Hoeveel woog/weegt jullie kleintje toen ze 1 jaar waren/zijn? Hier weegt dl momenteel (wordt maandag 1 jaar) 9.470gr. Ik vind dit best oké en vind haar zeker niet te mager . Heeft nog lekkere bolle kaakjes enz. . Maar nu zie en lees ik overal dat ze toch best wel wat onder de middellijn zit (niet dat ik me daar zorgen over maak ). Maar ben daarom gewoon even benieuwd hoeveel jullie kleintjes toen wogen, shoot ! En hoe groot zijn/waren jullie kind(eren) toen? Dl was begin deze maand 73.5cm, mooi gemiddeld zou ik denken ?
Mijn dochter was 2 weken geleden met een jaar 70.5 cm en 8.6 kilo ! Zit ook altijd onder het gemiddelde! Maar verder doet ze het ook gewoon super, stapt lekker rond.. is continue op ontdekking. Leuke leeftijd he
Mijn dochter woog 2 weken geleden 9,6 kilo en is 77 cm. Grote meid dus! Ze is boven gemiddeld vooral haar lengte. Vader is 1.96 m
Zoon is ruim 10,5 mnd 78 cm (denk ik) 10,4 kg Staar je niet blind op het gemiddelde. DAT kind bestaat namelijk niet
Oudste met 1 jaar 77,5 cm en 9060 gram. Jongste 76 cm en 8800 gram. Lengte is en was hier altijd gemiddeld tot (iets) bovengemiddeld, gewicht ondergemiddeld. Maar ik vind ze niet mager en de momenten dat ik dat wel vond, was er altijd sprake van medische klachten en dus een duidelijke oorzaak voor het achterblijven van de groei.
Hier is onze meid met 10 maanden maanden 74,5 cm en 10,2 kg. Tja, zij zit boven de lijn maar vind dat ik niets fout doe. Zal er wel afgaan als ze loopt, ze stapt nu al rond de tafel
Geweldige leeftijd! Is nu constant op ontdekking en leert ineens zoveel . Begint nu natuurlijk ook wel haar en onze grenzen te testen en weet al heel goed wat wel en niet mag, en vindt het natuurlijk leuk om alle dingen te doen die niet mogen haha .
Zoon was 3 weken geleden 78.6cm en 9955kg. Langer en zwaarder dan gemiddeld dus Hij heeft qua lengte en gewicht altijd op de +1 lijn gezeten, maar gaat met z'n gewicht nu wel richting het gemiddelde.
Wauw, netjes seg ! Hier trekt dl zich wel aan alles op en vindt het geweldig om recht te staan, maar stappen, no way snapt ze totaal het nut niet van haha . Aan de hand doet ze wel enkele stapjes, maar alleen totaal nog niet, laat haar dan lekker op haar poep vallen en gaat al tijgerend het hele huis door . Kruipen kan ze best, maar ook dat doet ze echt bijna nooit, gaat niet snel genoeg vooruit voor haar haha .
Hier een petite dametje: met 1 jaar woog ze 8,2 kilo bij 70 cm. Maar ze loopt al sinds ze 13 maanden is en kletst me de oren van het hoofd, dus ik maak me niet zo'n zorgen, haha!
Mijn vent is Nu nog niet eens het gewicht van de jouwe hihi en die is 16 mnd en 82/83 cm. Met 11 mnd was hij 8020 Gr en 76,5 cm. Dus iets boven gemiddeld groot en niet zo zwaar al is ie bol zat naar mijn idee. Met 14 mnd was hij 8230 Gr en 81 cm. Nu dus eindelijk een klein groeispurtje in gewicht gemaakt. En een bolle buik aan t creëren. Hij liep wel los met 11 mnd dus dat zal ook iets gescheeld hebben als was hij toch al wel actief.
Zoontje was met 11 maanden (laatste weegmoment) 10.5 kilo en 81 cm. Bij geboorte en tot 11 maanden altijd boven alle gemiddelden. Nu lengte plus 2 gewicht plus 0,5
Welke groeicurve hou jij aan dat 9,5 kg 'best wat onder de middellijn' zit? Ik vul het in op groeigids.nl en daar is 9.5 kg voor een meisje bij 1 jaar zo ongeveer precies het gemiddelde! En 73.5 net iets onder het gemiddelde (75 cm). Dus no worries hoor Mijn dochter was bij 1 jaar 75 cm en 9,0 kg (lengte gemiddeld, gewicht iets ondergemiddeld).
Oudste was met 1 jaar 72cm en 7860 gram. Middelste was met 1 jaar 69 cm en 7530 gram. 2 kleine meisjes zijn nog steeds niet groot, jongste is nu met 7 maand al 8 kilo en 70 cm
Hier een flinke man, met 11 maanden: 11,12 kilo en 79,5 cm Naar mijn idee is ie nu in de lengte wel gegroeid, maar qua gewicht minder. Waarschijnlijk ook door het (bijna!) lopen. Over twee weekjes weer meten.