Altijd 5 uur wakker: lachen en kletsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Popsel, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

We hebben altijd erg geluk gehad met het slapen van ons dochtertje, volgende week 5 maanden. Sliep prima door, overdag netjes 3 slaapjes.

Maar, laatste tijd wordt ze standaard wakker om 5 uur (of iets eerder) en gaat dan echt kletsen en leuke geluidjes maken. Gezellig zul je denken, maar wij liggen wakker :) Ze heeft dan geen honger en ze huilt ook zeker niet. Maar we geven na 20 min. toch het speentje en daarna valt ze vrijwel meteen weer in slaap voor 2 uur. het is boven erg gehorig en babyfoon uit heeft geen effect.

Ok, het is prima dat ze niet huilt maar ik wil graag dat ze een hele tuk maakt. We weten namelijk dat ze dit goed kan.

Iemand ideeen en tips?

Groetjes

2. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Sorry, geen tips, alleen herkenning. Mijn dochter is 3,5 en heeft dat nog steeds regelmatig. Het helpt wel dat ze nu overdag niet meer slaapt, maar toch... ze ligt nog regelmatig een uurtje wakker 's nachts, en dan gaat ze liggen zingen of lezen... :D

3. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Ook ik heb helaas geen tips, maar ook herkenning! Mijn zoontje doet dit sinds twee weken ook en ook hier heeft het geen zin om de babyfoon uit te doen omdat het zo gehorig is. Ik hoop dat het snel over is, want elke ochtend om vijf uur wakker is wel erg vroeg ook al klinkt het heel gezellig.

Succes! :)

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Mijn zoontje is 's nachts ook wakker. Een keer of drie, vier per nacht. Maar die huilt wel en wil ook eten bij mama! :D
    Wil niet lullig doen hoor en begrijp dat als een kindje altijd doorslaapt dat het jammer is dat ze op een gegeven moment toch wakker worden, maar denk je vannacht even aan mij?

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Heel herkenbaar! Ze sliep met 4 weken door maar vanaf 3 maanden word ze heel vaak om 04.00-05.00 wakker en dan heel hard dadadad tatatat en heel hard blazen,heel vrolijk dus....en het muurtje van haar slaapkamer is heel dun en ik lig er gelijk naast...ik word er ook niet vrolijk van....jammer genoeg houd ze het ruim een uur vol,gaat dan miepen,geven we een speen en ze slaapt weer heerlijk verder....
    Geen idee wat we hier aan kunnen doen...????

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    geen tips, maar deze `fase` gaat weer over! mijn zoontje heeft dit ook gehad haha wij zeiden altijd ooh daar is het ochtendgebed weer haha.

7. mona23

mona23 Niet meer actief

wat is dit voor een reactie?? iedereen heeft dit toch gehad.
    als je kinderen hebt weet je dat je er de eerste weken/maanden 'snachts uit moet...;)

8. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    haha heel herkenbaar, heerlijk is dat geklets!!
    gelukkig slapen wij beneden en L. boven, wij zetten het geluid van de babyfoon wat zachter en draaien ons om en slapen verder.
    gaat vanzelf weer over hoor, geniet er maar van..of probeer je 'knop' om te zetten en verder te slapen, of oordopjes?

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Geen tips, maar herken het heel goed. Tussen 5 en 7 maanden had mijn zoontje preceis hetzelfde. Rond 5 uur wakker worden, vervolgens 1 uur lang kletsen of zinten en vervolgens in slaap vallen. Heel gezellig hoor, maar slapen kon ik niet meer.
    Hier was het fase die vanzelf weer verdween.

10. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Ja, hier ook zo geweest! Op een gegeven moment heb ik geprobeerd niet meer te wachten tot ze ging miepen en ging ik al na een minuut of 10 een speentje geven...Werkte hier prima, maar ik heb ook gehoord van kindjes die dan dachten: hee, daar is mama, het is ochtend!!

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin is de laatste tijd ook vroeg wakker.

Wij pakken hem dan altijd nog even tussen ons in.
    En nadat ik een paar keer een vingertje in mijn neus heb gehad,mijn wimpers er bijna uit zijn getrokken,en gefriemel aan mijn haar,valt hij 9 vd 10 keer toch nog even in slaap.

Net als vanmorgen....en toen mijn wekker radio keihard af ging,sliep hij gewoon door

Helemaal met die armen wijd en benen wijd en ik een zere rug omdat ik op het randje lag;)

12. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Dag dames,

Dus heeeeeeeel herkenbaar :)

Wel graapig: het ochtendgebed,zit te grijnzen achter mijn pc :p
    En ik ben me zeker bewust van kindjes die slecht slapen de nacht en huilend wakker worden hoor. Mijn meisje huilt een enkele keer ook, geef speentje en ze slaapt lekker verder.

Ook met het kletsen, na 10 min. fiepje erin en ze slaapt (meestal....) nog 2 uurtjes.

Groetjes en succes met de nachten!

Deel Deze Pagina