Hoi allemaal Ik ben nu 5 weken zwanger, en ik heb overdag gewoon helemaal geen honger. Ik eet in de ochtend 2 boterhammen met kaas en 2 glazen melk, in de middag een bak yoghurt met fruit, en me avondeten. Ik heb het gevoel dat ik de hele dag propvol zit. Herkennen jullie dit? En krijgt de baby zo niet te weinig voeding binnen? Ik slik sowieso elke ochtend foliumzuur en vitamine B.
Anders probeer s'morgens eens een cracker te eten, dat is tenminste licht, misschien krijg je dan wel wat meer trek in eten. En in het begin had ik dat ook, toen heeft mijn verloskundige gezegt, gewoon eten wat naar binnen kan en binnen blijft.
Jha niet teveel zorgen om maken. Eten wat je lekker en gezond vind. je eetlust komt wel terug. Ik heb het ook gehad, ben gelukkig niet lang misselijk geweest. En probeer vezelrijk te eten anders heb je kans op obstipatie.
Ik eet ook heel weinig door de misselijkheid en heb heel snel een vol gevoel.. Heb nu ook 1 boterham op en een kop thee en het lijkt wel een hele grote maaltijd.. Maar de gynaecoloog zei tegen mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken om de baby, die redt zich wel.. Als je maar genoeg blijft drinken.. En een vitaminepil kan ook nooit kwaad he.. En eet fruit 2 keer per dag als het lukt.. succes... gr naatje
Ik heb de eerste weken ook heel weinig gegeten, gewoon omdat ik totaal geen trek had en veel eten me tegenstond. Inmiddels is het vanzelf weer wat bijgetrokken (nog steeds geen eetbuien). Als je wel probeert om regelmatig 'iets' te eten en ervoor zorgt dat dat in ieder geval gezond is kan het volgens mij niet zo veel kwaad. Volgens de verloskundige krijgt het kindje toch wel wat het nodig heeft en gaat dat dan ten koste van jezelf.
tja en anders een completere vitaminepil voor zwangeren? Waar alles in zit? Op zich pakt de baby verder wel van jou hoor... maar om te voorkomen dat je zelf tekorten krijgt?
ik had in het begin ook geen honger kon echt niets naar binnen krijgen! ik ben daardoor 7 kilo afvallen (maar me buikje groeide wel) de verloskundige zei idd dat het geen kwaad kon maar dat vitaminen wel belangrijk was ze gaf als tip om gele vla te eten dat ging wel aardig ik kan nu einedlijk weer gewoon wat eten en ook eindelijk weer wat lekkers taartje of chips ofzo maar het kan geen kwaad hoor ! succes het komt vanzelf wel terug
heb al van voor dat ik weet dat ik zwanger ben totaal geen trek. Wel honger...maar zodra dr n bord voor me staat...nee dankje.. Mn vriend klaagt al dat ik zo weinig eet. Maar ik krijg t gewoon niet weg. Ik eet al door tegen mn zin in. Maar n vol bord avond eten...blegh. Sochtends 1 boterhammetje met moeite (normaal ging die makkelijk op...soms meer) en smiddags ook 1 boterhammetje...soms...heel soms 3 sneedjes. Fruit daar kan ik bakken van naar binnen werken. Maar heb ergens gelezen niet al te enthausiast fruit te eten omdat dan je stoelgang wel eens minder makkelijk word...en dat wilde al niet zo makkelijk dus Ik drink vooral veel en gezond. En heb fem natal van davitamon. Is een vitamine preparaat speciaal voor zwangere of zogende vrouwen. Zit ook meteen folium zuur in. Dus t komt allemaal wel goed. Alleen is t telkens een worsteling aan tafel. Heeft mn mannetje extra lekker gekookt...krijg ik maar 3 happen weg
koop anders eens gravitamon Fem Natal, voor zwangeren.. daar zitten alle voedingsstoffen en vitamines in wat je kindje nodig heeft.. en misschien komt iets later in je zwangerschap je eetlust wel weer op gang.. bij mij was het net het tegenovergestelde namelijk..
Inderdaad is vooral erg vervelend voor jezelf, maar voor je kindje kan het weinig kwaad. Zolang je maar genoeg drinkt. Ik heb tm de 16 week ongeveer last gehad van misselijkheid. T kwam terug rond de 26e 27e week dacht ik en is nu weer over. Alleen nu heb ik minder trek omdat de baarmoeder zo hoog zit en ik dus al snel een vol gevoel heb Ben nog maar 2kg aangekomen in totaal,maar ukkie groeit goed en moet me er dus niet druk om maken zei de VK. Dus gewoon goed blijven drinken, een multi vitamine voor zwangeren nemen en lekker genieten van het wondertje in je buik!
ik heb ook helemal geen honger ook een vol gevoel! ik eet gewoon eten maar verder ook geen chips meer enzo, dan pak ik sávonds wel wat fruit om toch nog wat extra te eten, laatst werd ik s'nachts wakker toen had ik in 1 keer honger toen ben ik lekker crackertjes met kaas en pindakaas gaan eten haha
Heb de gehele zwangerschap al niet veel trek. Soms dwing ik mezelf om wat te eten. Madam heeft hier echter geen last van. Ze is zelfs groot voor haar leeftijd. Ze ligt ongeveer 2 weekjes voor qua grote dus zou me hierover geen zorgen maken. Verloskundige zegt dat de baby toch wel pakt wat ze nodig heeft.
Ik kon een paar weken geleden niet echt veel eten. Na een half bord zat ik echt vol. Had ook niet echt honger ofzo. Geen idee waar dat door kwam. Maar dat is nu wel weer over. Inmiddels eet ik weer gewoon een heel bord eten en heb ik ook juist weer iets meer trek dan normaal. Zal wel hormonaal zijn. Om je kindje hoef je je geen zorgen te maken, die haalt als eerste de voedingsstoffen uit jouw lijf die hij of zij nodig heeft. Dus die komt niets tekort!
Bedankt voor de reacties! Ik eet sowieso 3 kiwis, een peer en een appel per dag en ik drink standard 3 liter water op een da ivm mn nieren. Verder slik ik al 2,5 maand Femnatal en vitamine D
Ik vind dat je dan op een dag nog best wat naar binnen werkt! Ik heb de eerste ca. 16 weken van de zwangerschap echt maar heel weinig kunnen eten. 's Morgens een paar crackertjes of een beschuitje, tussen de middag (op dagen dat ik moest werken) net 3 sneetjes brood, en daar moest ik mezelf nog echt toe dwingen ook en dan 's avonds met wat geluk 6 happen van het avondeten... Ben dan ook de eerste maanden alleen maar afgevallen, maar met de baby gaat alles prima! Inmiddels eet ik ook weer normaal, dus nu beginnen er toch wel wat kilootjes bij te komen, zo langzaamaan