De oplossig voor géén avondeten maar snoep!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tweemeisjes, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

#1 tweemeisjes, 15 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2009
    Lees dit topic met een knipoog.

Mijn oudste dochter (4) wou ineens van de één op de andere dag niets anders meer eten dan snoep.
    Als ik haar heel vrolijk in de ochtend wakker maak voor een boterham, zeurt mevrouw om snoep.
    Overdag wil ze ook een snoepje, das op zich nog niet zo erg, één snoepje.. maar tegen vier uur blijft ze continu zeuren om snoep.
    Sta ik in de keuken te koken vraagt ze me:,, Mama wanneer gaan we eten?''
    Dan zeg ik dat we dat over tien minuutjes gaan eten, in de tussentijd heeft ze al een paar keer gevraagd of ze een snoepje mag.
    Dan zegt ze: ,, En als ik dan asjeblieft zeg?''
    ,, Nee is nee'' zeg ik dan consequent (denk ik dan)
    Wanneer het dan een minuutje stil is geniet ik echt van de rust, en ook dat ik het woord SNOEP niet meer hoor vallen! (heerlijk is dat)

Tot aan gisteren!

Het is gisteren avond opgelopen tot een werkelijke strijd! WAT heb ik gedaan, noem me geen slechte moeder, maar het is gewoon gebeurd. Ze zat al een aantal avonden met haar bord te schuiven en met lange tanden te eten. Het ging me irriteren.
    Mijn man was in de tussentijd de tafel aan het dekken en de jongste zat in de kinderstoel te jengelen. Toen zei ze voor de zoveelste keer: ,, Ik wil snoep en geen warm eten!''
    Toen heb ik dus het volgende gedaan. Ik heb een bord gepakt en dit met snoep bedekt.
    Het hele bordje zat vol met snoep.
    Wij gingen (ik knipoogde naar mijn man) gewoon lekker eten en zij zat met gigantisch grote oogjes naar haar bord te kijken.
    Ik heb haar dus gewoon eventjes genegeerd en aangekeken of het de normaalste zaak van de wereld was!
    Ze begon na één hapje van een snoepketting een beetje sip te kijken en vroeg na een kleine tien minuutjes...

,, Mama, mag ik ook een bord WARM eten?''

Zo... en vanavond zei ze héél lief.
    ,, Mama, ik krijg toch wel warm eten?''

(leuk voor later)

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hihi, heb het met een grote grijns gelezen. En ik onthoud het voor als Kyra dat gaat vragen. Zul je net zien dat ze het wél opeet en de volgende dag weer wil. ;)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wel een goeie, wie weet vraagt ze niet zo veel meer om snoepjes omdat ze nu weet mama geeft me anders een bord vol snoep

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

geweldig! dat is er inderdaad 1 voor "later" echt zo'n verjaardagsverhaal :D

5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Grappig,.. en herkenbaar. Bij ons thuis gebeurde dit ook. Snoep was in ons geval chips! Na een middag en avondmaal met chips was de lol er ook vanaf... en opeens niet meer zo heel erg nodig! ;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

De lol gaat er inderdaad zo vaak het snelste af!

7. tweemeisjes

Haha, ja! inderdaad!
    Mijn man schrok echt van me hoor, die keek me ook zo raar aan, maar na een knipoog was hij echt stil.
    Ik speelde het spelletje gewoon mee! Dat gezicht was onbetaalbaar! Omdat ik nog wel anoniem wil blijven heb ik er een foto van gemaakt, haar ogen, dat bord! (hilllllarrisch!)

Ik weet wel dat dit de oplossing is voor dat gezeur om snoep. ik kan dat woord niet meer horen.
    ,, Mama mag ik .. een snoepje?'' (met van die puppyogen!)

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hahahha, ja dit is vaak de beste manier:D

Mijn oom heeft het vroeger ook bij mijn neef gedaan. Die zeurde ook altijd om snoep en avondeten was een ramp. Die heeft het een paar dagen volgehouden, alle 3 de maatijden een bord met snoep. Oooooooh wat was mijn neef in het begin blij, maar oh oh oh, wat zat hij te janken toen het lolletje eraf was. Mijn oom heeft het toen nog 1 extra maaltijd volgehouden, om het ff goed duidelijk te maken en daarna mocht hij weer gewoon mee eten. Meneer heeft nooit meer gezeurt over zijn eten, zelfs eten wat hij daarvoor niet wilde eten ging er mat smaak in:D Mijn neef was wel al wat ouder als jou dochter hoor;)

9. tweemeisjes

Haha, dus het is een oldie! Zo kun je dus héél creatief worden met dit soort zaken! (leuk onderwerp voor een nieuw topic!) creatief opvoeden doe je zo! haha!
    Leuk die reacties te lezen van iedereen..

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hihi, vroeger was ik dat kind. Ik heb ook met een groot bord snoepjes voor mijn neus gezeten. ;) Toen was het ineens niet leuk meer.

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Haha! geweldig...dat zou ik nou nooit hebben bedacht ;) ik denk dat onze bink ook wel heel smakelijk begon te snoepen met een grote grijs op zijn gezicht. ;) maar die is ook wel weer wat jonger.

12. tweemeisjes

@prinses.
    en ik dacht echt dat ik een verkeerde mama was, maar gelukkig niet! Ik ben ook een beetje gek hoor, ik maak ze vaak aan het lachen daarmee. maar dit keer keek ze me zo vreemd aan, ik krijg er nog een lachstuip van!
    Ook dacht ik dat ik het had bedacht, haha, niet dus! het is dus al vaker gebruikt.

Deel Deze Pagina