stap 1: zwanger stap 2: ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessica507, 26 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi allemaal,

ik heb sinds gisteren een positief testje in handen! :D :D ( was wel heel licht dus doe ik er van de week nog een voor de zekerheid)
    nu mijn vraag is wat nu? :confused:

moet ik de huisarts bellen voor een afspraak?
    moet de huisarts voor de zekerheid nog een bloedtest doen?
    moet ik meteen ginecaloog bellen? of word je doorverwezen door de huisarts?

help! ik wil het nog niemand in mijn omgeving vertellen dus ik kan niemand om raad vragen hoe ik nu verder moet handelen.

2. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Als eerste gefeliciteerd! :)

En ik heb zelf na een positieve test de huisarts gebeld, en het doorgegeven aan hem.
    Toen hebben hun uitgerekend hoever ik ongeveer was.

Als je ongeveer weet hoever je bent, kan je alvast een verloskundige bellen, en vertellen hoeveel weken je zwanger bent, zodat zij een afspraak kan maken.

Zo heb ik het gedaan in ieder geval.

Maar meid, geniet van de zwangerschap ;)

Groetjes,
    Charissa

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Gefeliciteerd!

4. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    bij mij was het ook zeer licht positief in het begin,de dag nadien ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft bloed geprikt.
    daarna(als ik zeker was)naar de gyn gebeld.

succes en proficiat!

5. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hoihoi
    Allereerst gefeliciteerd , spannend allemaal he!

Ik had ook 2 hele lichte testen en ben voor de zekerheid naar de huisarts gegaan.
    Daar weer een positieve test en toen gebeld met de verloskundige om een afspraak te maken.

6. Alita

Alita Niet meer actief

een streep is een streep toch? ik heb ook nu al drie dagen een test gedaan en vandaag heb ik een duidelijke streep! bel maandag naar huisarts ik kan niet wachten tot ik de echo krijg ik wel m zien dan besef ik het pas echt denk ik.....

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    streep= streep idd :)

je moet zowiezo je huisarts bellen om door te geven dat je zwanger bent. In principe hoef je er helemaal niet langs, maar dat zullen ze dan ook wel aan de telefoon vertellen (ze moeten het wel weten in verband met medicijnen etc)
    en daarna kun je een verloskundige gaan bellen. Je kan eventueel ook gelijk aan de telefoon bij de huisarts nog even checken wat je nu moet doen en misschien geven die wel een telefoonnummer van de verloskundige (scheelt jouw weer wat zoekwerk) .
    Een echo duurt nog wel eventjes hoor! Dat is vaak toch pas met 11/12 weken. Tenzij je een medische indicatie hebt, dan is het vaak een paar weken eerder, maar het eerste stuk duurt gewoon best lang en is erg zenuwslopend omdat je het inderdaad maar gewoon moet geloven van wat je gezien hebt op die test!

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik had een digitale test en daar stond gewoon zwanger dus geen twijfel over streepjes.

Je kunt even je huisarts bellen en kijken wat hun zeggen of je even langs moet komen of gelijk naar de vk kan.

9. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik heb net ook een clear bleu digitale gedaan en inderdaad ZWANGER!

10. dani08

dani08 Lid

20 jan 2008
    89
    0
    0
    Hey Jessica,

Gefeliciteerd! Wat ontzettend super voor je! Al dat wachten tot je mocht testen dus niet voor niks.

Zelf weet ik het nog steeds niet :( Durf niet meer te testen..

Deel Deze Pagina