Autostoel 8 jarige

Discussion in 'De lounge' started by Kim11, Jun 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Zoonlief wordt volgende week 8 jaar, en is nu 137 cm.

Dit betekend geloof ik dat hij eigenlijk niet meer in een stoel hoeft.

Maar,... Ik vind dat wel een fijn idee.

Zijn stoel is al een aantal jaren oud, en ik vind het eigenlijk wel een beetje tijd voor een nieuwe. Hij is destijds nieuw gekocht, (maxi cosi) en de stof is een beetje aan t rafelen. Maar nu las ik op internet op een of ander forum dat die stoeltjes bedoeld zijn tot 135 cm?....

Terwijl ik dacht dat ze tot 12 jaar waren? (en dus ook met bijbehorende lengte...)

Wat is nu precies de bedoeling met die grote stoelen? Moet je alleen de zitverhoger nog gebruiken als ze groter dan 135 worden?

Ik vind het namelijk wel een veilig idee als hij een stoel heeft met rugleuning.

Gebeurt ook nog weleens een hele enkele keer dat hij in slaap valt, dan ligt zn hoofd gewoon in de stoel. Als hij alleen op de zitverhoger zit dan ligt ie half over de achterbank heen..

Hij hoeft van mij niet tot 12 jaar in zo'n ding te zitten, maar voorlopig, ik gok zeker nog wel een jaar/1.5 van wel. Dus wat mij betreft is het die 1 of 200 euro wel waard om een nieuwe te kopen.

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Bedoel je zoiets?
    Kidsriver Phlox Blue - Autostoel | Babypark

Er staat niks bij over de lengte, alleen over kilo´s.
    Maar mijn 8 jarige zou er nog wel in passen gok ik zo.
    Rugleuning kan je dan eventueel later nog eraf halen.

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
  4. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ja zoiets inderdaad, maar dan wel van maxi-cosi of römer..

Mijn zoon past er nu ook nog prima in, al kan die hoofdsteun geen 30 cm meer omhoog :p

5. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Hij heeft nu zoiets:

Maxi-Cosi Rodi XP 2 Phantom 2013 | Maxi-Cosi Rodi XP 2 | Baby-Dump

Maar ik wil dus weer zoiets kopen, maar dan misschien van Römer, omdat die toch eigenlijk beter uit de testen komt dan Maxi Cosi..

Al die b-merken begin ik niet aan met autostoelen. Die crashtesten-filmpjes laten wel hele grote verschillen zien..

6. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
  7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Van rijksoverheid.nl:

Wat zijn de regels voor het vervoer van kinderen in de auto? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Welk autokinderzitje moet ik gebruiken voor het vervoer van een kind? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Onze dochter van 7 (1.32cm), zit niet meer in een stoel. Dat is echt geen doen meer met dat lange lijf van dr haha. Ze zit gewoon op een zit verhoger.

9. XoXo

XoXo Niet meer actief

Niet het merk waar je om vraagt, maar wij hebben een kiddy kiddy cruiser pro:  kiddy Mijn neefje (10) past er nog met gemak in en hij is echt een lange knul.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het is belangrijk dat je kijkt naar de heupgordel. Die moet goed laag over de heupen lopen en niet over de onderbuik. Daar is een verhoger voor namelijk, om de heupgordel op de goede plaats te laten lopen.
    Zolang de heupgordel niet te hoog komt door zijn lengte, en hij qua gewicht en lengte nog in een verhoger met rugleuning past (en dat lijkt me wel), dan mag hij er nog prima in.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Hoe groter hoe lager de riem zit lijkt mij?

12. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Recaro is geen B merk dat is juist het merk voor autostoelen in de sport wereld.

Share This Page