Ik weet dat dit het zoveelste topic is maar kon de laatste even niet vinden. Ik kom net bij het cb vandaan en Julia is 8600 gr en 67 kgs. Een flinke tante dus, is ze altijd al geweest. Ze zit volgens het cb ver boven het gemiddelde maar qua eten krijgt ze niets raars. Ze gaat er gewoon 'economisch' mee om Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken en dat ieder kindje zijn eigen lijntje volgt, maar toch... even ter vergelijking en misschien ook wel ter geruststelling ben ik benieuwd wat jullie kindjes wogen/wegen en hoe lang ze waren/zijn!
Esmee woog met 6 maanden en een week.. 9370 kg en was 69.5 cm lang.. Een hele tante dus.. Esmee bewoog toen nog niet echt in de zin van rollen/tijgeren.. Nu met 9 maanden was ze 10,5 kilo en 75 cm dus in gewicht blijven steken.. Je zult zie als ze strax gaan tijgeren, rollen en kruipen dat het een stuk minder wordt! En je meisje doe het goed en je weet zelf dat je niets apparts geeft! Prima toch! Ik krijg/kreeg ook altijd veel commentaar op haar grote! Nou en!
Denk dat je van mijn antwoord niet 'blij' gaat worden! Hier met 6 maanden - 10 dagen: Malou : 4210 gram en 60 centimeter. (geboorte 2155 gram en 47 centimeter) Ruben : 3760 gram en 59 centimeter. (geboorte 2045 gram en 47 centimeter)
Hier 70,7 cm en 8,9 kg.. Ook een flinke kerel dus. Inmiddels blijft zijn lengtecurve netjes bovenin, maar gaat zijn gewicht curve richting het midden. Hij begint dus steeds langer/smaller te worden papa's bouw). Vanaf een maand of 10 eigenlijk, toen hij is gaan tijgeren.
Hier een klein meisje hoor. Ze volgt het alleronderste lijntje. Bij 6 maanden 62cm en 6710 gram. Dus een heel verschil met jouw dochter! Maar goed gemiddelde krijg je door grote en kleine kindjes Die van mij wordt altijd veel jonger geschat behalve als ze naar haar koppie kijken.
Volgens mij is het prima hoor! Mijn mannetje is nog lang geen 6 maanden maar hij weegt nu met bijna 3 maanden al 6.8 kg en is 65 cm. En hij is echt niet te dik, alleen qua lengte is hij boven het gemiddelde maar nog niets eens zoveel boven het gemiddelde hoor. En hij is nog geen 3 maanden.
Wij hebben een gemiddeld meisje: 7300 gram en 65 cm. Wat zegt dat gewicht nu werkelijk? Het gaat er toch om dat ze het goed doen en lekker in hun vel zitten.
Ons zoontje woog op die leeftijd 8435 gram en was 67 cm volgens het cb was dat iets te zwaar voor zijn leeftijd.
Ja die prematuurtjes gaan als een speer hoor mijn zoontje was 2000 gram en ging steeds in een hele rechte lijn omhoog in de curve ze vonden het bij hem wel iets te snel gaan...maar ze hebben altijd wel iets bij het cb.
Liam is nog geen 6 maanden, maar 2 weken geleden woog hij 7900 gr en was 70 cm lang, hij was toen 4 maanden en 1 week oud, dus ik ben wel heel benieuwd hoe het straks zal zijn met 6 maanden. Hij groeit boven gemiddeld, maar dat kan natuurlijk zo weer veranderen.
Tis inderdaad errug snel gegaan..Hoewel ze wel gewoon "op tijd" is geboren paste ze in maatje 44 toen ze geboren werd.. Hier gaat de groeicurve idd ook recht omhoog..Als een speer gaat ze..Maar het CB zag geen problemen hoor.. Verwacht ook wel dat het vanaf nu niet zo hard gaat meer
Ze zeiden op het cb dat een kindje van 6 maanden ongeveer het dubbele van het geboortegewicht zou moeten hebben. Minder zou dus te weinig zijn maar al wat daarboven komt is prima.