Extreme vermoeidheid!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MommyLoves, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Sinds ik zwanger ben, ben ik zo ontzettend moe. Ik ben nooit uitgerust. Ik ben elke dag niet voor uit te branden. Alles doe ik met tegenzin, als liefst lig ik deze komende tijden 24 uur in bed te NIKSEN! Ik ben nooit eerder zo moe geweest tijdens mijn zwangerschappen!

Wie heeft dit ook zo goed? Het ligt niet aan mijn ijzer of bloeddruk want die zijn goed.

Ik ben bang dat ik dit de hele zwangerschap blijf houden, want zo kom ik bijna nergens aan toe ;) En ik vind het ook niet leuk dat ik niet zo'n actieve mama ben voor mijn 2 kindjes, want ik vind dat ik niet genoeg met ze speel. Kwa verzorging e.d gelukkig niet uiteraard, maar tis gewoon dat ik dagen moe moe moe moe moe en nog eens moe ben en ik word er ook nog eens dubbel zo moe van dat ik zo moe ben;)

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb nu ook al enorme vermoeidheid.
    Komt misschien ook omdat ik nog herstellende ben van een operatie (van de 5 in het afgelopen jaar) dus mijn lichaam is zeker nog niet fit.

Ik moet smiddags echt even gaan slapen en als ik me inspan voel ik me ook echt beroerd.
    Nu heb ik wel een lage bloeddruk en altijd wel een redelijk laag hb gehad. Daar at ik wat extra rood vlees voor maarja dat kan nu niet meer.

Ben ook benieuwd hoelang dit gaat duren :D

3. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ik ken het gevoel ook wel. In de eerste 13 weken was het het ergst en kon ik ieder moment wel slapen. Iedereen probeerde me toen gerust te stellen dat het nu het eerste trimester weg zou zijn.
    Het is nu wel iets minder maar ik blijf vanaf het moment dat ik opsta moe. Na een dag werken ben ik vaak uitgeput en een uurtje winkelen kost enorm veel energie. Gelukkig is het mijn eerste dus ik kan lekker m'n bed in als ik thuis ben, het lijkt me met de zorg voor eerdere kinderen echt heel zwaar.
    Overigens is mijn ijzergehalte 7,9. Niets mis mee dus. Volgens de VK komt het soms gewoon voor en is er weinig aan te doen.

4. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dat had ik ook in het begin!
    Bij mij is het helemaal verdwenen hoor.
    Het is dat mijn buik nu groeit, maar ik voel mij veel beter dan toen ik 12 weken zwanger was en nog een platte buik had. Ik had ook erg veel last van moeheid en nergens zin in. Sporten stond ook op een lager pitje. Nu ben ik weer helemaal actief en sport mij suf :D

Hier werd ik vanaf een week of 17 weer langzaam aan fitter :)

5. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dat had ik ook in het begin!
    Bij mij is het helemaal verdwenen hoor.
    Het is dat mijn buik nu groeit, maar ik voel mij veel beter dan toen ik 12 weken zwanger was en nog een platte buik had. Ik had ook erg veel last van moeheid en nergens zin in. Sporten stond ook op een lager pitje. Nu ben ik weer helemaal actief en sport mij suf :D

Hier werd ik vanaf een week of 17 weer langzaam aan fitter :)

Als ik er trouwens aan terug denk kan ik mij nu echt niet meer voorstellen dat ik een paar maanden terug gewoon in de middag mijn bed in dook voor een dutje ;)

6. Maia

Maia Niet meer actief

ja hoor ik had het ook en het is denk ik nu een weekje of 2 langzaam minder geworden. Het is nog steeds wel met vlagen, maar het is al een stuk minder.

7. Zonnebloem81

17 apr 2012
    62
    0
    0
    Heeeel erg herkenbaar hoor!
    Vanaf de eisprong tot nu elke dag MOEEE geweest!
    Met hoofdletters hoor, zo heb ik het nog niet meegemaakt.
    Ik hoop toch echt dat dit minder wordt...Ook ik voel me geen gezellige mama zo voor mijn dochter..
    Alles is me teveel...
    Bij de 1e zwangerschap kon je er ff lekker bij gaan liggen maar dat is er nu niet bij..

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    ik ben nu 19 weken maar af en toe lijkt het alsof ik een winterslaap kan houden ahah!
    Tot week 12 ging het goed.. en daarna kreeg ik de vermoeidheid dubbel zo hard

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Oeh winterslaap...daar teken ik voor haha

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi,

Ik had dit ook en heb pas bij 31 weken zwangerschap ontdekt dat mijn B12 te laag was. Daar krijg ik nu injecties voor en ik voel me beter dan ooit ook al zit ik in het laatste trimester. Zou het laten prikken... En vooral met je verloskundige bespreken want moe is normaal maar extreem moe niet. (ik vond het jammer dat ik het grootste deel van mn zwangerschap niet heb kunnen genieten door de vermoeidheid)
    O en sommige zeggen dat b12 samen moet gaan met ijzer maar dit hoeft niet dus laat je niet daarmee afschepen.
    stichting b12 (google) heeft ook info.

11. Sokjes86

Sokjes86 Niet meer actief

Hier ook ontzettend moe de 1e 13 a14 weken en sinds 2 weken (is vanaf 26wk) weer.
    Je ijzer is wel goed?

12. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik ben moe! Tot vervelends toe! Wat wel wat helpt is sporten, al moet ik me er toe zetten!

Deel Deze Pagina