vraag prematuurkindjes en evt tips voor ons?

Discussie in 'Prematuur' gestart door wennepen, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wanneer zijn jullie kindjes geboren en hoe is het gegaan met de gezondheid/onwikkeling?

Hebben jullie nog kraamzorg gehad of evt hulp thuis of was het zodra jullie thuis kwamen dat je er alleen voor stond?

Ik ben nu 30 weken en lig in het ziekenhuis omdat ons kindje ieder moment kan komen. Ik vind het allemaal zo spannend wat ons te wachten staat en dat maakt me zo onzeker.
    Hebben jullie nog advies of tips voor ons?

2. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Oh Wennepen,

wat spannend allemaal! Ik heb verder geen verstand van prematuurtjes maar ik wil je wel heel erg veel succes toewensen met de bevalling en de tijd erna!!

Liefs Chantal

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi wennepen,
    wat spannend voor jullie,
    30 weken, dan ben je in elk geval al over een zeer magische grens gekomen,
    de overlevingskans van je kindje inmiddels erg groot geworden, en de kans op een beperking veel lager.
    ze zeggen dat je kindje na geboorte meestal in het ziekenhuis moet blijven tot de uitgerekende datum, maar bij ons was het al bij 37 weken. hij heeft dus 8 weken in het ziekenhuis gelegen, daarna hebben we couveusenazorg gekregen via kraamzorg (verlate kraamzorg, dit was 5 dagen x 3 uren)
    Eerst dacht ik erover om ze af te bellen, (ik wilde graag met zijn drietjes zijn zonder vreemde erbij) maar eenmaal thuis bleek het toch zwaarder dan in dacht, dus het was fijn dat de kraamverzorgster ons kon helpen.