Hoi damens, Ik zit met : in mijn hoofd. Eergister kwam een vriendin bij mij langs, ze zei oo wat is je dochter toch klein.. Ze is al bijna 5 maanden en ze is zoo klein Ik zei maar ze is klein geboren daardoor ziet ze er klein uit Ik gaf deze antwoord, maar had ze misschien toch gelijk? Mijn dochter is 1 dag naar mijn uitgetelde datum geboren. Ze woog 2830gr lengte meten ze toen niet. Met 4 maanden woog ze 5765gr. lengte 61cm Nu ben ik benieuwd hoeveel jullie baby's wogen en de lengte met 4 maanden? Natuurlijk ligt het ook beetje af van het geboortje gewicht. Groetjes Hilal
bij de geboorte was tyrell 2910 en ongeveer 50 cm (geschat) hij was 3 dagen te laat en laatst ongeveer 3 geleden was hij 7430 en 63,5 cm jennefer
Mijn zoontje van 4 maanden woog bij de geboorte 3440gram en 50 cm lang (5 dgn telaat) hij woog met precies 4 maanden 7480 gram en zijn lengte was met 3 maanden 64 half. Hij lijkt ook wat ouder zeggen anderen. De bouw en lengte zal hij wel van mijn kant hebben, mijn vriend is hindoestaans en niet onwijs lang .
Wij zijn met 3 maanden met 4,5 maand op het bureau geweest. Geboorte: 3870 - 52 cm (10 dagen te laat) 3 maanden + 7 d: 5820 - 61,5 4 maanden + 15 d: 6375 - 65,5 gezien het geboortegewicht van Zeynep, komen ze wel een beetje overeen qua snelheid van groei. Maar zowel Fae al Zeynep groeien niet overdreven hard. Ik zie kindjes met eenzelfde geboortegewicht als Fae die al 1 of 1,5 kilo zwaarder zijn rond die tijd. En soms zie je ook dat wat kleinere kindjes een inhaalslag gaan maken. Maar dat doen onze kindjes dus niet. Fae zit qua lijntjes steeds op het gemiddelde dus ik vind het prima zoals het gaat. Het kindje van een vriendin, die is nu 3,5 maand, die haalt Fae al bijna in , dat scheelt nog maar 500 gram . Maar dat is ook een jongen. Misschien dat dat toch wel scheelt.
Laatst waren we bij mijn zwager en ons nichtje is 3,5 maand jonger dan Eva, maar even lang en ietsjes zwaarder. Echt een heel andere bouw. Eva was tot ongeveer 6/7 maanden best flink. Met 4 maanden was ze 62 cm en 6950 gram. Bij haar geboorte was ze trouwens 53 cm en 4350 gram.
Malou 2155 gram en 47 centimeter (geboorte, 35wk6dg zwangerschap) 3500 gram en 56 centimeter (4maanden en 3dagen) Ruben 2045 gram en 47 centimeter (geboorte, 35wk6dg zwangerschap) 2930 gram en 56 centimeter (4maanden en 3dagen)
Lore is drie dagen te laat geboren en is gegroeid van: - 51 cm naar 64 cm - 3,615 kg naar 7,310 kg Ze behoort tot de 10% zwaarste baby's en 25% grootste baby's
zo wat heeft Quiten dan ingehaald zeg! geboren 2175gram 48 cm (dysmatuur en bijna 3 wk te vroeg) 4 maand 5880 en 63 cm.
Mijn zoontje was bij zijn geboorte 3270 gram en 50 cm en bij 4 maanden was hij 5960 ram en 63 cm! Ook geen flinkert dus!
Ach laat ze maar kletsen, mijn dochter is ook zo`n kleintje. Maak je geen zorgen hoor! Mijn dochter was met haar geboorte 2890 gram en ca 48cm (42 weken 1 dag). Met 3 maanden (zie dat je dat er ook bij hebt staan; 5095 gram en 57cm. Met 4 maanden 59 cm en 5725 gram. Ik moet ook zeggen dat ik het wel grappig vind een dreumes van 14 maanden met maatje 68/74! Hoelang ze nu is weet ik niet, bijna naar het cb.
Haha, Thirza was met TWEE maanden 61 cm en 5430 gram, Maarja, die was hij geboorte ook 53 cm en 4330 gram... Ik geloof dat ze nu ongeveer 65 cm meet en zo'n 12,5 pond is... dinsdag gaan we weer wegen en meten op CB. Erg benieuwd dus wat voor zwaargewicjht ze straks met 4 maanden is, Maar ik zou me er niet te druk om maken wat een vriendin dan zegt hoor... als je kindje gewoon gezond is... Vriendin van mij heeft een dochtertje van 1jaar die nu in maat 68-74 zit. Thirza zit met haar 3 maanden in maat 62 en zal wel niet lang meer duren voor ze naar 68 gaat, als ze zo doorgroeit. In mijn beleving is het dochterje van mijn vriendin dus echt een kleintje, maarja, elk kind verschilt gewoon! Mijn nichtje van bijna 3 zit in maat 104, mijn stiefzoon van 6 zit in 110... zij is groot, hij is klein. Tja, ook al zitten ze WEL echt onder de maat, wat wou je eraan doen he? Kunt ze moeilijk een buis in de keel duwen en extra eten naar binnen gooien...
Mike was 5 dagen tevroeg en woog 3760 gram en 53cm. Met 4 maanden woog hij 7090 gram en 65cm. Maarja het is een jongetje en die zijn vaak al wat grover kwa bouw en hij is gewoon stevig.
Hier nog zo'n halve reus hoor... Nu 66 cm en ongeveer 6500 gram. Bas is niks te dik, Thirza toch ook niet zeker? Veel kinderen van die lengte zijn een stuk zwaarder, zie ik hier op het cb.
Nee, ze is niet te dik hoor, zit gewoon bovenin de groeicurves... Ik lees nog wel van kindjes die dezelfde lengte hebben en nog VEEL zwaarder, dus ik maak me niet dik hoor, Maar 't is wel grappig, hoe enorm de verschillen kunnen zijn... Thirza wordt dus met regelmaat een stuk ouder geschat dan ze is, zeker omdat ze ook al zo'n enorme bos haar heeft...
Maar haartjes maakt ze idd vaak een stuk ouder uiterlijk, dan ze zijn ! Of juist jonger, als ze amper groeien en nog bijna kaal zijn met 9 maanden ofzo..
Ja, klopt. Mijn nichtje heeft ook zo'n bos en wordt altijd veel ouder geschat. Maar Thirza is dus EN groot EN zo'n bos haar, dus toen ze 8 weken was, kreeg ik altijd reacties van mensen van: Zo, hoe oud is ze, een maand of 4-5? Ehm... nee, 2.