zoveel echo's schadelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bengeltje86, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi ff vraag ik heb inverband met eerdere MK en BBZ al 4 echo's gehad
    nu had ik afgelopen zaterdag bloedverlies had voor de zekerheid ff huisartsenpost gebelt kreeg daar 2 mensen met totaal verschillende verhalen aan de lijn werd er gewoon onzeker van
    en nu moet ik morgen naar de verloskundige toe voor weer een echo
    maar nu moet ik aankomende vrijdag ook voor nekplooimeeting kan dit nu kwaad zovaak een echo ? ben dus ook vaker onder controle gekomen door veel bruinverlies en de andere redenen.

en nog vraag over een angelsound de ene zegt dus tegen mij het is erg schadelijk (mijn verloskundige dus die zegt angelsound en dopler is schadelijker dan neen echo)
    de andere zegt weer van niet ja ik weet gewoon niet wat ik nu moet geloven.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bengeltje86,

een echo is inderdaad minder schadelijk dan een angelsound, dus wij adviseren om onder andere die reden niet zelf zo'n ding te kopen. Verder de echo's die je krijgt zijn wel nodig, dus laat ze maar gewoon maken, geen probleem.

Groetjes Brigitte

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    thnx voor je antwoord ja zo angelsound heb ik dus al langer in huis heb hem maar 1 keer gebruikt en wilde dus zoiezo wachten tot eind juni maar zou het ook schadelijk zijn 1 keer per week straks zo angelsound ?

najah de echo's als het zo is dan laat ik ze wel maken op goed geluk dan.
    ja ze zeggen dus allemaal verschillende dingen als je verschillende verloskundige of gyneacologen spreek.
    dan is het echt jammer dan denk je wrom niet allemaal op 1 lijn.
    maar goed ik laat het morgen even weten.
    in ieder geval bedankt

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi nou me echo van gister was goed
    alleen ze zag nog wel wat kleine ophoping zitten wat er nog uit ging komen
    nu aankomende vrijdag nekplooimeeting hopen dat daarbij ook alles goed is

maar nu kreeg ik ook de uitslag van de gewone bloedtest en ik heb te weinig antistoffen tegen rode hond
    maar nu stond er wat in het boekje geschreven door haar van PP Vacineren rubella wat word hier mee bedoelt want daat heeft ze niets over verteld.
    hoop dat jullie antwoord hebben

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

in de zwangerschap kun je niet vaccineren tegen rode hond omdat het een levend verzwakt virus is in het vaccin. Daarom staat er PP, dat betekent post partum, oftewel na de bevalling.

Mirjam

Deel Deze Pagina