37 weken en snotverkouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nescio, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi dames,

Ben al 3 weken snotverkouden. Ik kan alleen door mijn mond ademen, daar door slaap ik niet goed en kan ik mijn ademhalingsoefeningen niet doen ( allemaal door de neus).

Ik maak me een beetje zorgen, wat als de bevalling begint en ik ben nog steeds zo verkouden? Vaarwel ontspanning? Ik mag er niks voor nemen, ja, een homeopatische neusspray die niet werkt, ook geen Vicks, en het is al 3 weken, ben er echt klaar mee. Het blijft zo lang hangen, rotvirus!

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hier hetzelfde gehad, ook toen ik hoogzwanger was. Ik heb van de gyn toen beclomethason neusspray gehad, die mag je gewoon als je zwanger bent. Beterschap!

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Een keer stomen met kamillethee (bak water met een zakje kamillethee), zorgt ervoor dat bij mij alles open gaat.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Kun je niet een andere oefening vinden/zoeken die je helpt ontspannen, maar minder op je ademhaling is gericht? Ik weet dat ademhaling kern is bij ontspanning, maar ook met je mond op een klein kiertje kun je nog best goed ontspannen als je de juiste mindset hebt hoor. Ik kan mn mindfulness trainingen bijvoorbeeld ook heel goed doen als ik strontverkouden ben. Maar misschien is je verkoudheid allang weg tegen de tijd dat je gaat bevallen. Beterschap in ieder geval!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dank jullie wel! Ik heb gisteren gestoomd met kamillethee en een flesje zoutwater in beide neusgaten leeggespoten. Als ik in een bepaalde houding ging liggen, kon ik zowaar een beetje door mijn neus ademen.

Ik ben zo gewend aan die neusademhaling dat het voor mij heel moeilijk is te ontspannen met mond (half) open. Volgende week een afspraak met de gyn, ik ga ook om die neusspray vragen.

Deel Deze Pagina