help! Ik heb een enorm wakkere baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn krijgt 's avonds rond 23.00 z'n laatste fles. Gaat daarna braaf slapen tot ongeveer 7.30. Dat is dus best goed. Maar daarna wil ie dus echt niet meer slapen. Als ik geluk heb valt ie ff een half uur in slaap zo rond 10.00. En 's middags ook nog wel es een uurtje. Maar daar houdt het dan wel mee op. Echt heel vermoeiend.

Nu lees ik overal verhalen van baby's die gewoon weer gaan slapen na het 1e flesje en de rest vd dag toch ook wel een paar uur.

Ben ik de enige met zo'n wakkere baby :(

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka is ook altijd een wakkere baby geweest.

Het is nog maar de laatste paar maanden, dat ze wat langer slaapt in de namiddag, maar het is ook nooit echt superveel.

Ik schrok altijd erg, van die kindjes die zoveel sliepen, vond dat niet echt normaal.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Kathy: hoe hield jij Serjenka bezig overdag. Fynn kan zich ongeveer 3 kwartier vermaken in de box maar daarna moet ik em echt bezighouden of hopen dattie toch in slaap valt. Ik ga er maar van uit dat als ie ouder wordt hij zichzelf langer bezig kan houden. Kon Serjenka dat ook steeds beter?

4. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    Isabella is ook een veel wakker overdag.

Gelukkig is ze gek op de mobiel boven haar box. Kan ze uren naar kijken zonder een kik te geven.
    Behalve als de mobiel ophoud met draaien..

5. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    desmond is ook hele dag wakker in het begin was het nog eten slapen poepen maar sinds hij 2 weken is is hij al heel erg wakker.
    hij kan zichzelf ook helemaal niet alleen vermaken dus ben continu bezig of ik zet hem in zijn wipstoel voor de tv maar dan moet ik er wel bij blijven of hij zit bij me op schoot alles wil die samen doen erg vermoeiend maar je kan er weinig aan doen

6. sim

sim Niet meer actief

elijah slaapt ook niet veel, soms een snel slaapje tussen door, maar hij is er ook vaak zo weer..

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ook een wakkere beeb. Heeft ze gedaan sinds ze 3 weken oud was, erg lastig want je komt eigenlijk nergens aan toe.

Lynn sliep korte slaapjes van 2x 3 kwartier. Dat was het. 's avonds en 's nachts gingen goed.

De afgelopen tijd gaat het wel wat beter met slapen. De afgelopen dagen zelfs 2 x 2 uur.
    Maar vandaag is het weer een wakker dagje. Zal wel de aard van het beestje zijn....ik was zelf ook een wakkere beeb.

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Finn slaapt ook maar 2X 3 kwartier overdag en als ik mazzel heb, totaal ongeveer 2 uurtjes, maar zeker niet meer dan dat!

Ik las dat jouw kindje zich maximaal 3 kwartier kan bezighouden in de box, maar dat is echt enorm veel, hoor! Ik vind dat echt heel knpa dat je baby dat al zo lang volhoudt!

9. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Mijn dochter Annika slaapt van 11 uur 's avonds tot 11 uur 's ochtends. Ik maak haar om 7 uur wakker voor een flesje en dan slaapt ze weer rustig door. De rest van de dag is als volgt: Na fles van 11 uur speelt ze een uurtje in de box, daarna ga ik wandelen waardoor ze een uurtje in de wagen slaapt. Dan om 3 uur weer fles, haar bezighouden tot ze moe wordt en dan slaapt ze een uurtje op mijn arm. (wil met geen mogelijkheid in haar bedje). Om 7 uur weer drinken, haar weer bezighouden en dan slaapt ze nog een uurtje bij mij. Na de laatste fles om half 11 valt ze zonder veel protest in slaap in haar ledikant. De eerste 2 maanden was ze ook veel meer wakker, maar nu we er een bepaald ritme in hebben gaat het wel beter. Alleen als ik ervan afwijk omdat ik 's ochtends met haar weg wil, is ze de hele dag zeurderig.

10. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Eve,

ik was gisteren met Thijs op de cursus bewegen met je baby, en daar vertelde een moeder dat zij ook een baby had die niet wilde slapen overdag. De cursusleidster zei toen dat je ervoor uit moest kijken om een baby te veel te blijven entertainen. Als je overdag eerst even samen met de baby gespeeld hebt, hij daarna zichzelf nog een tijdje bezighoudt, is een kindje al erg moe. Als je dan nog druk in de weer gaat om hem te laten stoppen met dreinen, komt het kind als het ware over zijn slaap heen. Vergelijk het maar met als wij naar een feestje gaan terwijl we moe zijn, zei ze. Als je er dan eenmaal bent, ben je zo over je vermoeidheid heen. Klinkt heel logisch, toch.
    Wat ik zelf doe is kijken of ik tekenen van vermoeiheid zie (gapen, ogen wrijven, kleine oogjes krijgen) en dan leg ik hem in bed. De eerste keer cdat ik dit zo deed heeft hij best veel gehuild, maar ikwist dat er niks aan de hand was: hij had gegeten, schone pamper en was moe. Ik heb hem toen echt best wel lang laten huilen tot hij in slaap viel. De volgende dag was het geen probleem meer....
    Ik doe wel tegenwoordig ook overdag de gordijnen dicht, omdat Thijs nogal kijkerig is en te veel ziet in het licht.

Ik hoop dat je er wat aan hebt....

Lies

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D Nou dat verhaal kreeg ik dus gister ook bij het cb! (uh..was eergister alweer...) Ik heb het nu ook zo gedaan, en het werkt! Er zal altijd wel weer een dag (of meerdere) tussen zitten dat hij niet wil, maarja dan moeten we maar ff doorbijten.

groetjes Setje

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ohwja, Eve, hij heeft zelf gisteravond geslapen! :confused:

Nou moet Fynn hem wel nadoen he! Anders lijken ze niet meer op elkaar ;)

groetjes Setje

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb dat ook gehad met Mitchell. Hij wilde alles zien en horen en kreeg daardoor eigenlijk teveel prikkels. Verder maait hij nogal met zijn armpjes, waardoor hij zichzelf wakker houdt. Ik baker hem nu dan ook in. Verder krijgt hij zijn fles en daarna is hij nog een half uur wakker. In totaal is hij een uur uit bed en daarna leg ik hem weer terug. Dat gaat heel goed.

14. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    beyza wil overdag ook niet slapen .
    het lukt mij haar op een dag maximaal 1,5 uur te laten slapen als ik geluk hebt.
    Ze ligt constant te gapen maar in slaap vallen doet ze niet 's nachts gaat het gelukkig goed laatste fles om 23 uur daarna tot 08.00 uur.
    Ik weet ook niet hoe ik haar moet laten slapen overdag :cry:

je bent dus niet de enige hoor.

15. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    bij ons werkt het inbakeren erg goed, in het begin was hij ook hele dagen wakker en mede daardoor ook veel. sinds we hem inwikkelen en later inbakeren slaapt hij veel meer. als hij niet wil slapen leg ik hem iig in bed, dan gaat hij daar maar liggen rondkijken. Eigenlijk valt hij uiteindelijk (soms na een poosje huilen) altijd in slaap. In het begin protesteerde hij heftig en huilde hij wel een half uur, inmiddels nog maar een paar minuutjes en regelmatig protesteert hij helemaal niet meer. Volgens mij is dat toch een kwestie van gewenning.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja ik kwam van de week kennissen tegen die een baby hadden van ruim 2 maand en dus hetzelfde. dat meisje was de hele dag wakker, ook in de kinderwagen en sliep alleen bij papa in de buikdrager.

een andere kennis heeft het dus ook, jongste dochter is tot half 10 savonds wakker. omdat ik over mijn zoon vertelde die dat ook had vroeger, zei ze dat ze dat ook had, maar dat nooit durfde te zeggen. ze dacht al dat er iets was dat ze niet goed deed ofzo.

dus eve je bent niet de enigste.

Deel Deze Pagina