Hallo allemaal Vandaag met Jelina na het cb geweest en ze was 90cm en 15kg. Volgens het cb was haar lengte goed, maar haar gewicht te hoog. Ik moet dan ook op haar eten letten. Wat woog jou kleintje met 3 jaar.
Nikki was met 3 jaar en 3 maanden 98,4 cm en 15,4 kg Allebei keurig op het middellijntje volgens het cb
cb moet altijd wat te zeuren hebben. 3 jaar en dan al op haar eten letten , eet ze dan zo extreem veel dan volgens hun
Ze eet graag, dat is waar. Maar dan heb ik het over fruit, groente, middageten en boterhammen. Geen snoep, chips ed.
Kyllian was 14,7 kilo en 96 cm. Hij zat met gewicht en lengte ietsjes onder gemiddeld. 15 kilo bij 90 cm lijkt me dus helemaal niet echt te zwaar. Misschien ietsjes boven de gemiddelde lijn (vergeleken met lengte), maar om het dan een te hoog gewicht te noemen.
Merel is 95 en weegt 12 kilo. Ze is dan "nog maar" 2,5 jaar, maar ik geloof dat ze niet meer dan 0,5 kilo zal aankomen in dat half jaar. Zij weegt vrij weinig voor haar lengte....
Hmm, kom ik aan dan. Mijn zoontje weegt 18,5 kilo bij 92 cm. Dat is te dik dus. 15 kilo is volgens mij helemaal niet te dik. Wij zijn vanochtend ook geweest en meer dan op het eten letten en de beweging in de gaten houden konden we voorlopig niet doen.
Als je haar lengte en gewicht invult bij een bmi meter voor kinderen, komt ze inderdaad in de "overgewicht" zone, maar het is dus ook weer niet extreem. Is ze niet toch een beetje langer dan het CB heeft gemeten? 2 cm maakt al meteen een heel verschil. Het kan ook zo zijn dat ze net voor een groeispurt zit, dan komen ze meestal eerst in gewicht aan, voor ze de lengte inschieten. De verhouding wordt dan ook weer rechtgetrokken. Als ze niet veel snoept ed kun je niet veel meer doen dan het gewoon in de gaten houden. Maar ik zou me ook weer geen zorgen maken hoor.
Nou dan zal die van mij ook wel commentaar krijgen ben ik bang, Milan is bijna 3 hij is 96 cm lang en 19,5 kilo. Hij is van zichzelf wat stevig want hij snoept amper, heel soms een koekje of chippies maar meestal laat ie daar de helft nog van liggen. Ik mag in januari met hem naar t CB, dus ben benieuwd.
Jelina eet ook af en toe wat chippies, maar dan idd een half zakje en 1 a 2 per week of zo. Ze eet heel veel groente en fruit, komkommers tomaten, bananen, appels wortels druiven aardbeiden zijn hier favoriet. Hiermee maak ik haar blijer dan met een zakje snoep of chips. Ik hou het in de gaten, maar ze is vanaf de geboorte al klein en mollig, 47cm 3140gr. Ik denk zelf dat ze binnenkort de lengte in gaat schieten.
O ja Als ik in dit pdf bestand kijk is de groeicurve van het cb dan kom ik met het gewicht onder de gemiddelde lijn in te liggen. http://www.faqvoorouders.nl/groeicurve/meisjes0-4jr.pdf Zou ze bij het cb niet het verkeerde gewicht ingevult hebben?
Sam was bij 18 maanden 88 cm en 14,3 kilo . Zowel gewicht als lengte boven de curve, maar volgens het CB wel in balans met elkaar. 90 cm en 15 kilo lijkt mij dus ook gewoon in balans.... En ach, het CB !!!??? Ik denk dat we zelf wel beter weten of ons kind te zwaar is of niet.
Mijn oudste is net 3 jaar en weegt 16,4 kg en is 102 cm lang. Volgens het CB was dat prima in verhouding. Groetjes, Josie
Fleur was er met 2 jaar en 3 maanden. Ze was 93 cm en 15 kilo, ze is stevig en ik let ook wel erg op wat ze eet. Vind het ook nog niet zo nodig dat ze bijvoorbeeld chocomel mag of chocola of het soort koek wat wij eten. Met Sinterklaas heeft ze misschien 1 stukje chocola gegeten en wel wat pepernoten. Chips eten we zelf niet gelukkig, begin er maar niet aan. Fleur is ook altijd een goede eter geweest, slaapt goed, beweegt goed is gewoon gezond en nooit ziek....ja en dan krijg je een kind wat boven gemiddeld is qua lengte en gewicht want het gemiddelde kind eet niet 200 gram eten bij het avondeten en zij wel al haar hele leven dus....ik zit er niet zo over in maar zie wel dat ze aanleg heeft van haar vader en wat niet is kan nog komen dus ik pas wel op en wacht zo lang mogelijk met te veel vet en suikers. Gelukkig is het mandarijnen tijd...die vind ze heerlijk. Groetjes, Charlie
Vigo woog met 2,5 jaar bij 93 cm, 17,2 kilo. Ook veeeeeel te zwaar volgens het CB. (vervolgens mij beschuldigend aankijken omdat ik zelf ook niet 1 van de slanksten ben...*zucht* Ik moest ook op het eten van Vigo letten en in januari terugkomen. Is hij volgens het CB dan nog te zwaar moet hij naar een dietiste... Oh, please! Mannetje is niks te dik (echt niet! Ziet er gewoon goed en gezond uit) en krijgt haast geen snoep en/of chips. Hij is een hele goede eter, dat wel. Daarintegen is het ook een super actief mannetje die heeeeel veel beweegt, dus hij heeft die voedingsstoffen ook nodig. Ik moest maar stukken minderen met eten... Ja daaag! Dan heeft het ventje honger, gaan we dus ook mooi niet doen! Ik baal er altijd een beetje van dat ze zo hameren op het gemiddelde. Als ze nou ook eens keken naar de genen bijvoorbeeld, zouden ze zich een stuk minder druk maken (voorbeeld: ikzelf was vroeger mega mollig - nu nog steeds - en vriend was ook een hele gezette baby/peuter - nu normaal gewicht en postuur) Verwachten ze dan écht dat wij een mega klein en slank persoontje op de wereld zetten? Ik vind het goed met ze! Vigo gaat dus écht niet naar een dietiste!!! Ze moeten gewoon altijd wat te zeuren hebben daar. Als jij vind dat je dochter gewoon en gezond eet, zou ik ze een hele dikke middelvinger opsteken!
Floortje was 99 cm en 15 kg ik zou me er eigenlijk niks van aantrekken hoor ze is nog zo in de groei nu zit ze misschien wel boven het gemiddelde maar dat kan zo ineens volgend jaar weer anders zijn!
De dame hier weegt al tegen de 20 kilo en is al langer dan 100 cm , ik krijg telkens bij het cb te horen dat ze boven het gemiddelde ligt en te zwaar is en als ik dan uitleg wat ze eet weten ze ook niet wat te doen , dus alleen maar zeuren maar geen oplossingen aandragen , nou dan ben ik zo uitgepraat met ze .... En ik zie zelf ook dat ze lang is voor haar leeftijd maar ik kan haar niet dwingen om niet meer te groeien , of haar geen eten meer geven , dus gewoon op zn beloop laten gaan dan maar