Ik ben vanmiddag met mijn zoontje geweest. Hij is nu 11 maanden en 6 dagen oud en is 78 cm en 10,5 kilo.
Gemiddeld vind ik altijd zo rot ding! Onze zoon is met 4 maanden 68 cm en weegt ruim 8 kg dus dat is ook zeker niet gemiddeld maar normaal ventje hoor. Dochter altijd lang en slank dus tja....
Met dr eerste verjaardag woog ze 10,4 kg bij 82 cm. Ze is dus best lang als ik het met jullie vergelijk
Dochter was 11,5 kilo en 86 cm met 12 mnd oud. nu dik 2,5 jaar en weegt 15,2 kilo en 1m10. Zoon 1 woog dik 16 kilo en was 93 cm met 12 mnd. zoon 2 woog 15,5 kilo en was 89,5 cm bij 12 mnd.
Gijs is 10,8 kg en 82 cm, lange jongen dus. Geen idee van wie hij t heeft haha wij zyn allebei klein namelijk (168 & 171)
Mijn dochter woog met 11,5 maand 8940 gram en was 71 cm. Zal nu dus wel de 9 kilo net gepasseerd zijn. Volgens CB-schema net iets onder gemiddeld, en lengte onder gemiddelde. Volgens de WHO-curve is ze met gewicht goed gemiddeld en lengte ietsje onder. Ik heb gewoon een gemiddeld kind dus, maar eigenlijk mag je niet naar de voorgedrukte lijntjes in een curve kijken. Je moet kijken naar de lijntjes van je kindje. Als die gewoon mooi een groei laten zien (hier en daar schommeling is natuurlijk geen punt), dan is het gewoon perfect! Een kind dat bij de geboorte 4,5 kilo weegt zal namelijk een andere lijn hebben dan een kind dat 2,5 kilo weegt. Maar kunnen beide gewoon een perfecte groei laten zien volgens eigen schema. Ze zouden gewoon die lijntjes eens uit moeten gummen op die curves. Wat boeit het nu eenmaal wat het gemiddelde is?
Mijn zoon is nu bijna 5 maanden. was met 4 maanden al 66,7 cm en 7760 gr. Hij heeft nu kledingmaat 68/74. Wordt dus een grote jongen!