Gewicht peuter 3 jaar cb

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Veraenroy, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    oke je kindje eet goed maar de goede dingen maar hoe actief is ze?
    Hier ook een goede eter ook vaak volle producten maar ze rent het liefst de hele dag door het huis rustig boekje lezen of puzzelen moeten we haar echt mee helpen.

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jelina is net een stuiterbal. Heeft heel veel energie en die kan ze ook goed kwijt vind ik. Ik doe bijna elke dag bewegingsspelletjes met haar en gaan ook veel wandelen en zo. Nu is het wel minder dan in de zomerperiode, maar het is niet zo dat ze de hele dag op de bank zit. Ze beweegt na mijn idee genoeg.

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Deze dame hier blijft ook geen minuut rustig zitten rent de hele dag en we gaan ook vaak dingen doen , naar ballorig , zwemmen stukken lopen enz.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian was met 3 jaar 104 cm en 17 kilo

Groetjes Anita

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Als je kindje ook zo actief is dan lijkt me dat het gewoon bij hem of haar hoort. Michien komt er eerdaags een groeispurt aan en niet iedereen heeft dezelfde bouw toch.
    Zou me van het cb verders niet zoveel aantrekken als je zelf weet dat je het goed doet.

6. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

Hier is het net andersom. Laura was met 2,5 jaar 87,5cm en woog 11,5 kilo!! KLein en licht. En als ik ze dan vertel wat laura gemiddeld eet, schrikken ze zich rot.
    Laura eet als ontbijd een bord met cornflakes. Dan om 9.30 krijgt ze een snack. Soms is dat een boterham, koekje of fruit. Dan eet ze om 12.00 lunch. Dat kan pasta zijn maar ook 2 boterhammen. Om 15.00 krijgt ze nog een tussendoortje (yoghurt, koekje, schuimpje). En om 18.00 eten we avond eten (en ze eet echt haar hele bord leeg). En dan soms nog een toetje. En ze komt echt geen gram teveel aan. Dus het zal ook wel met aanleg te maken hebben.

Maar dat domme CB moet je echt links laten liggen. Ik ga er alleen maar heen om het voor mezelf te ween en te kijken of ze met haar ontwikkeling op schema ligt. De rest lap ik aan mijn laars!

7. yara06

yara06 Actief lid

10 mrt 2007
    119
    0
    0
    Yara is vorige week ook geweest en was ook 15 kg en 91 cm. Ja met haar lenge onder het gemiddelde en gewicht boven het gemiddelde (heeft ze altijd gezeten), kreeg meteen in het dossier OVERGEWICHT aangetekend. Belachelijk. Ze snoept niet veel, alleen fruit, boterhammen en gewoon eten.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Wat grof OVERGEWICHT te zeggen over die kleintjes.
    Ik ben benieuwd... ons ventje is nu 2,5 jaar en al 17 kilo! Hij is wel heel lang hoor, dus wat mij betreft prima in verhouding.
    EIgenlijk weet ik niet wanneer we precies weer naar het cb moeten (boekje kwijt) maar ben benieuwd.

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Het gaat niet om het gewicht in verhouding tot de leeftijd, maar om het gewicht in verhouding met de lengte. Als jouw kindje lang is bij zijn 17 kilo, dan is het prima.

De dochter van TO is klein in vergelijking met haar gewicht. Kortom, ze is (op dit moment) wat te zwaar voor haar lengte. Op deze leeftijd is er weinig over te zeggen, een paar cm groeien en het ziet er weer anders uit. Maar ik denk dat het geen kwaad kan er op te letten toch?

10. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik vind dat er alleen naar het moment gekeken word dat ze daar op het CB zijn.

Milan is verder geen snoeper maar heeft dus liever iets van fruit (banaantje, mandarijntje, kiwi's zijn favoriet). Daarbij eet hij erg goed. smorgen en smiddags 2 tot 3 boterhammen en zn avondeten gaat er ook erg goed in, hij wil ook nog wel eens voor een 2e keer opscheppen of hij eet met papa mee als hij later thuis is en dan gaat eten.

Maar hier net zo .. hij rent de hele dag door het huis heen, is veel in beweging. Is hij zelf niet lekker aan t rennen of stoeien met zn broertje dan gaan we even wandelen enzo. En ik heb de opmerking net ook al gezien, als ze zoveel energie verbruiken moet het aangevuld worden he ;)

Maar volgens mij kijken ze daar dus totaal niet naar. Het kind zit voor ze, ze kijken naar lengte en gewicht ... conclusie TE ZWAAR!
    Nou vind het altijd best met ze hoor, ik doe wat ik vind wat goed is voor me ventje en ik ga hem echt geen honger gevoel geven omdat het CB vind dat hij te zwaar is.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    pff toen Kylian 4 maanden was werd hij met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
    Hij was toen 8 kg en er werd meteen in het dossier opgeschreven dat hij overgewicht had.
    Toen moest ik zeggen wat ik hem te eten gaf, dat was toen 5 flessen van 210 en er werd ook meteen bij geschreven dat ik hem zou overvoeden.

Kon niet eens vertellen dat hij van de 5de fles meer dan 100 cc liet staan (dus we waren die fles aan het afbouwen) en de anderen ook niet helemaal leeg dronk.

Hij werd toen meteen op 4 flessen gezet en hij mocht geen fruithapje meer, tja toen hij ziek was was dat geen probleem, maar na een paar dagen was meneer weer beter en lag hij te huilen van de honger.
    Ben toen naar de verpleging gegaan en gezegd dat of hun maakten een flesje voor hem klaar of ik ging naar huis en haalde er daar 1 op.
    Uiteindelijk kreeg ik een fles maar in het dossier prijkte met grote letters.

Tegen ons dringende advies om haar kindje niet te overvoeden heeft moeder toch een extra fles gegeven.

En in die hele week heeft er niet 1 arts of verpleegkundige gevraagd hoe lang Kylian eigenlijk was (zat toen rond de 70 cm)

Uiteindelijk was het de dieëtiste van het cb (waar ik zelf maar contact mee heb opgezocht) die de artsen ervan wist te overtuigen dat Kylian geen last had van overgewicht maar dat zijn verhouding lengte/gewicht prima was.

Groetje sAnita

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hoe lang mijn zoon is weet ik niet, hij zal zeker niet langer zijn dan gemiddeld. maar hij weegt wel ruim 17 kg terwijl hij écht slank is! hij is 2 jaar en 10 maanden!! dus ik denk dat gewicht niet zoveel zegt, het moet maar net in verhouding zijn met de lichaamsbouw, mijn zoontje is erg breed gebouwd.

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ben vorige week geweest.
    Ze was 90 cm en 15,6 kilo. Wel boven het gemiddelde. Maar idd mijn peuter eet ook graag groente, fruit en boterhammen.
    Ze vonden het geen probleem.

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame wooh 12,5 kilo en is 96cm

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam was paar weken geleden 97cm en 14 kilo. Lengte net boven gemiddeld, en gewicht iets onder gemiddeld.
    Sam wordt morgen 3 (Ze woog bij de geboorte overigens 1218 gram, dus ze heeft nogal een inhaalslag gemaakt)

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme is klein en licht. Ze is 92 cm en 13,5 kilo.

Pim

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris woog van de week bij de ha 15 kilo. Wel met onderhempje, broek, sokken, verder niks... En Joris is nog geen 3! (21 maart word hij 3)

Maar ik zou me echt niet te druk maken hoor. Ieder kind is anders. Dan zou ik Joris nu al op dieet moeten zetten om het cb naar hun zin te maken ;)

Edit; net in zijn blote kont op de weegschaal gezet; 14 kilo op deze weegschaal!

18. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Het CB kijkt echt niet alleen naar het gewicht. Het gaat om de verhouding lengte - gewicht. Gewicht an sich zegt dus helemaal niks. Als iemand dus vraagt, "mijn peuter van 2 weegt al 15 kilo, is dat zwaar" dan valt daar niks over te zeggen als je de lengte niet weet. Is het kind 90 cm bij de 15 kilo, ja, dan is het wat aan de zware kant. Is het kind daarentegen 1 meter, dan is het al weer een heel ander verhaal.

Daarom heb je er ook niet zoveel aan om de gewichten van andere kinderen te hebben in combinatie met alleen de leeftijd. De beste graadmeter die je kunt hebben lijkt mij zo'n progammaatje van het voedingscemtrum ofzo, waarbij je de bmi van het kind berekend. Die wordt berekend door lengte en gewicht tegen elkaar af te zetten. Leeftijd doet er dan niet zoveel toe.

Tuurlijk is ieder kind anders. En negen van de tien keer trekt het wel weer bij. Als ze zo klein zijn is het bezoek aan het CB vaak een momentopname, een maand later ziet het er weer heel anders uit!

Deel Deze Pagina