Anti-lekbekerdrama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne75, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax wil maar genoeg uit een anti-lekbeker drinken. Uit een gewoon flesje dronk hij gemiddeld een kleine halve liter sterk verdund diksap per dag. (buiten de melk om). Uit een anti-lekbeker krijg ik er met moeite 50 cc x 3 keer in. Veel te weinig voor mijn gevoel. Hij kan het wel want hij drinkt er toch altijd een beetje uit maar hij stopt alweer zo snel met drinken en duwt de beker dan weg. Als ik hem vervolgens het zelfde drinken in een flesje zou aanbieden drinkt hij het in 1 adem leeg. Maar dat doe ik dus niet meer. Hoe hebben jullie het drinken uit een anti-lekbeker aangeleerd?

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb het anti lek ding eruit gehaald, dan hoeft hij geen moeite doen om het eruit te halen.

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dat heb ik ook al geprobeerd maar helaas werkt dat ook niet. Dan schrikt hij zich helemaal te pletter want dan zuigt hij eraan en dan komt teveel eruit.

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    blijven volhouden. in een keer ging het goed bij ons. wat ik deed was eerst de antilek aanbieden en daarna overgieten in de fles

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    idd gewoon ventiel eruit halen... (en starten met water, want het wordt een klieder zooi... op zijn kop houden is hier nog altijd leuk )

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee had ook 1 beker waar ze heel veel moeite voor moest doen.. heb je 1 beker of meerdere? En heeft hij het bij elke anti lek beker..

Ik heb nu de beker van de bambino ( kruidvat) Ze drinkt nu zelf haar bekertje leeg :D

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb alleen die van Avent en dus ook nog geen andere geprobeerd. Zou dat verschil maken?

8. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova kon ook niet uit de anti-lek van Avent drinken.
    Verslikken, de hik, brullen enzovoorts.
    Ik gebruik nu de rietjesbeker van Nuby en er is niks meer aan de hand.

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Die ga ik ook maar eens aanschaffen dan. Goeie tip.

10. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Bij ons snapte meneer het pas echt goed toen 'ie 13 mnd was hoor! En zelfs dan drinkt hij minder met de tuitbeker dan dat hij uit een fles zou doen. Ik heb de nuby tuitbeker met zachte tuit en 2 cuppy's (die lekken dus echt niet!). Ook een nuby rietjesbeker maar die houdt jelte nu dus ook op de kop, lastig en verwarrend al die verschillende dingen mama!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb ook het antilek systeem eruit gehaald. Op het kdv krijgt ze ook gewoon een tuitbeker zonder antilek. Het is in het begin even wennen en ze verslikte zich of hield hem ondersteboven en ging er mee schudden, maar het went vanzelf. Nu kan ze er aardig goed uit drinken, maar als ze genoeg heeft, wil ze nog wel eens haar beker door de kamer gooien. Ik heb die Frisobekers, die kunnen wel tegen een stootje ;) .

12. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Wauw wat kan jouw kereltje lekker veel drinken zeg! Boaz drinkt totaal op een dag echt niet meer dan 500 cc.

Ik heb bij Boaz trouwens de Nuby anti-lek beker gebruikt.
    Dat is ook met een flexibele tuut erop zeg maar, heeft wel wat van een fles weg. Maar is toch misschien een mooie tussenstap naar een harde tuitbeker.

Succes!

13. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nou de Aventbeker die ik heb heeft ook een zachte tuit hoor dus daar zou het niet aan moeten liggen lijkt me.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hebben ook de nuby zachte tuit beker gehad maar Esmee zoog gewoon het anitlek lipje kapot :confused: .. dit na 1x dus dat was een duur slokje drinken haha..

Ben je er uit suzanne? De beker bij de kruidvat kost geloof ik nog geen 2,50 euro.. je hebt ze met eendjes en een tractor :D

15. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Die zachte van Nuby zijn echt anders dan doe van Avent hoor, andere vorm ook.
    Ik heb ze geloof ik allemaal wel in huis...nuby, difrax, avent, cuppy...

16. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Heel interessant onderwerp, ik lees graag mee :D

heb zelf laatst een topic geopend,maar bij mij nog steeds niks anders dan de fles. Daar tankt hij zo 250 cc weg, draai ik er de tuit op en kijk hij mij heel genept aan :) :)

ik heb die van avent, maar ook die van de etos en ook een rietjesbeker van nuby, zonder resultaat.

maar het kan aan mij liggen, die rietjesbeker van nuby, moet je daar niet super hard op zuigen om er iets uit te krijgen.......ik vond het in ieder geval vrij lastig.......

een gewone beker slaat hij steed uit mijn hand, leuk spelletje mama!

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre drinkt ook veel minder uit een tuitbeker dan uit een flesje. Maar het gaat steeds beter. Dus blijven aanbieden.

Ik zit ook nog te zoeken naar een prettige beker. Vanochtend geprobeerd hem te laten drinken uit een gewone beker. Gaat 2 slokjes goed, daarna keert hij hem om. En kijkt heel geïnteresseerd hoe het sap/water langs zijn shirt omlaag loopt. ;) :D
    Ik denk dus dat hiervoor ook geldt: gewoon blijven proberen.

Maar hoe leer ik hem de irritante gewoonte af elke beker ondersteboven te houden of er mee te gaan slaan op tafel?

18. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Milan wilde helemaal niets uit een anti-lek beker drinken, hij wilde echt alleen maar zijn fles.

Hij heeft tot 18 maanden met een fles gedaan en toen begon hij de spenen kapot te bijten. Toen ben ik gaan volhouden met de anti-lek beker aan te bieden, het heeft even geduurd en hij dronk stukken minder dan normaal maar nu is hij 20 maanden en hij drinkt volop uit zo'n beker en hij heeft nu het zelf drinken ook ontdekt, en met een rietje drinken. Allemaal dingen die hij niet wilde doen toen hij nog uit z'n fles dronk.

Het heeft hier even geduurd maar uit eindelijk deed ie t toch wel ;)

19. Anti-lek?

Onze dochter drinkt eruit, maar houdt de beker op z'n kop, waardoor hij gewoon wél lekt!
    Dus ze draait de beker waardoor het luchtgaatje onder komt en de tuit boven...snappen jullie?

20. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Herkenbaar ... ;) ;)
    Dat heeft Milan ook ontdekt .. zodra je m op zn kop houdt dat ie toch gaat lekken, en t rare is dat hij t niet vaak doet maar zodra we bij mijn moeder zijn dan gaat meteen die fles op zn kop hihihi

Deel Deze Pagina