Ik woog rond de 63 kilo toen ik voor de eerste keer zwanger werd. Helaas eindigde deze zwangerschap na 11 weken in een miskraam. Ik heb toen een curretage gehad en een operatie om mijn baarmoeder te bekijken. Dit was de eerste week van september. Eind december heb ik weer een miskraam gehad. In tussentijd ben ik 7 kilo aangekomen. Ik snap er niets van. Ik snoep niet, eet gezond etc. Voorheen kreeg ik de kilo's er ook makkelijk af, maar het lijkt wel of de verbranding nu stil staat. Ik baal er echt van en het maakt me ook verdrietig. Op mijn werk vragen mensen of ik zwanger ben, want ik ben "dik". Hoe hebben jullie dit ervaren na een miskraam? Ik zag wel dat er meerdere dames hier last van hebben gehad, maar dit was een oud topic uit 2011.
Hier het tegenovergestelde.. Ik ben juist heel veel afgevallen, had totaal geen eetlust door alle stress en spanning. Nu weer goed aan het eten, maar heb moeite om het er aan te krijgen.
Ik eet ook helemaal niet veel, dat is het gekke eraan. Ik had ook verwacht dat ik zou afvallen, maar in plaats daarvan ben ik alleen maar aangekomen. vervelend dat het er bij jou niet aan wilt komen.
Ik was na mijn miskraam ook zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Dit ging wel maar over twee kilo. Waarschijnlijk was het vocht en mijn darmen reageerden ook erg op al het gedoe. Het duurde ruim tien weken voor ik weer ongesteld werd en al die tijd had ik ook een heel dikke buik. Na mijn menstruatie was dat weg en was ik ook weer op mijn oude gewicht. Het zou kunnen dat je lichaam (je darmen en je spijsvertering) erg reageert op alles wat er gebeurt en de hormoonschommelingen. Misschien even overleggen met de huisarts?
Bij mij was het na de eerste miskraam in september iets van 3 kilo. Na die van december weer 4 kilo, dus bij elkaar 7 kilo. Ik ga denk ik inderdaad even overleggen met de arts, vind dit erg vervelend.
Ik was ook wat bijgekomen na mijn miskraam. Denk ook wel dat dit een deel komt doordat je hormonenhuishouding zo in de war is
Je hormoonhuishouding is wellicht in de war, maar als je het echt wilt weten zou ik eens een bloedtest laten doen of je wellicht een tekort ergens van hebt.