Eigen bijdrage termijnecho?!?!?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by raspberry, Feb 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn klomp brak echt, gisteren. Brief van de zorgverzekeraar binnen, dat we een eigen bijdrage moeten betalen voor de termijnecho.
    Wat nou? Die is gewoon verplicht, en dan moet je er zelf aan mee betalen????
    Dat had ik dus nog nooit gehoord, (en extra zuur omdat het mis is gegaan een maand geleden :(). Dus ff benieuwd of dit normaal is, want ik was eigenlijk niet van plan om te gaan betalen...
    (Straks krijgen we dat ook nog voor alle echo's die daarna zijn gemaakt.... ;)).

2. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Ik ook niet! Heb nog nooit een bedrag hoeven te betalen voor een echo. Misschien is er iets gewijzigd vanaf 2011??
    Hoop het niet. Zou echt belachelijk zijn. Dan krijg je dus dat mensen miss een echo weigeren, omdat ze het geld er gewoon niet voor hebben. Belachelijk. Het wordt steeds gekker hier in NL!

3. raspberry

Nou, de echo was nog vorig jaar, 29-12...
    Maar echt, als dit praktijk wordt, dan gaan ze in het vervolg maar op mijn cyclusdatum af en doe ik elders wel een pretecho. Die zijn stukken goedkoper!

4. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

Sep 26, 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Wat raar. Ik heb ook niet hoeven betalen voor een termijnecho.
    En volgens mij hoort deze in het basispakket te zitten??

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Is de rekening niet voor het bloedprikken dat vaak gelijk met de termijnecho gedaan wordt? Bloedprikken valt net als medicijnen onder het eigen risico dus als je dat in 2010 nog niet verbruikt had kan het zijn dat je dit (gedeeltelijk) nog zelf moet betalen. De echo zelf valt onder het basispakket en daar mag de rekening nooit voor zijn.

6. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    welke verzekering heb je?

7. raspberry

VGZ, maar afgelopen jaar nog via Turien en Co: een collectief vanuit de zorg... De rekening is deels voor het bloedprikken en deels voor de echo.
    Die lui hebben hun zaakjes echt zo ontzettend niet op orde! Ik betaal ze niks meer! Krijgen de ene na de andere narekening, is vertrouw er geen barst meer van :(

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    ik ben ook bij vgz verzekerd...maar kon niks op internet vinden over de echo's....jij wel??? omdat je nu ook daar verzekerd bent?

maar wel klote dat die andere jullie zo al die rekeningen sturen

maar als de rekening is van bloedprikken en echo dan heb je de combinatie test gedaan? en die wordt neit standaard vergoed .

9. raspberry

Nee, was gewoon het standaard bloedprikken bij de termijnecho, voor je Hb, je bloedgroep, of je HIV hebt, enz. enz.
    Dat je de combinatietest zelf moet betalen, wisten we, dat zegt de VK ook altijd erbij. Die doen we ook niet, dat geloven we wel...
    Nou, ga het eens uitpluizen dan op de website ook.

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    dat word echt allemaal vergoed misschien toch een fout gemaakt?

tjonge zo word je nog maar eens met je neus op de feiten gedrukt van je verdriet.....:(

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou ze gewoon eens bellen, misschien is er wel iets misgegaan..

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

uhm volgens mij mag dat niet eens.

de echo's de medisch noodzakelijk zijn vallen allemaal onder het basis pakket.

13. butterfly23

butterfly23 Actief lid

Jun 28, 2008
    146
    0
    0
    Net wat Amfy zegt dat de echo's medisch noodzakelijk zijn en vallen onder het basis pakket!

Vaag dat je een rekening heb gekregen, dat mogen ze niet eens.
    Misschien een foutje van hun, of ze proberen lekker geld bij mensen af te troggelen en wat extra's te verdienen.
    Ik zou ook gewoon bellen en gewoon niet betalen, dit hoort gewoon vergoed te worden!

14. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spƩ :)
    At Home
    Meid, waarschijnlijk is er bij hun wat mis gegaan met jou koppelen aan een verzekering. Dan sturen ze jou een nota, die betaal je en dan declareer je het bij je zorgverzekeraar.

Dit heb ik ook gehad bij de 30 weken groei echo. Precies hetzelfde verhaal. Het valt onder een basis-verzekering. Zolang je verzekerd bent, is er niks aan de hand.

Liefs

15. raspberry

De rekening kwam van mijn ZORGVERZEKERING he, niet van het diagnostisch centrum. Dat laatste zou ik snappen en dan zou ik 'm idd declareren. Nu moet ik van m'n zorgverzekeraar dus een eigen bijdrage over de termijnecho betalen. Heel vaag, dus ik ga vanmiddag idd maar eens bellen!

16. Zaytouna

Zaytouna Lid

Nov 3, 2010
    54
    0
    0
    Hoi Rozemarijke,

Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook een echo gehad in december 2010 en zelf moeten betalen via het eigen risico. Ik heb het toen nagekeken in de polisvoorwaarden, maar ben ervan uitgegaan dat ik nog niet aan mijn eigen risico zat en ik het dus moest betalen. Ik dacht dat alleen huisarts niet onder het eigen risico zat.
    Dus dames die niet betaald hebben, zaten jullie al boven jullie iegn risico.. of klopt het toch niet?? Ik zal de rekening ook eens opzoeken en toch maar contact opnemen met de Agis.

17. Zaytouna

Zaytouna Lid

Nov 3, 2010
    54
    0
    0
    Rozemarijke, heb je al gebeld en weet je meer??

18. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

Jun 22, 2008
    720
    0
    0
    Turien & Co........ Breek me de bek niet open.. Super slechte ervaringen mee, blij dat ik er weg ben! Het zal wel weer een van de vele fouten zijn die daar worden gemaakt.

19. raspberry

Ja, ben ook blij dat we er vanaf zijn. Althans: vanaf nu geen nieuw gedonder meer! :)

Heb er achteraan gebeld, ze DACHT dat ik dan ws nog niet aan m'n eigen risico zat, maar dat wist ze niet zeker. Vanuit de eerdere ervaringen gevraagd of ik daar zwart-op-wit een overzicht van kon krijgen. Dat kon ik online ook bekijken. Geprobeerd, maar dat werkt dus niet, (kom er niet in, zal wel zijn omdat we dit jaar daar niet meer verzekerd zijn), en nog geen tijd gehad om nog weer terug te bellen.
    Zucht.... als ik al mijn uren in mindering ging brengen op de rekeningen, kreeg ik nog geld van ze terug.... :(

20. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    maar die echo's gaan toch niet van je eigen risico af?

Share This Page