Herkend iemand dit. Tot een week of drie geleden sliep ze overdag twee keer. Haar ritme was toen (als ze niet naar de opvang hoefde): 08:30 moet ik haar meestal wakker maken 10:30 naar bed tot 12:30 14:30 naar bed tot 17:00 19:30 naar bed tot de volgende morgen 08:30 Sinds kort 08:30 wakker maken omdat het anders erg laat word om te ontbijten 10:00 naar bed tot 12:00 13:30 naar bed 15:30 17:30 naar bed tot 18:00 19:30 naar bed tot de volgende morgen Nu is ze dus ongeveer 1.5 uur wakker en gaat ze daarna twee uur slapen. Soms is ze na een half uur nadat ze uit bed komt alweer in de ogen aan het wrijven maar ze kan toch niet zo snel alweer moe zijn. Zijn er meer kindjes die zoveel slapen? Ze is altijd wel een slaper geweest maar nu is het echt extreem.
Mijn dochter slaapt ook redelijk veel. 09:00 wakker 10:30 - 12:30 slapen 14:00 - 16:00 slapen 17:00 - 17:45 slapen en dan maak ik der wakker 19:15 naar bed tot de volgende ochtend. Ze heeft soms dagen met 2 slaapjes maar normaal gesproken is dit hoeveel ze slaapt. Misschien krijgt ze een groeispurt ofzo. Is ze actiever geworden?
Nee ze is niet echt actiever geworden ofzo. Maar de laatste paar weken is ze ook niet tevreden te houden. Eerst speelde ze lekker zelf en nu is het na een minuut of tien huilen, dan moet ze op schoot of moet ik erbij komen zitten om samen te spelen. Dat is dan al een thuis, op andere plaatsen is ze wel tevreden. Denk dat ze zich een beetje verveelt thuis ofzo, kan dat?
Of ze wilt graag dicht bij mama zijn Mijn dochter wilt de hele dag dat ik der oppak, als ik wegloop tijgert ze achter me aan, als ze me kwijt is gaat de overal kijken waar ik ben En volgens mij hoort het er een beetje bij dat ze zich niet meer zolang zelf kunnen vermaken.
Goh ik zou me geen zorgen maken, ze hebben hun slaap nodig he Dochter 15 mnd heeft een tijdje 1 dutje gedaan en nu heeft ze weer nood aan 2 dutjes, ik ga daar gewoon in mee