Hey dames, Ik had dit stukje naar de kraamhulp gestuurd; Mag ik vragen hoeveel graden het minimaal moet zijn in de slaapkamer? Het schommelt vaak tussen de 14 en 17 graden... Temperatuur is niet echt constant daar, weet ook niet waarom. Ik heb in ieder geval ook 2 kruiken. Zij stuurde vervolgens dit terug; Tijdens een thuisbevalling, moet de temperatuur 22 graden zijn. In de kraamweek 20 graden.Dit i.v.m. voedden, baby verschonen, in bad doen etc. Ik adviseer dan toch een elektrisch kacheltje als bij verwarming. Mocht u nog vragen hebben, hoor ik het graag. Dit heb ik vanmorgen teruggestuurd maar nog niks op teruggekregen; Op haar eigen slaapkamertje is het 20 graden ongeveer, daar wordt ze verschoond en gaat ze in bad. S'nachts krijgt ze de voeding bij ons op de slaapkamer, daar is het ongeveer 16-17 graden, en ik kan evt daar een kacheltje aanzetten tijdens het voeden, dan is het snel een paar graden warmer. Alleen als we weer gaan slapen moet die wel uit, hij maakt een groot lawaai en het is een warmteventilator dus veel droge lucht.. Verder vernieuw ik de kruiken tijdens het voeden door. Dit moet dan toch wel genoeg zijn? De temperatuur moet toch tussen de 16 en 18 graden zijn? Dat is het bij ons op de slaapkamer, echt warmer wordt het niet helaas.. En ik ga niet thuis bevallen... Wat denken jullie?
Ik denk dat t zich vanzelf wijst! bij de geboorte is het natuurlijk fijn als t niet 18 graden is. zo'n groot verschil voor zo'n kleine maar wij hebben er nooit zo erg opgelet. alleen tijdens t baden dat t wat warmer was in de ruimte waar ze verkleed werden. verder snachts hadden ze gewoon kleertjes aan. ok wordt verschoond maar goed. t ging allemaal prima hoor. Daar ging echt niet speciaal de kachel voor aan. vaak wel dan in t bedje ff een kruikje tot de baby terug ging in t bed. dan de kruik eruit.
Bij ons is het boven ook ong 17 graden hoor! Enne ze doet het goed. In de kraamweek hadden we wel de verwarming aan en extra kruik.. Want dan kunnen ze vaak nog niet zelf hun warm houden.. Maar nu heeft ze alleen een mutsje.. Ze ligt wel altijd gewikkeld in een fleecekleed en dan haar dekentje erover heen.. Voel af en toe haar nekje en die is altijd lekker warm. Dus meis maak je geen zorgen! Die droge lucht van de verwarming lijkt me zelf ook niet echt goed..
Denk dat dat wel losloopt hoor! Als je al niet thuis bevalt.... Zolang de baby goed op temp. is, is het al snel goed. En inderdaad een kruikje in het bedje als de baby eruit is,zodat het niet in een koud bedje komt. Wij hadden de verwarming op de babykamer alleen aan als ze in bad werd gedaan. En op onze kamer kan ik het me niet herinneren eigenlijk.... Terwijl ze daar altijd gevoed werd s'nachts. Ramen natuurlijk niet open dan.
wij hebben wel een oud huis dus de verwarming moet wel aan snachts, anders is het maar een graad of 10... Ik heb de verwarming al aangehad snachts bij ons op de kamer om te checken en als ie beneden op 20,5 graden staat is het boven tussen de 16 en 18 graden. Volgens mij is dit inderdaad wel warm genoeg met kruikjes en mutsje. En ze wordt in het begin toch om de 3/4 uur wakker voor voeding dus dan kan ik altijd de kamer extra verwarmen toch?
Onze slaapkamer wil vaak niet eens warmer worden dan 15 graden. We hebben een oud huis (1910) en is niet super geventileerd. Wij kunnen zelf absoluut niet met verwarming aan slapen (denk aan hoofdpijn, droge mond etc). De slaapkamer van onze zoon is wel 18 graden, maar volgens mij wordt het daar 's nachts ook wel eens wat kouder. Ik heb ze toen niet gehoord over te koud of te warm boven, terwijl ik midden in de winter ('s nachts werd en keer -18) bevallen ben.
Ik wilde thuis bevallen, toen de kraamverzorgster kwam omdat ik al erge weeën had. Zette ze ook de verwarming op 22 graden. Ook de verwarming op de babykamer ging aan. Helaas moest ik toen naar het ziekenhuis. Maar we hebben zeker de hele winter (dochter is van december) de verwarming een beetje aangehad op de slaapkamer. En zelfs toen lag ze met verschonen, of omkleden soms te rillen op het aankleedkussen.
tijdens de bevalling lijkt het me wel zo dat het warm moet zijn..is niet niks voor zo een kleintje dat net warm uit mamas buik komt en dan gelijk in een koudere kamer terecht komt. de kamer zelf..wij ouden het straks op 20 graden. bij de eerste was dat niet nodig want hij werd in de zomer geboren
Denk dat je mama instinct straks vanzelf wel angeeft of het warmer moet of niet. Met de bevaling lijk thet me voor jou en de uk wel fijner als het wat warmer is. Tis toch wel een verandering van warme vruchtwater in de buitenlucht die kouder is. Anders even vragen hoeveel graden het is in het ziekenhuis.
Bij mijn eerste bevalling (thuisbevalling) werd te temp ook op 22 graden gezet ja. Heeft waarschijnlijk ermee te maken dat de baby dan langzaam vanuit de baarmoeder kan wennen aan de nieuwe omgeving en temp enzo. Ook in de eerste week kunnen sommige baby's hun eigen lichaamstemperatuur nog niet controleren en dan is het prettig als er een constante temp is. Maar meestal kan de kraamverzorgster al snel zeggen of een baby zijn eigen temp op peil kan houden dus is een week vaak niet nodig.