Hoi Meiden, Ik ben inmiddels voor de 5e keer zwanger. De eerste vier zwangerschappen ben ik helaas verloren. Dat maakt me onwijs onzeker over deze. Wat heel erg opvalt is dat ik bij de 1e al voor mijn NOD hele grote gespannen borsten had en ik ben vanaf de positieve test heel misselijk en moe geweest tot 't fout liep. Ook moest ik al voor mijn NOD elke nacht uit bed om te plassen. En ik had ook direct een bolle buik met opgezette darmen. Bij de tweede ging 't zo vroeg mis dat ik niks merkte. Bij de derde had ik gespannen borsten al bijna direct na mijn ei en na mijn NOD werden ze ook echt groter. Had ook direct weer een bolle buik. Ik ben niet misselijk geweest tot halverwege week 5. Daarna brak het echt los. Was ook heel moe. Maar ja week 9 alle klachten weg en 2 weken later bleek het frummeltje bij de tweede echo te zijn overleden (eerste echo wel kloppend hartje, net als eerste zwangerschap). De vierde zwangerschap heeft voor mij nooit goed gevoeld. Geen enkel klachtje, langzaam donkerder wordende test, blauwe plek gevoel rechtsonder in mijn buik en non-stop bruin verlies. Wel beetje bol buikje maar minder dan bij eerdere zwangerschappen. Dit bleek een BBZ die mijn lichaam zelf heeft opgelost. Rond de 6 weken ging mijn hcg vanzelf zakken en ik moest elke 48 uur terug naar het ziekenhuis voor prikken en echo's. Nou ja en nu ben ik voor de vijfde keer zwanger. Ik maak me waanzinnig veel zorgen. Ben nu 5 weken en 1 dag en gisteren zei clear blue digital nog 2-3 weken sinds conceptie. Baal ik van. (Weet nl. wanneer mijn ei was). Ik heb hier net als bij de bbz vanaf 10dpo bruin verlies gehad, alleen het was vier/vijf dagen later weg en het is ook niet teruggekomen. Misschien een innestelingsbloeding? Maar ja verder nu ook bijna geen klachten: Ik heb een klein beetje zere borsten, maar niet noemenswaardig. 's Ochtends als ik wakker word voel ik me wat wee (niet echt misselijk) en that's it. Hoef er niet uit 's nachts omdat ik moet plassen, mijn borsten zijn nog geen mm gegroeid en zelfs mijn buik is niet bol. Ik heb de hele dag het gevoel dat het zelfs een kuiltje is, alsof ie wordt ingetrokken. Snap er niks van. Meiden die dit herkennen? Dat ze eigenlijk niks merkten en ook geen opgezette buik kregen? (Ik ben heel slank, maat 34, dus je zag het bij de eerdere zwangerschappen echt direct).
oooh!! Kan me voorstellen dat je je enorm zorgen maakt... Misschien dat ik je wat gerust kan ztellen.. Ik heb me de eerst 38 weken nauwelijk anders gevoelt. Alleen last van mijn borsten gehad. In week 8 werd ik wat moe. Verder geen kwaaltjes, niet plassen, niet misselijk, niet per direct stemminswisselingen, geen innestelingsbloed, geen banden pijn in het begin geen bolle buik helemaal niks... Ik snap dat je weinig vertrouwen hebt in je lichaam.. maar probeer toch vertrouwen te hebben.. En vraag om een vroege echo bij je vk... bbz kan zo vast gesteld worden.. Succes! ik hoop dat je onzekerheid snel verdwijnt!
Idd vraag om een vroege echo! Wat betreft weinig kwaaltjes zegt niks, enige reden dat ik vorig jaar rond deze tijd test heb gedaan was om het uitblijven van mijn ongesteldheid ( altijd heel precies om de 28 dagen) en tot mijn verbazing was die positief. Verder alleen wat sneller moe als anders maar geen verdere kwaaltjes. Alleen met het warme pinksterweekend opgezette enkels. Zelfs nog uitgebreid gewinkeld met mn partner de vrijdag en zaterdag. In de nacht van zaterdag op zondag bevallen van een gezonde dochter in anderhalf uur... Maar gefeliciteerd en probeer wat vertrouwen te hebben Ik weet het het is moeilijk ( van geen of weinig kwaaltjes wordt je ook onzeker)
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden meiden. Tsja ik vind het gewoon doodeng! Ik moet inderdaad een vroege echo. Morgen al. Alleen dan kunnen ze nog bijna niks zien. Het is puur om te zien of het frummeltje op de goede plaats zit of niet. Als het op de goede plaats zit, is de eerste hindernis genomen. Alleen ik ben morgen pas 5w2d dus volgens mij zie je dan nog niet eens of er wel een vruchtje in het vruchtzakje zit. Daarna wordt het weer angstig afwachten, want ik heb twee keer al een goede echo gehad dat 't dan daarna toch nog mis ging. Dat maakt het zo vreselijk eng. Ik heb dan het idee: als ik maar kwaaltjes heb, dan is dat vast goed. Misschien is dat wel niet zo, maar zo voelt dat dan. Je wilt zo graag iets waaraan je kunt zien dat je zwanger bent... Maar 't klinkt in elk geval heel hoopvol dat jullie ook eigenlijk geen klachtjes hadden en dat het toch goed ging. Thanks!!!
Sterkte.. Vreselijk lastig om je geen zorgen te maken met al 4 miskramen achter de rug. Ik heb er ook 3 gehad.. en nu nog maak ik me zorgen of het wel echt goed kan gaan. Mocht het deze keer goed gaan zul je dat toch wel houden. Het vertrouwen is weg. Probeer afleiding te zoeken en rustig te blijven. Als het mis gaat kun je er toch niets aan doen.. en als het gewoon goed gaat heb je je voor niets zon zorgen gemaakt. Het is moeilijk.
Hey Danssie, jij ook bedankt voor je lieve antwoord. Zelf ook drie miskramen dus. Pfff... Ja daar word je onzeker van hè. Maar aan je banner zie ik dat je 23 weken zwanger bent. Wat fijn! Gefeliciteerd! Zo'n bericht geeft mij dan ook wel weer hoop. Ik denk steeds, het ging de vorige keren mis, waarom zou het nu wel goed gaan. Maar aan jou zie ik dat dat toch kan. Je hebt gelijk, ik moet ook maar proberen afleiding te zoeken. Aan de andere kant zoek ik ook bevestiging. Ik heb hier nog een digitale clear blue test liggen met indicator. Die wil ik morgen, vrijdag of zaterdag doen. Het ding zou dan echt 3+ moeten zeggen. Maar nu durf ik gewoon de test niet te doen omdat ik doodsbang ben dat ie 2-3 blijft zeggen (dus dat mijn hcg niet doorstijgt). Dat heb ik nl. bij de bbz gehad. Toen begon mijn hcg alweer te dalen en begon mijn lichaam alles af te stoten. Dus dat is het dubbele... Als er 3+ staat wil ik het wel weten, maar het risico dat ie dat niet zegt maakt dat ik eigenlijk niet durf... Morgen eerst de echo maar afwachten. Dan kunnen ze me in elk geval vertellen of het vruchtje in mijn baarmoeder zit en hopelijk kunnen ze dan ook zien of de grootte van het vruchtzakje ongeveer overeenkomt met de termijn, al weet ik niet zeker of je dat al kunt meten met net iets meer dan 5 weken...
Hoi meid, Kwaaltjes zeggen ook niet alles. Mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van en kreeg ik een knalgezonde meid (wel veel te vroeg trouwens maar goed). Hierna twee keer flink beroerd geweest tijdens de volgende twee zwangerschappen, maar beide kindjes verloren. Nu weer een kwaaltjesloze zwangerschap en weer een meisje. Zwanger zijn na het verlies van kindjes is niet niets. Dit is gewoon een hele onzekere tijd. De eerste tijd is echt elke dag overleven en bidden dat het goed blijft gaan en dat maakt het heel eng allemaal. Ik hoop dat je dit keer ook gewoon zwanger mag blijven en een prachtig mooi kindje mag verwelkomen.
Ken t gevoel maar probeer t los te laten. Hier ook totaal geen klachten dus ben gewoon 1 van de mazzelaars! Hoor ook vaak dat t bij veel klachten soms al weken gestopt is met groeien. Dus t zegt allemaal niks. Gewoon een vroege echo vragen. Ze kennen he geschiedenissen daar zulken ze echt niet moeilijk over doen. En anders is t tijd voor een andere! Bij mij zijn ze superlief. Als je he ongerust maakt mag je direct komen.
@Banjabes: Goh dat is opvallend bij jou! Eigenlijk geen kwaaltjes en dan gaat 't goed en met wel kwalen toch mis. Dat zou je niet verwachten. Zo zie je maar weer dat kwaaltjes dan inderdaad niet alles zeggen. Stelt mij ook weer een beetje gerust. Je hebt gelijk, zwanger zijn nadat je al kindjes hebt verloren is heel moeilijk. Ik merk ook dat ik bij oudere berichten over zwanger zijn op zp altijd kijk of het kindje daadwerkelijk geboren is. Soms niet, maar vaak wel. En dan verbaast het me hoe vaak het goed gaat. Best schokkend dat ik dan verbazing voel. Het geeft maar aan dat voor mij het hebben van een positieve test en het krijgen van een kindje helemaal niet bij elkaar horen.... @Nicci: Jij ook bedankt voor je berihtje. Ik moet het inderdaad proberen los te laten, alleen dat is zo moeilijk! Vanmiddag heb ik een vroege echo, 5w2d. Ik hoop dat ze een vruchtje zien. Ik moet verplicht zo vroeg omdat ik een bbz in mijn voorgeschiedenis heb.... Dus ja... Spannend! Ik mag om 14u. Dat wordt nog even nagels bijten.
Spannend meid die echo. Ik hoop heel erg op goed nieuws. Bij ons vermoed ik ook dat ik bij jongetjes gewoon wel klachten heb en dat het dus twee jongetjes zijn die het niet hebben gered. In de familie van mijn man komt het ook voor dat meisjes wel goed gaan en jongetjes open ruggetjes hebben steeds. Ik denk dus dat we dit hebben doorgekregen. Het is te toevallig voor mijn gevoel dat dit zo'n kopie van mijn eerste zwangerschap en dit inderdaad ook weer een meisje is. Zeker zal ik dit natuurlijk ook nooit weten. Ik herken het vergelijken van andere zwangerschappen heel erg. Wij hadden ook een paar hele dichte kenissen die tegelijk zwanger waren. Zij bleven wel zwanger en wij niet. Dat blijft pijnlijk he? Zolang je zelf nog in die onzekere tijd zit, blijft dit. Ik ging dit iets makkelijker vinden toen ik mijn kleintje kon voelen. Laat je het weten hoe de echo is gegaan?
Ik heb een fotootje van de echo in mijn album gezet. Ik kan er niet veel van maken (zwarte vlek) maar volgens de vk is dat goed. Het zou het vruchtzakje zijn en ze meende zelfs dat er linksonder iets wits in zat; het vruchtje. Het vruchtzakje was afhankelijk van de metingen 6.1 tot 8.1 mm lang. Dat is beter dan met mijn bbz. Daar was het echt een rondje van maar 4 mm... Dus ik denk dat dit dan in elk geval wel op de goede plek zit. Nu nog hopen dat het verder ook goed gaat. Pfffff..... 11 december mag ik weer een echo. Ik ben dan 6w6d dus je zou dan een hartje moeten zien. (maar 't worden nog lange 10 dagen)....
mooi zo! Ik heb precies zon echo gehad, alleen was ik toen 5 weken en 5 dagen. toen zagen we al een piepklein vruchtje! Ook ivm vergrootte kans op bbz, zie onderstaand! Mooi meisje!!
Joepie, mijn borsten gaan zeer doen. Hihi toch een kwaaltje. Maar ben totaal niet misselijk ofzo. Afgelopen dagen wel eens wat wee geweest maar vandaag ook niet. Blijf het eng vinden. Was het maar vast 15 januari, dan ben ik 12 weken. Pffffff zap zap zap.... Heb 't er zelfs wel voor over om gewoon kerst te missen.
Annabeth wat een prachtige foto van jullie ukje!! Fijn dat alles er goed uitziet en..joepie!?! Pijnlijke borsten hihi Geniet er van en op naar de volgende echo! Fijn nieuws!!
Bij mij begonnen de kwalen rond 6 weken, en geloof me, fijn is anders! Haha dus geniet nog even van het kwaalloze Hier ben ik nu constant moe, beroerd, lusteloos en nog meer moe.. Haha! Fijne zwangerschap meid, en dat alles dit keer goed mag gaan!!
@Brademarie: Thanks! Ja wel bijzonder eigenlijk, om al zo'n vroege foto te hebben. Meestal heb je die niet... Als ik goed kijk op mijn printje zie ik heel klein een soort wit "rupsje" met een soort "zeepbel" er achter. Echt het eerste begin. Ben blij met mijn zere borsten, maar 't liefst zou ik ook misselijk willen zijn, hahahaha. @Kiraa: Haha ja ik snap je helemaal, dat zei ik ook tegen een kwaaltjes-loze vriendin, dat ze er nog maar van moest genieten. Ik heb met de eerdere zwangerschappen ook wel echt kwaaltjes gehad. Vooral bij de eerste. Was echt kwestie van stukje autorijden, stoppen, portier open, kotsen, portier dicht en weer verder rijden. Ben ook al eens in mijn bh naar huis gereden omdat ik vond dat mijn trui te dicht om mijn keel zat. Ben blij dat het donker was en dat ik niet aangehouden ben. Maar goed, nu na meerdere miskramen probeer je overal bevestiging te zoeken. En gisteren en eergisteren voelde ik me wat "wee" dus ik dacht: de misselijkheid komt. Fijn, bevestiging! Maar nee hoor, vandaag weer helemaal weg. En dat maakt me enorm onzeker. Hoop zo dat 't nu een keer goed gaat.... Pffffff..... Bij jullie allebei duim ik uiteraard ook voor een mooie gezonde uk! Hoe ver ben jij Brademarie? Kiraa, jij zit ca 2 weken voor mij (precies 2 weken op basis van mijn laatste menstruatie dag en 2w2d op basis van mijn vermoedelijke eisprongdag). Jouw klachten zijn er dus nog niet zo lang? Nou ben benieuwd hoe 't hier gaat dan.
Nee mijne begonnen pas bij 6 + 4 weken en vanaf toen ook gelijk heftig! Beroerd, vreselijk moe! Bij 7 + 3 begonnen met overgeven maar dat is gelukkig weer voorbij met pilletjes van de huisarts en afgelopen 2 dagen voel ik me weer enigzins "mens" al slaap ik nog heeeel veel! Maar dat beroerde is iig zo goed als over! Soms even met vlagen last van maagzuur..
@Kiraa: Bedankt voor je reactie. Altijd fijn om wat te kunnen vergelijken want dit maakt zo onzeker. Ik had bij mijn eerdere zwangerschappen veel eerder kwaaltjes. Maar ja, misschien heb ik nu een keer mazzel, al blijf ik wat bang. Ik heb niet echt meer honger dan anders, geen grotere borsten, hoef niet vaker te plassen, niet echt misselijk.... Haha ben benieuwd of dat nog gaat losbarsten. Ben nu 5w6d....
Hi! Ik snap je helemaal hoor! maar wacht nog maar rustig af, want het kan nog komen! Ik dacht ook: oh hier kom ik goed weg, helemaal nergens last van, maar nu ben ik al 4 dagen onafgebroken misselijk! niet spugen, maar wel een heel rot gevoel in de maag dus ik blijf toch niet helemaal gespaard! Maar ik dacht de eerste paar weken ook dat er vast iets niet goed zat, of dat ik het uberhaupt gedroomd had dat ik zwanger ben... Maar de 3 echo's lieten toch echt een prachtige, goedgroeiende beeb zien dus geniet nog maar van het niet hebben van kwaaltjes: volgens mijn zwanger app van Wij:jonge ouders is week 10 het HCG hormoon op zijn piek, dus zijn dan de kwalen ook het ergst, bij mij is dat zeker het geval!