Hoelaat geven jullie de warme hap?

Discussion in 'Voeding' started by MissyZuilen, Jun 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje krijgt normaal zijn warme hap al rond 17.00 uur, soms als hij langer slaapt 17.30 uur..
    En dan rond 19.30 uur zijn laatste flesje vaak met wat Bambix erdoor.

Maar nu komt t... Hij poept dus echt elke ochtend al om 6 uur/half 7 en word daar dus chagerijnig wakker van. Dan verschonen wij hem en halen hem eruit omdat we denken dat hij gewoon wakker is, maar na uurtje is hij dan alweer moe omdat hij dus niet uitgeslapen was.
    Ook drinkt hij dan die eerste fles om 7 uur onderhand met tegenzin op. De eerste 100cc gaan er zo in en dan is hij er klaar mee en wilt even spelen en dan alweer naar bed.

Kan het zijn dat hij al zo vroeg poept doordat hij zijn warme hap (groente/vlees/aardappels, rijst of bonen) al zo vroeg krijgt en dus dat ook eerder verteerd is?

En misschien als hij zijn warme hap later krijgt, hij het doorslapen kan redden op een normale fles zodat hij de ochtendfles weer beter drinkt. Of hij door het later poepen in de ochtend hij langer slaapt en zo zijn 1e fles ook later uitkomt.

(Vandaag heb ik om te testen hem verschoond en teruggelegd in bed, paar x speen gegeven en vervolgens sliep meneer gewoon tot 8 uur!! En ook kreeg hij natuurlijk toen pas zijn 1e flesje en die ging op 10cc na helemaal leeg!)

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dus, hoelaat krijgt jullie kleine zijn/haar warme hap en (als hij/zij die nog heeft) de laatste fles?
    En is dat met of zonder pap erdoor?

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Met nu 10,5 maand, krijgt hij avondeten tussen 17 en 18. Tijden variƫren nog wel. Op het KDV eten ze vaak al eerder, rond 16:30, omdat ze op tijd klaar willen zijn als de eerste kids al worden opgehaald door de ouders.

19 uur ligt de kleine man op bed en heeft hij een laatste fles. Vervolgens slaapt hij dan tot de volgende ochtend 6:30 uur ( ook variabel). Om 7 uur 1e fles en dan ook nog even naar bed, vaak tot 8:15-8:30 uur.

4. Roosje08

Roosje08 Actief lid

Sep 23, 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

Mijn dochter krijgt tussen 16.00-17.00 haar warme hap. Het ligt hoelaat ze wakker wordt.
    Haar laatste fles geef ik tussen 20.00-21.00, met rijstebloem. En dan gaat ze 22.00 naar bed tot 08.00:).

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Lars krijgt om 17.30 zn warme hap, om 19:00 een fles met rijstebloem en om 19.30 naar bed.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,850
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier maakt het eten en wakker worden weinig uit. Of ik nu om 7uur, 8 uur of 9 uur die fles geef, ze slaapt tot zo'n 7 uur.

Haar warme hap krijgt ze rond half 6 , 6 uur. Maar hier wordt altijd na de 1e fles gepoept. Ook niet handig, want eigenlijk moet ze dan nog even slapen, maar als de luier eenmaal verschoont is (voor de 2e keer, eerst de nacht/plasluier uit, dan eten) slaapt ze niet meer. Nouja, een uur wakker en dan is ze ook weer kapot.

7. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Warm eten krijgt Nikolai om 19.00. Daarna uitkleden en wassen, pyjama aan en slapen rond 20.00
    Laatste fles om 23.00
    Hij wordt er ook stipt op tijd voor wakker.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    Jamie krijgt meestal rond 16u avond eten en dan om 20u zijn laatste fles. meestal word hij sochtends rond 7u wakker.
    meestal heeft hij dan al wel een volle broek maar ik denk niet dat dit de reden is dt hij wakker word.

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Vind 16 uur een beetje vroeg, dan eten wij zelf ook nog niet en soms ben ik dan nog niet eens uit mijn werk.
    En 19 uur weer beetje te laat.
    Vandaag heeftie hem 18 uur gehad en voor t eerst sinds lange tijd haddie echt trek en at hij alles met smaak op. En erna zijn fles van 180/6 om 19.15 uur ook! :D

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje eet om ongeveer om 18:00 zijn warme maaltijd en om 19:30 - 19:45 nog een fles (geen toevoegingen, soms vanille rijstebloem voor de smaak). Hij wil ook nog wel eens poepen in d ochtend maar heeft daar gelukkig geen last van. Hij wordt tussen 7 en 7:30 wakker en wil daarna na ongeveer 30 minuten uit bed gehaald worden.
    Een late fles (23:00) doen we al vanaf 3,5 maand niet meer

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @zwaantje, hoe oud is jou zoontje?
    En slaapt hij dan gewoon verder als hij een volle luier heeft?
    Drinkt hij nog 180/6 voor t slapen gaan?
    Hoe is zijn ontlasting, dun en smeuig of wat harder?
    (Misschien dat mijn zoontje er daarom wakker van word, bij hem ist vaak wat hard)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje wordt morgen 10 maanden. Hij heeft eigenlijk altijd wel gepoept in de vroege ochtend maar heeft het nooit een probleem gevonden. Hij krijgt voor het slapengaan nog 180/6 maar heeft dit niet nodig om te slapen. Hij krijgt het hij het zo lekker vindt en om aan z'n zuivelbehoefte te komen (We gaan over een maand ofzo naar gewone volle melk).
    Zijn ontlasting verschilt erg. Vandaag toevallig zacht maar er zijn ook dagen dat het echt drolletjes zijn.

Share This Page