte kijken hier en lengte is ook groot
lengte is idd handig. ze is 87,5 lang. tenminste op hun lengtemaat.. als baby is onze dochter namelijk een keer gekrompen volgens hun..
Hier woog dochter bij 2 jaar ook 15 kilo en was 90cm. Was toen ook wat te zwaar maar nu een jaar later flink gegroeid en was het de laatste keer op het cb, het is haar bouw, dikke bovenbenen maar verder niks meer mis mee. Niet te druk om maken en al helemaal niet als ze gezond eet.
Ze is inderdaad wel wat aan de zware kant, maar grote kans dat dat binnenkort wel weer een beetje rechttrekt doordat ze opeens de lengte in gaat ofzo. Zoontje is nog geen 2, maar wel 88cm en weegt daarbij ongeveer 12kg, ik vind mijn zoontje er gezond uit zien, zeker niet dik, maar heeft wel stevige spekbeentjes. Als ik daar 2kg bij op tel zou hij in mijn ogen wel erg stevig zijn, aar bij elk kind is het gewicht weer anders verdeeld. Als je al kritisch naar haar eet menu kijkt, dan zou ik het gewoon nog een paar maanden aankijken om te zien of het weer een beetje bijtrekt.
Als je kindje gezond eet is er volgens mij nog niet zoveel aan de hand. Als je kindje nu al heel veel zou snoepen/snacken kan ik me voorstellen dat je dat zo snel mogelijk aan moet pakken. Onze oudste zoon was een stevige dreumes (lengte net onder gemiddeld, gewicht net boven gemiddeld). Tussen de controle bij het CB met 3 jaar en 3 jaar en 9 maanden was hij in gewicht niet aangekomen, maar wel 6 centimeter gegroeid. Vanaf toen is hij vooral in de lengte gegroeid en nu is hij echt zo'n magere kleuter.
Onze dochter is dysmatuur geboren en nog altijd klein. Denk dat die nu met haar 2,5 jaar op 85 cm zit en heb haar vorige week zelf gewogen thuis en toen was ze 11 kg. Dus ze groeit echt met de onderste lijn mee
Hoe zit ze in de curve dan? Als ze qua lengte bijv gemiddeld is en qua gewicht +2, tja dan is er wel sprake van overgewicht. Als het met elkaar in verhouding is dan lijkt het me niet een probleem.
Zoontje hier was met 2 jaar 15 kilo en 92.5 cm, daarna ging ie vooral de lucht in en is nu een lange slanke kleuter. Als ze een gezond eetpatroon heeft zou ik me er niet druk om maken.
Zoontje was toen 87 cm en 13,5 kg en ook ik kreeg te horen dat hij te zwaar was en op extra controle moest komen met 2,5 jaar (ook omdat hij helemaal niet mee wilde werken aan de 'testjes'). Ik ben er een dag door van slag geweest (niet alleen omdat hij als 'dik' werd bestempeld, maar ook de vraag of hij altijd zo lastig was en mijn hormonen zullen een rol hebben gespeeld), maar als ik kijk naar zijn eet- en beweegpatroon denk ik dat we niet wat verkeerd doen. Ik vind hem er ook niet te zwaar uitzien. Over een paar maanden de hercontrole...
Mijn dochter was 86cm en 12 kilo, gemiddeld dus. Is je kindje ineens veel zwaarder geworden? Want bij het cb hier zeggen ze dat als je kindje zijn eigen lijn volgt het oke is. Maar op zich niets mis mee toch dat ze het even willen volgen..
Mijn dochter is nog geen twee, maar wel lang voor haar leeftijd. Toen ze 88 cm lang was, woog ze precies 12 kilo. Zij zit qua gewicht net iets onder het gemiddelde. Wat naar dat je je zorgen maakt! Het kan zomaar zijn dat het over een paar maanden heel anders is. Vaak groeien ze eerst wat meer in de breedte en blijft de lengte stilstaan en dan ineens schieten ze de lucht in. Misschien is dat bij jouw dochter ook aan de hand! Succes in elk geval, ik hoop voor je dat het niet iets is waar je je echt zorgen om moet maken...
88 cm en 12,3 kilo.. Soms inderdaad een lengte spurt en dan weer een breedte spurt.. Als ze gezond eet en in verhouding is zou ik me geen zorgen maken.
Schrik dan maar niet van het gewicht van mijn zoontje, die woog ruim 19 kilo bij 2 jaar en hij was niet veel langer dan jouw dochtertje. Die afspraak met de dokter is waarschijnlijk gewoon om het een en ander uit te sluiten. Mijn zoontje at altijd gezond en snoepte niet, uit onderzoek bleek ook geen medische reden te vinden. Hij is inmiddels 8 en eerder te mager dan te dik, wel erg gespierd voor een 8-jarige.
Mijn dochter zit op dezelfde lijn denk ik... We waren met twee jaar bij de kinderarts (voor iets anders) en die reageerde zo lekker nuchter. 'Maak je je zorgen?' ehh nee... 'Eet ze goed?' ehhh ja, behalve groente. 'Dan zal t allemaal wel loslopen',.. Week erna bij de check op t cb heb ik ze prima de mond kunnen snoeren hiermee.. Natuurlijk moeten ze de lijntjes in de gaten houden, maar ach... Dat panikeren..