Kraamhotel?

Discussion in 'Kraamtijd' started by Shar079, Aug 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

Jul 15, 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi ,

ook al is het zo ver...
    toch ben ik aan het oriënteren, vergelijken en nakijken.

En het onderwerp kraamhotel kwam ik tegen op internet.
    Wie heeft hier zelf ervaring mee? ik vind het namelijk erg interessant.

;)

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik ben bevallen in een kraamhotel (zit hier in het ziekenhuis).
    Ben naar de kijk middag geweest en ik was om. Ik wilde geen thuisbevalling maar wel direct hulp bij de hand zonder witte vreemde jassen. En dat had ik dus hier. Met de lift zo op de verloskamer bij complicaties en anders gewoon bevallen met man,vk en kraamhulp op een mooie kamer die niets medisch uitstraalt. Mijn man mocht eventueel ook blijven slapen,dus we zouden dan dus kamer met zijn 3tjes hebben. Er werd ook erg goed voor ons gezorgd kwa eten/drinken en kruiken etc tijdens de bevalling. Verder ook geen lelijke doorzichtige bak voor de baby maar een mooi klein wit wiegje. Daarnaast nog een bad voor mezelf en luxe als tv/radio/senseo voor manlief.
    Ik moest helaas na mijn bevalling voor het hechtwerk door naar de ok en moest dus naar de kraamafdeling ivm ok en bloedverlies,maar was anders lekker daar gebleven met mijn mannen tot de ochtend.
    Aanrader!

Het is dus echt een hotel, je boekt een kamer en daar beval je.. Vond de privacy echt heerlijk!

3. Shar079

Shar079 Actief lid

Jul 15, 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi Wendy,

bedankt voor je reactie. ik ga binnenkort ook een kijkje nemen in het kraamhotel, het leek me heerlijk ,bijkomen en toch de nodige service krijgen van de kraamhulp.

Oei, jammer om te lezen dat je gehecht moest worden, ik heb gelezen dat je ongeveer 3 tot 5 dagen mag verblijven.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Je mag inderdaad zelf kiezen hoe lang je verblijft. Ik vond het prima om daar te bevallen en na 1 nachtje lekker naar huis te gaan. Mijn verzekering vergoed ook niet meer als dat.

En dat hechten.. Tsja het is gelukkig op de ok gebeurd haha,heb er dus niets van mee gekregen door de narcose. Maar zou het zo 100x overdoen, geweldige ervaring zo'n bevalling van je eigen ukkie!

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier geen kraamhotel, maar voelde wel zo.
    Zkh boxmeer heeft 10 prive kamers, de kamers zijn gewone kamers maar kunnen ingericht worden tot verloskamers. Dus je hoeft nergens anders heen. Partner kan blijven slapen en bezoek kan 24/7 komen.
    Je mag er met je eigen vk en kraamaorg bevallen. Zodra er complicaties bijkomen of je wilt ruggenrpik ben je n 5 min overgedragen tot de vk van het zkh... Ideaal...

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Hier 2 nachtjes in het kraamhotel verbleven, ik vond het heerlijk naar ook fijn daarna weer naar huis te gaan.

Je kan hulp vragen wanneer nodig, komen 's morgens helpen met de baby etc.
    Je hoeft de troep niet op te ruimen als je visite heb gehad ;)

Nee even zonder gekheid, wat ik vooral fijn vond is dat ik een verstelbaar bed had ik wist namelijk niet hoe te leggen vanwege de pijn maar door het bed te verstellen ging dit beter. Ook vond ik het erg makkelijk met de borstvoeding geven.

Erg fijn vond ik ook de grote douche, de doucheslang redde het net tot aan het toilet waardoor je fijn je onderkant kon spoelen tijdens het plassen ivm de hechtingen, thuis heb ik geen toilet in de douche.

7. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,

Mijn man en ik (en onze dochter uiteraard) zijn 3 dagen in het Geboortehotel in Purmerend gebleven. In het Waterlandziekenhuis.

Om eerlijk te zijn heb ik het verblijf als erg negatief ervaren en word ik erg verdrietig als ik aan het verblijf terugdenk.
    Dit komt niet zozeer door de medewerkers (die waren vriendelijk en behulpzaam) maar o.a. door de stilte. We waren de enige verblijvers, waardoor het erg stil in de kamer en op de gang was. Het enige geluid was het gehuil van dochterlief, wat ook niet echt vrolijk maakt.
    Daarnaast werd ik echt gillend gek van het feit dat je steeds op 1 klein kamertje met je kindje verblijft. Echt waar, dit doe ik nooit maar dan ook nooit meer. Ik was ontzettend blij toen we weer thuis waren, omdat je daar meer ruimte hebt dan 1 kamer. Ik kon me dan even afzonderen om te rusten/slapen/bijkomen etc.

Ik was overigens wel blij met het verstelbare bed, erg aangenaam na een keizersnede. :D

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In één woord: heerlijk!!!

Je wordt verzorgd, en je kunt 24 uur per dag om hulp van kraamzorg vragen (ideaal bij nachtvoedingen, want vaak gaan ze dan juist spoken).

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Bij de 1e in geboortehotel gelegen wat bij het ZH hoort.
    Eerlijk? Ik zou het nooit meer doen. Vond het echt helemaal niks.
    Hoop lawaai op de gangen, veeeeeeeel verschillend personeel en de hele dag opgesloten zitten in een kamertje.
    Ik was blij dat ik weer thuis was. Lekker je eigen spullen om je heen, eigen bed en douche en lekker door je huisje rondhobbelen en doen wat je wilt.
    Ik zie eerlijk gezegd de meerwaarde er niet van in. Overdag heb je sowieso kraamhulp die je helpt, visite verzorgd en de zooi opruimd.
    De 2e is thuis geboren. Heerlijk!
    Kraam heeft de zooi opgeruimd en schoon gemaakt en na de uitleg ging ze weg. Heerlijk alleen met de kleine.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Dubbel

Share This Page