gewicht rond 34 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Riana, 26 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riana

Riana Lid

7 dec 2007
    30
    0
    0
    Kleuterjuf
    Hey mama's (in spé) ben gisteren naar de gyn. geweest. Het gewicht van de baby nog geen 2kg100. Nu vroeg ik mij af of dit niet veel te weinig is, of kan dit geen kwaad?

Grts
    x

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

volgens mij is dat geen slecht gewicht hoor

je moet zo rekenen vanaf nu komt de baby zo een 150 gram per week aan dat zou dus betekenen dat de baby stel over 6 weken x 150 gram dus nog minimaal 900 gram bij zou komen dat is dus minimaal

dan zou je baby bij de geboorte zo een 3000 gram wegen wat dus perfect is niet te groot en niet te klein

groetjes nathalie ;)

3. laffayette

7 sep 2007
    87
    0
    0
    verzorgende - ig
    hoi hoi,

onze beeb woog afgelopen woensdag 2350 gram.
    Toen was ik 33 weken en 3 dagen zwanger.
    op zich is 2100 gram echt niet ligt hoor.

groetjes

4. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Anders zeggen ze het wel als de baby te licht is of te klein. Maar lijkt me een normaal gewicht rond deze tijd. Die van ons weegt nog geen 2 kilo.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Donderdag was ik precies 35 weken, en onze baby was ook 2100 gram, maar de gyn zei toch echt dat dat te licht was... :cry:
    Het had 2500 moeten zijn met 35 weken.
    Zelf schrok ik er wel van, omdat ik diabeet ben, dus dan verwacht je eigenlijk dat je baby juist te groot is, maar het kan dus ook anders. En nu maak ik me weer ongerust hoe dat nou kan, stel je voor dat het toch iets mankeert ofzo...
    Ze hebben daarna CTG gedaan, maar het hartje klopte wel goed en de bewegingen waren ook goed.

Soms zijn baby's ook gewoon wat kleiner.
    Ik probeer het van me af te zetten. Dat lukt het ene moment beter dan de andere. Door stress zal het vast niet groeien :rolleyes:

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    De kleine van ons woog afgelopen dinsdag 2850 gram, volgens de gyn gaat de groei volgens schema. Dus het gewicht van de kleine van jullie lijkt mij normaal.

@Kisbaba: de kleine van ons groeide eerst ook niet goed en ik ben ook diabeet dus dan verwacht je eigenlijk een grotere/zwaardere baby. Ik moest s'midags 2 uur rusten op bed en kreeg 2 x in de week een CTG. Nu groeit de kleine goed. Die van jou is wel een beetje licht idd. Maarik heb liever een kleinere baby dan een hele grote, toch? Komt vast goed :D .

Deel Deze Pagina