Hoi! Ik heb vanmiddag de 20 weken echo gehad en hoewel alles goed was, blijkt het hoofd van ons kindje een beetje voor op groei te liggen. Ik ben 20.1 weken maar de omtrek van het hoofdje kwam om 20.4. Hierdoor krijg ik met 24 weken weer een echo om te kijken of dit bijgetrokken is en anders moet ik bloed laten prikken om mijn suikerwaardes te bepalen. De echoscopiste zei duidelijk dat dit vaker voorkwam en het niets hoefde te zeggen en ik me absoluut niet druk hoefde te maken, maar je raad het al... dit doe ik natuurlijk wel. Zijn hier dames met ervaring omtrent bovenstaande? xxx
hier had de kleine een buik die 2 wk groter was dan de rest moest wel mijn bloed laten testen maar daar kwam ook niets raars uit 2 weken later, was het buikje nog maar 1 wk groter dan de rest dus hoefde ik me nergens meer zorgen over te maken
Dat is maar 3 dagen verschil. Hier zegt de gyn: alles binnen een week is geen verschil. Dus ik denk dat het wel mee valt.
toen ik in verwachting was van mijn dochtertje zeiden ze dat het kindje volgens de echo's een kleintje zou zijn rond de 5 pond werdt mij verteld nou bij de geboorte was ze dus echt een dikke 8 pond! ik begrijp je bezorgtheid maar zou dus niet te veel afgaan op wat ze meten kan ook verkeerd gemeten zijn, ik zou me dus niet teveel zorgen maken alles is vast goed en net wat baloe zegt alles binnen een week kun je eigenlijk geen verschil noemen
Ik denk ook dat het wel meevalt. Er ligt altijd wel iets voor en achter qua groei. Die van ons had bijv korte beentjes. Niet zo raar want papa en mama hebben dat ook
Ik heb de 20 weken echo met 19+5 gehad, buikomtrek lag een paar dagen voor (20+1), en de hoofdomtrek een paar dagen achter (19+2). Maar er is verder niks van gezegd hoor! Van wat ik heb gelezen is het vrij normaal dat de ene keer dit en de andere keer dat een paar dagen voor of achter ligt op groei, maar als het minder dan een week is, zou ik me niet al te druk maken..
Bedankt voor jullie reacties! Voel me een stuk geruster. Ik heb ergens het idee dat de echoscopiste die conslusie trekt omdat ik een beetje zwaar ben. Heb een bmi van zo'n 28 en al bij de termijnecho zei ze gelijk, ik wil ook een inwendige echo doen. Al bleek het achteraf heel goed te zien via mijn buik omdat daar nu eenmaal niet veel vet zit. Nu zei ze dat het eventueel kan komen door suikerwaardes. Ik heb gelezen dat zwaardere vrouwen hier eerder problemen mee krijgen. Al was me suiker prima bij bloedprikken rond de 12 weken. wellicht ligt het dus hieraan en had het allemaal prima geweest als ik was lichter was..
Meis, mijn BMI zit boven de 40... Dus daar heeft het niet zoveel mee te maken hoor! Ik moet ook een glucose-tolerantie test doen, maar dat hoeft pas een paar dagen voor de groei-echo, als ik 28+3 ben. Hier zei de echoscopist alleen dat de kleine een mooi bol buikje heeft (met de 12+5 echo ook al), en dat dat een goed teken was. Dus helemaal niks over gewicht of dat ik last zou hebben van zwangerschapsdiabetes. Maar wel heel vervelend dat de echoscopiste zulke opmerkingen maakt, waardoor jij helemaal onzeker wordt, terwijl het niet eens nodig is..
Een bmi van 28 is toch niet zo heel ernstig? Ik ben ook niet 1 van de slanksten, toevallig wel een groot kind met een groot hoofd. Bij zijn geboorte had hij een hoofdomtrek van 37 cm. Das best flink in vergelijking met anderen, maar hij heeft gedurende hele zwangerschap altijd twee weken voorgelegen op groei. En hij kwam ook nog een week te laat (met keizersnede). Mijn suiker is 1 keer geprikt met 24 weken en die was perfect. Ik heb mijn gyn er ook verder nooit over gehoord. Maak je maar niet te druk om je bmi hoor. Als je maar goed en gezond eet en probeert in beweging te blijven!
zou me idd niet druk maken. Ik heb ook altijd geleerd dat alles binnen 1 week verschil niet noemenswaardig is. Vind dat er nogal paniek wordt gezaaid om nix. Geniet van je zwangerschap
Met 18 weken (pretecho) had onze kleine ook een groot hoofd die zo'n drie dagen voorlag. De buik lag bijvoorbeeld weer wat dagen achter op de uitgerekende datum. Met 20 weken lag het hoofd weer 2 dagen achter. Ik vroeg ernaar en ze zei, nee hoor, dat wil niets zeggen. Een kind groeit met stuipjes, dan groeit het ene deel weer wat en dan het andere en zo blijft dat voorlopig doorgaan. Dus ik zou me ook nog niet te druk maken, niet nodig!
de hoofdomtrek van ons kleintje liep vorige week 4 weken voor en daar lijkt niemand gealarmeerd van te raken, dus die paar dagen zal ook wel mee vallen!
Bij ons liep de hoofdomtrek van ons jongste dochtertje ook 4 weken voor, buik 2-3 weken. Aangezien onze oudste bij mij niet door mijn bekken bleek te passen met een hoofdomtrek van 35 cm, gewicht van 4685 gram en lengte 53 cm bij 40+3 is bij onze jongste besloten tot een geplande ks. Zij had bin geboorte een hoofdomtrek van 38 cm, 3910 gram en 52 cm lang bij 38+3.