de laatste 3 dagen verlies ik wat meer vocht dan normaal en het is geen afscheiding. waarschijnlijk verlies ik wat vruchtwater en het schijnt wel vaker voor te komen. ik ga zo ie zo maandag de vk bellen en ik moet woensdag op controle komen, maar ik vroeg me af of er nog meer vrouwen zijn de er last van hebben. ik ben nu 27,5 week zwanger.
Als jij vermoed dat je al 3 dagen vruchtwater verliest, zal ik zeker niet wachten tot maandag! NU bellen!
ik zou ook echt gelijk bellen als ik jou was, ik was er ook niet zeker van of ik nou echt vruchtwater verloor, en d8 eerst ook dat het misschien meer afscheiding was mijn vruchtwater rook ook niet zoetig en zag er ook niet rozig uit, dus vandaar dat het me ook niet helemaal duidelijk was, het was ook veel wateriger dan normale afscheiding ik zou ook gelijk bellen als ik jou was!
Bij een zwangerschap van 27,5 week en vermoedelijk vruchtwater verliezen direct de vk bellen. Niet wachten!
Dat zou betekenen dat er een scheurtje in je vliezen zit en dat is toch niet echt wenselijk bij dit termijn!! En ook nog eens infectiegevaar! Nu bellen dus!
ik zou ook bellen. inderdaad vanwege infectie gevaar die alle gevolgen van dien kunnen hebben... Weet je al meer?
Verlies je ook vocht als je op je hand blaast? Ik verlies namelijk ook vaak waterig vocht wat soms zoet ruikt maar tegen mij hebben ze gezegd dat wanneer ik niks verlies als ik op mijn hand blaas dat het dan gewoon of een soort van afscheiding of urine is! Ook tijdens een echo moest ik een keer op mijn hand blazen om zo te controleren of er nergens een scheurtje ofzo zou zitten... Als je twijfelt: meteen bellen!
Ik denk dat het gewoon heel waterige afscheiding is. Klinkt vies, maar je kan er ook aan ruiken. Vruchtwater heeft een heel typische zoete lucht. Maar als je twijfelt: altijd de verloskundige bellen!
hoi bedankt voor jullie reaktie s, het is eigenlijk maar heel weinig wat ik verlies en ook alleen maar in de ochtend als ik werk. als ik mijn hand blaas komt er niks. het is ook niet dat het langs mijn benen loopt, maar dat ik met en inlegkruisje het zeker niet red. als ik nu ga bellen dan krijg ik een nr voor spoed en dat vind ik ook weer zo overdreven toch? ik laat het snel weten
Als je het niet red met een inlegkruisje lijkt me dat toch echt wel teveel hoor! Ik heb het ook, heb vaak vocht in de broek, maar ik denk dat het gewoon waterige afscheiding is. Maar zoals jij dat omschrijft gewoon wel even bellen hoor. En heeft je verloskundige niet aangegeven dat je altijd mag bellen dan? Succes.
hey, het is niet overdreven om nu te bellen! het gaat om je kindje en de gezondheid van je kindje! En ze hebben liever dat je voor niks belt dan dat je te laat bent...
ik heb het ook een keer gehad, en gelijk gebeld hoor, bij mij bleek het om urine te gaan, als je verstandig bent bel je gewoon je vk, je weet nooit, er kan een scheurtje zitten waardoor je vruchtwater verliest, beetje stom om hier een bericht achter te laten, waar je om advies vraagt, vervolgens krijg je advies, en nu denk je dat het ineens mee valt, beetje eigenwijs vind je niet!!!!!
Ik snap ook echt niet dat je niet belt? Sorry hoor, maar ik word er eigenlijk een beetje kwaad van. Het gaat om de gezondheid van je kind, en dan is er gewoon geen ruimte voor laxheid. ALTIJD bellen als je twijfelt! Liever 100 keer voor niks, dan die ene keer dat het te laat is...